Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maris schreef:Hoi,
ik las laatst hier op Bokt de tip dat je moet lichtrijden vanuit je knieen ( ipv vanuit je enkels ), dan dan je onderbenen veel stiller liggen.
nu bewegen mijn onderbenen ook erg veel als ik zonder laarzen rijd. Maar ja, dat moet toch ook kunnen !
maar klopt het dat je dan moet lichtrijden vanuit je knieeen ? Ik heb altijd geleerd dat je je knieen niet mag vastdrukken tegen het zadel, en dat moet wel als je zo wilt lichtrijden .....
Of ?????
kleinvosje schreef:Je knie is sterker dan je enkel, en kan makkelijker stabiel blijven. Ga eens draven zonder beugels, en probeer dan licht te rijden. Waarvandaan komt het dan? Juist, uit je knieën!
Wat jori_X zegt is niet helemaal waar, als je je hak uitdrukt zit je niet automatisch in balans, balans komt meer vanuit je romp.
kleinvosje schreef:Je knie is sterker dan je enkel, en kan makkelijker stabiel blijven. Ga eens draven zonder beugels, en probeer dan licht te rijden. Waarvandaan komt het dan? Juist, uit je knieën!
Wat jori_X zegt is niet helemaal waar, als je je hak uitdrukt zit je niet automatisch in balans, balans komt meer vanuit je romp.
kleinvosje schreef:Ik heb het nergens over knieën aanknijpen, onderbenen die zwabberen of naar voren steken.