Alweer Royal op Wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Alweer Royal op Wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 21:52

Vandaag (26 september) heb ik weer een wedstrijd gehad met Royal!

Voor de mensen die Royal niet kennen;
Royal is een KWPN'er van 12 jaar oud.
In het begin was Royal nogal een 'tijdbommetje' onder je, maar dit gaat steeds beter!
Royal is een manegepaardje. Ik rijd (helaas) maar gemiddeld 2 keer per maand op hem..
Ik ben deze wedstrijd F8b gestart (FNRS) en ik reed vandaag in een poule van 16 volwassen.

Er zijn zeker nog punten waar ik met Royal aan moet werken en deze liggen vooral bij mijzelf.
- Handhouding (meer dragen en gelijk houden)
- Beenhouding (beugels mogen 1 gaatje langer, hakken goed uitdrukken)
- Stillere zit tijdens doorzitten (niet naar achteren vallen).

De wedstrijd ging voor mijn gevoel niet zo goed. Ik heb niet echt grote fouten gemaakt, maar mijn algehele gevoel was niet heel fijn. Royal was wel ontzettend braaf en heeft geen echt weer stap verkeerd gedaan!
We zijn geëindigd op een 2e plaats met 224 punten (nummer 1 had 225 punten). Dit betekend dat ik volgende keer F9a mag starten.

Nu de foto's:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Prijsje!
Afbeelding

Tips zijn zeker welkom, maar hou het wel lief aangezien Royal niet mijn eigen paardje is!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:37

Zie dat ik één foto vergeten ben:

12.
Afbeelding

billionache

Re: Alweer Royal op Wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:39

Ik vind hem nogal 'lang' lopen, probeer hem wat meer bij elkaar te rijden :)
Verder stoort me ook iets aan z'n hoofdhouding, maar weet niet wat. Hij draagt z'n hoofd niet goed waardoor ik het 'valse knik' gevoel een beetje krijg.
Verder schrok ik echt toen ik de tekst las, hij kan netjes lopen voor 'maar' een manegepaard :j

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:44

@ Joycebunny: Sommige manegepaarden zijn helaas zo "kapot"gereden door de vele kinderen die er oprijden met de 1 een vriendelijkere manier dan de andere :( (tja, wat doe je d'r aan??) ik denk dat ze dat bedoeld.. Maar Royal is een leuk dier!

Je mag hem inderdaad wat mee bij elkaar rijden.. (goed te zien op foto 2, 3 en 4)
Misschien lijkt het zo, maar zie ik nou pianohandjes..? :+

Wel gefeliciteerd met je puntjes en je 2de prijs!!
Weet jij hoe Alissa gereden had? of moest die niet rijden?
xxx
Laatst bijgewerkt door X_Michelle_X op 27-09-10 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:46

X_Michelle_X schreef:
@ Joycebunny: Sommige manegepaarden zijn helaas zo "kapot"gereden door de vele kinderen die er oprijden met de 1 een vriendelijkere manier dan de andere :( (tja, wat doe je d'r aan??) ik denk dat ze dat bedoeld..

Je mag hem inderdaad wat mee bij elkaar rijden.. (goed te zien op foto 2, 3 en 4)

xxx

Royal is een manegepaardje (ik zie niet staat dat het maar een manege paard is hoor ;) )

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:50

Bedankt voor de berichtjes! =]

@JoyceBunny;
Bedankt voor je tip! Royal is zelf een hééél lang paard en daarom heel moeilijk om bij elkaar te rijden! Ik ben er veel mee bezig als ik op Royal rijdt.. Ik ben er ook mee bezig zijn achterhand wat meer te laten werken. Dit doe ik vooral door veel overgangen en tempowisselingen te rijden! Dit gaat al wel steeds beter dan in het begin, tijdens wedstrijden komt het er nog iets minder uit!
Royal's hoofdhouding is inderdaad ook (nog) niet helemaal zoals deze zou moeten zijn. Royal wil heel snel achter de LL kruipen als ik hem lager instel. Ik ben nu bezig om hem wat hoger in te stellen, waardoor hij niet achter de LL gaat lopen.

@Michelle:
Jup, ik heb idd last van die irritante pianohandjes.. Heel makkelijk erin geslopen, maar krijg het er nu maar weer uit.. :P Ben er iig aan aan het werken :j
Alissa was 4e geworden ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:08

Ben benieudw naar je volgende wedstrijden :p. Waarom rijd je tijdens de les eigenlijk niet op Royal? en ik dacht dat je veel vaker op m reed..? :+

Had Alissa winst?

