Ik heb sinds kort een nieuw verzorgpaardje, Casper.
Ik weet niet precies welk ras het is, hij is 14 jaar, en net als ik geboren op 1 maart 1996 haha.
Casper is eerst western gereden en de laatste tijd dressuur.
Ik plak best snel etiketjes op paarden en ik vind het soms dus heel moeilijk om Casper te begrijpen omdat ik er gewoon geen etiketje op kan plakken, daarom hebben we wat opstartprobleempjes gehad. Dit is nu de vierde of vijfde keer dat ik hem rij.
Caitlin van c-photography (http://www.cphotography.tk en xCaitlin op bokt) is een goeie vriendin van me en houdt zich sinds kort ook bezig met fotografie. Vandaag kwam zij langs om even leuke foto's te maken van Casper en mij, en ze heeft me een paar hele goeie tips gegeven. Jammergenoeg is de kwaliteit van de foto's heel erg achteruit gegaan door het uploaden.
Dit is mijn eerste HAW topic, ik kan normaal niet zo heel goed tegen kritiek maar ik vind het wel belangerijk om Casper zo goed mogelijk te kunnen rijden, dus ik wil graag een keer de mening van bokt. Minpuntjes waar ik met Casper of mezelf tegenaan loop zijn;
- Te diep lopen soms, of hij gaat een beetje hangen
- Niet echt altijd even actief
- Mijn pianohandjes, daar moet ik echt wat aan doen
- Hakken wat meer uitdrukken
- Niet continu naar beneden kijken
- Soms vallen mijn teugels in een boogje en soms heb ik ze juist weer te strak
Ik zit veel naar voren gebogen of met een holle rug, dit komt vooral door rugproblemen. Omdat ik verkeerd sta en zit zijn mijn bekken scheef gaan staan en ik heb er de laatste tijd heel veel last van, met rijden soms ook en dan buig ik wat voorover.
De foto's staan niet op volgorde,
1. Rechtop, schouders ontspannen, kapstoktenen

2. Rechtop, handen bij elkaar

3. Rechtop, pianohandjes

4. Ik zit hier een soort van scheef ofzo

5. Pianohandjes, hakken meer uitdrukken

6. Pianohandjes

7. Dit was net na een bok. Hij heeft in galop de neiging nogal hard te gaan, te bokken en hij vindt het moeilijk om dan rond te lopen. Ik weet nog niet helemaal wat ik hiermee moet doen, dit doet hij aan de longeerlijn namelijk ook. In elk geval rechtop zitten

8. En soms gaat het er wel normaal aan toe, alleen nu nog wat ronder maar dat komt vanzelf wel, ik wil hem eerst graag in een normaal tempo zonder te bokken door de bak kunnen laten galoperen

9.

10. Bij het land

Alle tips zijn welkom maar hou het netjes