Het kan verschillende oorzaken hebben. Noem bijvoorbeeld: last van de tanden, last van de rug, last van het zadel, last van de ruiter en ga zo maar door. Ik kan zo achter de pc niet zien wat er aan de hand is helaas.
KenJeMe
Geplaatst: 28-09-10 21:09
Dat kan heel veel redenen hebben bv: onrustige ruiterhand,problemen met de mond/het gebit,rugproblemen,niet goed passend zadel,bit verandering, een teken van verzet,problemen elders in het lichaam dus....heel veel oorzaken kunnen het dus zijn. Probeer voor jezelf wat dingen op een rijtje te zetten dingen uit te sluiten enzz enzz...succes!
Als je het gebit door een dierenarts laat controleren,kan je die vragen om evt. ook verder naar het paarden te kijken om andere problemen uittesluiten,ben het nl ook wel erg met chaos eens
hij schut niet maar zijn hoofd om hoog en omlaag mijn instructrice zegt dat ik strenger moet zijn
stoer
Geplaatst: 29-09-10 09:59
Als ik zo naar je rijfilmpje kijk zou het helemaal niet zo verkeerd zijn om hem eens helemaal ( vooral rug nek en mond) na te laten kijken door een dierenarts.
Begin eens met iets heheel goedkoops en simpels'; maar eens een neusnetje vast aan je neusriem. Kijk of dat helpt. Bij mij was het gelijk opgelost, en dat voor een paar euro; ik rij bitloos dus het gebit kon het al niet zijn, het zadel was net vervangen dus daar was ik nog ff bang voor maar na het neusnetje was het opgelost.