Channiiiej schreef:
Bedankt voor de berichtjes! =]

@JoyceBunny;
Bedankt voor je tip! Royal is zelf een hééél lang paard en daarom heel moeilijk om bij elkaar te rijden! Ik ben er veel mee bezig als ik op Royal rijdt.. Ik ben er ook mee bezig zijn achterhand wat meer te laten werken. Dit doe ik vooral door veel overgangen en tempowisselingen te rijden! Dit gaat al wel steeds beter dan in het begin, tijdens wedstrijden komt het er nog iets minder uit!
Royal's hoofdhouding is inderdaad ook (nog) niet helemaal zoals deze zou moeten zijn. Royal wil heel snel achter de LL kruipen als ik hem lager instel. Ik ben nu bezig om hem wat hoger in te stellen, waardoor hij niet achter de LL gaat lopen.

@Michelle:
Jup, ik heb idd last van die irritante pianohandjes.. Heel makkelijk erin geslopen, maar krijg het er nu maar weer uit.. :P Ben er iig aan aan het werken :j
Alissa was 4e geworden ;)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:09

@ X_Michelle_X : daarom stond die 'maar' ook tussen '', om aan te geven dat er vaak niet zo goed wordt gedacht over manegepaarden ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:28

Joycebunny schreef:
@ X_Michelle_X : daarom stond die 'maar' ook tussen '', om aan te geven dat er vaak niet zo goed wordt gedacht over manegepaarden ;)

Vaak zijn het ook na een paar jaar niet egt hele soepele paarden meer
:( |( .. Op uitzonderingen, dat zeker (ik weet neit of je Quella (moeder van Aquella (bingo vorig jaar)kent chantal? dat was egt een leuke pony <3 hihi)!
Maar, er zitten ook zeker leukerds tussen!
en dat maar heeft ze weggehaald :o

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:35

Ik ben ook benieuwd naar de volgende wedstrijden haha :D
Ik reed in de les niet op Royal, omdat ik niet op hem was ingedeeld ;) En tja, wij hebben het niet voor het kiezen he :P

Ik rijd echt heel weinig op Royal helaas :( Ik heb 1 keer per 2 maanden privéles. En dan rijd ik meestal nog 1 keer per maand ofzo op hem in de gewone les ;)

Alissa is ook weer een proef omhoog ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:43

Channiiiej schreef:
Ik ben ook benieuwd naar de volgende wedstrijden haha :D
Ik reed in de les niet op Royal, omdat ik niet op hem was ingedeeld ;) En tja, wij hebben het niet voor het kiezen he :P

Ik rijd echt heel weinig op Royal helaas :( Ik heb 1 keer per 2 maanden privéles. En dan rijd ik meestal nog 1 keer per maand ofzo op hem in de gewone les ;)

Alissa is ook weer een proef omhoog ;)

O, okee, misschien moet je een x (de les voor je wedstr.) vragen of je op Royal mag.. Kun je nog ff oefenen.. Egt een leuke combi zijn jullie! :D

_kelly87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:58

Ziet er heel goed uit hoor..zeker aangezien je zo weinig op m rijdt! Hou je handen wat meer rechtop en op sommige foto's mag je je hakken ook nog wat meer uitdrukken! Misschien dat je ook wel een gaatje langer mag zitten, want ik denk dat je dan nog wat mooier gaat zitten!

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:41

Ziet er weer netjes uit (maar ik vind het zo zonde van die beschermers, maarja je weet nu vast wel hoe ik daar overdenk :+ )Royal heeft ook een paar dagen 'stil' gestaan vanwege een blessure, misschien was hij daarom ook iets minder soepen en moeilijker in het nageven.
Mijn tips, probeer recht op te blijven zitten, krijg soms het idee dat je te ver achterover hangt en voor het plaatje mogen je beugels van mij wel twee gaten langer.

@x_michelle_x vind het persoonlijk niet zo netjes dat je het over kapot rijden van paarden hebt, je rijdt een paard echt niet zomaar kapot, bovendien is er altijd nog een instucitie aanwezig die dat echt niet zou laten gebeuren. Probleem is eerder dat de paarden ouder zijn en minder soepel en inmiddels zo slim dat ze de 'trucjes' wel kennen om onder hard werken uit te komen.

elsbeth1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:43

nou ik vind het er voor maar 2 x in de maand rijden er netjes uit zien...
je mag er dan ook niet zoveel van verwachten als van dagelijkse training...

inderdaad je beugel een gaatje langer zou je beenligging ten goede komen...
succes met je volgende F proefjes :D

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:12

Ik vind dat je hem erg leuk aan het lopen hebt voor een manege-paard...inderdaad wat mijn voorgangers al zeiden wordt er niet altijd even leuk over manege-paarden gedacht maar deze bewijst toch wel dat niet alle paarden die in de manegelessen lopen stijf en koppig zijn.

En uiteraard voor maar 2 x in de maand rijden met dit paard ziet het er top uit...hier en daar wat verbeterpuntjes maar die zijn inmiddels al genoemt dus heeft het weinig nut om ze te gaan herhalen.

succes met het paardje ne op naar de volgende wedstrijd en dan natuurlijk de 1ste prijs he.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:40

Tartara schreef:
Ziet er weer netjes uit (maar ik vind het zo zonde van die beschermers, maarja je weet nu vast wel hoe ik daar overdenk :+ )Royal heeft ook een paar dagen 'stil' gestaan vanwege een blessure, misschien was hij daarom ook iets minder soepen en moeilijker in het nageven.
Mijn tips, probeer recht op te blijven zitten, krijg soms het idee dat je te ver achterover hangt en voor het plaatje mogen je beugels van mij wel twee gaten langer.

