Ik heb sinds dec een tinker gekocht.
Een 20 jarige super lieve bomproef(?) muts.
wij doen alleen stappen en jog.
ben in mei aan mijn rug geopereerd en doe rustig aan
in de bak kan ik met een touwhalstertje rijden en sturen met mijn gewicht.super.
maar een staprit buiten de heenreis is ze een 20 jarige muts die vrolijk door stapt.
als ze merkt dat het richting huis gaat is ze 5 jaar en niet te houden.
de nek krult op en we dribbelen er flink op los hoe meer ik inhou hoe gekker ze doet.
ze gaat er niet vandoor raakt niet in paniek.
gaat het haar het niet lukken door het bit heen te komen dan gooit ze het hoofd omhoog en dan heb ik niets meer te vertelen.
heb veel bitten geprobeerd .
zondag heb ik het geprobeerd met een hackemoor heenreis zeer ontspanen
terug niet te houden heb ook nog een bit in gedaan voor mijn eigen veiligheid
zodra ik de stap vraag krijg ik dribbel dan probeer ik/rondjes draai/terug rij/ maar ze word witheet, briest, schuimt, zweet,geef ik haar de ruimte gaat ze draven maar niet in.galop.
hoe vang ik dit op pitige pony geen probleem maar dat mijn armen na elke buiterit 2 cm langer worden dat geeft problemen met mijn zaak.
ik wil stappen zij niet(hadden toch een afspraak dat ik de baas zou zijn maar zij komt de afspraak niet na).
graag advies .
keer tijdje halt of ff achterwaarts zetten kan ook helpen om duidelijk te maken dat sneller gaan/ dribbelen echt niet de bedoeling is
of der omdraaien en evt ook weer stukje die kant op rijden (alleen sommigen worden dan juist extra druk als je ze dan weer omdraait terug naar huis, dus dit is niet voor elk paard geschikt...)
Of ga je altijd 's ochtends rijden vanuit stal en mag ze daarna op de wei? dan wil 1st op de wei en daarna rijden ook wel eens helpen
en toen was ie ook al over de 20
(wel 75% arabier)
helaas reageren sommige paarden daar dus wel erg gevoelig op als iemand niet zo flexibel is...