Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nergens voor nodig.
waarom energie verspillen aan die valse secreten,
het is toch niet goed.
rachel_j schreef:de mensen die afschuwelijke dingen over me hebben gezegd, die rijden niet (meer) mee in de les. maar sommige van hen lopen er nog wel rond.
het "vaste" groepje van de vereniging (vtr) heb ik wekelijks kontakt mee, een paar zijn er ook in het ziekenhuis op bezoek gekomen , en sinds een maand of 2 kom ik ook wekelijks weer op de manege in de kantine voor de gezamelijke "borrel".(al kan ik geen alcohol meer drinken sindsdien)
maar zoals overal zijn er ook buiten dat groepje om mensen die me "beoordelen" voor mijn gevoel. en na die val geeft dat mij een beetje het gevoel alsof ik mezelf moet bewijzen, alsof ik moet bewijzen dat ik wel degelijk kan rijden.
en de zekerheid van mezelf dat ik het kan, die is door de val en door al het geouwe..... aan gort geslagen.
Marchador schreef:Maflinger dat dacht ik ook. Ik had ook het idee dat je rond de leeftijd van 13-16 zat TS. Ook niet vervelend bedoeld, maar hoe kan iemand van zo'n leeftijd zo achterbaks banketstaaf, achter iemand rug om.
Gadverdamme!
trek je er niets van aan en gewoon lekker gaan. Geniet lekker van je paard
Succes!!
TICKELS schreef:Eerst je instructeur/trice op de hoogte brengen van je angst. Hij/zij kan je dan eventueel aangepast wat meer begeleiden.
Ik heb ook veel bange kinderen les gegeven. Vooral woord galop was eng!
Ik ging eeerst met ze voltigeren, vasthouden aan de beugel, met achter hun rug een ervaren amazone. Zo groeiden de kinderen erin.
Later waren de kinderen niet meer te houden en wilden ze alleen nog maar in galop.
Abeltje77 schreef:TICKELS schreef:Eerst je instructeur/trice op de hoogte brengen van je angst. Hij/zij kan je dan eventueel aangepast wat meer begeleiden.
Ik heb ook veel bange kinderen les gegeven. Vooral woord galop was eng!
Ik ging eeerst met ze voltigeren, vasthouden aan de beugel, met achter hun rug een ervaren amazone. Zo groeiden de kinderen erin.
Later waren de kinderen niet meer te houden en wilden ze alleen nog maar in galop.
Ik maak uit de OP niet op dat TS bang is om te rijden, maar dat ze zenuwachtig is om in de groep te rijden, en dan op een manege waar veel achterbakse types rondlopen. Mijn opvatting van de OP was dan ook dat de angst meer het 'afgaan' betreft dan het rijden an sich.
Klopt dat TS?