@x_michelle_x vind het persoonlijk niet zo netjes dat je het over kapot rijden van paarden hebt, je rijdt een paard echt niet zomaar kapot, bovendien is er altijd nog een instucitie aanwezig die dat echt niet zou laten gebeuren. Probleem is eerder dat de paarden ouder zijn en minder soepel en inmiddels zo slim dat ze de 'trucjes' wel kennen om onder hard werken uit te komen.

Ik kon de woorden er niet voor vinden ik heb het ook tussen aanhalings tekens gezet.
Tog is het zo: er komen een stel makkelijk nagevelijk te rijden paarden binnen, ze lopen 3 maanden mee in de lessen en meteen helemaal niet makkelijk nagevelijk meer.. Dat is egt zonde! Dat bedoelde ik meer..
niet verkeerd opvatten a.u.b. :o

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:42

X_Michelle_X schreef:
@ Joycebunny: Sommige manegepaarden zijn helaas zo "kapot" (niet letterlijk opvatten ;)!!) gereden door de vele kinderen die er oprijden met de 1 een vriendelijkere manier dan de andere :( (tja, wat doe je d'r aan??) ik denk dat ze dat bedoeld.. Maar Royal is een leuk dier! Als een instructeur met iemand bezig is, kan hij niet iedereen in de gaten houden of het wel vriendelijk gaat..

xxx

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:56

Thanks voor alle reacties! :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 19:01

Niemand verder tips oid? :D

Sophietje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:18

Joycebunny schreef:
Ik vind hem nogal 'lang' lopen, probeer hem wat meer bij elkaar te rijden :)
Verder stoort me ook iets aan z'n hoofdhouding, maar weet niet wat. Hij draagt z'n hoofd niet goed waardoor ik het 'valse knik' gevoel een beetje krijg.
Verder schrok ik echt toen ik de tekst las, hij kan netjes lopen voor 'maar' een manegepaard :j

Ik heb ook toen ik begon op een manege gereden en veel paarden zijn gewoon kapot gereden door de vele
Kinderen en volwassenen

Ik vind het voor een manege paard en jou heel netjes er uit zien ( veel manege paarden lopen verre weg van nageeflijk ) idd let op de dingen die al gezegt zijn ! ;)

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:37

Je hebt hem toch wel lekker aan het lopen hoor!

Probeer de teugels iets korter te nemen nu wordt hij wat lang in zijn hals.

Probeer daarbij zo licht mogelijk contact te houden voel je dat hij wat zwaar wordt op je hand drijf dan wat bij..

Verder denk een beetje aan je benen je trekt nu je hak op om aan te drijven dat is niet de bedoeling drijven doe je met je kuit..

Komt helemaal goed met jullie *D

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:43

ik vind het er echt super uit zien voor als je maar 2 x per maand op hem rijd (:
maar denk nog wel even aan je eigen houding ,
nog gefeliciteerd!

jij zit toch ook op htc? :o

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 18:11

Dankjulliewel!
@MiWaPi; Het klopt dat Royal wat lang is in zijn hals. Royal heeft van zichzelf echt een ontzettend lange hals en is lastig bij elkaar te rijden! Ik ben zelf al redelijk tevreden met dit beeld! Al kan het natuuurlijk beter hihi :j
Mijn hak trek ik idd af en toe wat op. Hier heb ik vooral (bijna alleen) last van tijdens lichtrijden in draf.. Iemand tips? :P

@xPlayboy; htc? Of ben ik nou ff heel vergeetachtig haha? :P

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:19

Ik vind dit beeld buitengewoon fijn voor een manegepaard. Ik denk ook niet dat je van een manegepaard kunt verwachten dat hij nog veel verzamelder en meer bovenin gaat lopen, zoals sommigen adviseren. Dat is gewoonweg onrealistisch, aangezien daar toch zeker wekelijkse training bij komt kijken, en aangezien TS er maar 2x per maand op kan rijden...

Dus absoluut hulde voor jou TS, dat je dit paard zo fijn rond gestuurd krijgt terwijl je zo weinig kunt oefenen. Het meeste waar je nog aan kunt werken is denk ik je eigen houding, want dat heeft natuurlijk niets met 'manegepaard wel of niet' te maken. Probeer je benen iets meer ontspannen te laten 'afhangen' zodat je knieën minder klemmen en zodat er druk op de beugels komt, dan gaan je hakken naar beneden.
Verder zit je heel mooi recht, dus het totaalbeeld ziet er fijn uit. +:)+

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:28

Ik weet niet of het al is gezecht, maar je mag je handen ook iets meer dragen. Ziet er netjes uit, maar dat weet je ;)