Ik heb sinds kort een nieuw paard, een 4 jarige die nu 10 weken onder het zadel is.
We hebben haar door iemand zadelmak laten maken, en nu rij ik haar 5 weken.
Ze pakt het heel fijn aan, alleen loopt ze heel makkelijk in een eigen houding, en dan is het dus niet als een kameel, maar gewoon echt rond.(alsof ze aan de teugel gereden wordt)
Ze vind het erg moeilijk om mijn teugels aan te pakken als ik ze langer laat, maar dat gaat al steeds beter.
Nu is het zo dat als ik aangallopeer op de linkerhand, ze gewoon heel fijn loopt, ik kan mijn teugels langer doen en ze komt als iets met der neusje uit haar eigen houding,
maar zodra ik op rechts aangallopeer kropt ze zich heel erg op, laat ik de teugels los en geef ik natuurlijk genoeg druk met mijn benen, maar ze neemt het gewoon niet aan.
Ik werk er heel veel aan, maar aangezien ik bijna niks in mijn handen heb, is het erg moeilijk om haar neusje eruit te rijden.
Heeft iemand tips hoe ik haar langer kan laten lopen? en dan bedoel ik niet van dat ik meer been moet geven, want dat doe ik al en dan komt ze er nog steeds niet mooi uit.
Alvast bedankt!