6 jarige palomino Ivanhoo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueLee

6 jarige palomino Ivanhoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 17:15

Hoi allemaal,

Een paar weken terug heeft een stalgenootje foto's van mij en Ivanhoo gemaakt met haar spiegelreflex camera. Ik ben zelf helemaal weg van de foto's (natuurlijk) en wilde deze nu met jullie delen.

Ivanhoo is vorige week 6 geworden en ik rijdt hem sinds zijn 3e. Sinds zijn 5e is hij officieel van mij. Sinds juli staan we op een andere stal en sindsdien denkt meneer dat de oude regels niet meer gelden.. hijs lekker aan het puberen zeg maar ;)

Het rijden gaat met ups en downs en omdat ik geen fanatieke ruiter ben zijn we ook nog niet op wedstrijd geweest. We willen dit in de toekomst wel gaan doen, maar het is niet het hoofddoel.
Zijn we hier wel klaar voor denken jullie?

mijn zwakke punten zijn:
- Mijn kapstokjes
- te ver achterin het zadel zitten
- snel naar voren vallen

Ivanhoo heeft nogal moeite om zich op mij te concentreren ipv zijn weidevriendjes... ;)

Tips zijn meer dan welkom, maar houdt het wel vriendelijk ;)

Foto's

Afbeelding
Zo begonnen we in juli 2008

Afbeelding
vorig jaar juni

Afbeelding
Vorig jaar juni

September 2010
Afbeelding
instappen

Afbeelding

Afbeelding
in de galop is hij vreselijk sterk ;)

Afbeelding
jammer dat ik net niet zo netjes zit :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
vind dit zo'n mooie foto! jammer van die kapstokken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
we hebben gelukkig ook nog lol ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:32

Ik vind dat je supergoed rijd, maar je moet wel echt een cap dragen! :o verder moet je je tenen wat minder uitsteken :D

Gentlegiant

Re: 6 jarige palomino Ivanhoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:34

ziet er netjes uit en ik zie een hele verbetering

Denk aan je ''kapstokjes''

enne ik denk dat je best een winstpunt waardige proef kan rijden hoor!
Het gaat vast helemaal goed komen!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:34

Die cap zou ik ook zéker aanraden! Zelfs al ken je je paardje nog zo goed. Ik heb al 3x in het ziekenhuis gelegen met een hersenschudding én ik had toch echt mn cap op!
Doen dus! :j

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:37

ik vind het echt een heel mooi beestje!! ziet er super uit zo met die frontriem en zwart dekje en bandages!!! Rijtechnisch gezien geef je zelf aan...enne die ene foto (met de kapstokjes;)) WAUW <3

kirstenzilpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:01

ziet er leuk uit! probeer rechtop te zitten en zoals je al zegt
natuurlijk tenen naar binnen

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 10:27

Bedankt voor de reacties!

cap is eigen keuze ;) als ik naar buiten ga draag ik hem wel altijd..
En denk dat het rijtechnisch niks toevoegd of ik wel of niet met cap rijd...? :P ik heb liever tips waar ik wat aan heb ;)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:09

Hoi!

Ik vind zeker dat er vooruitgang in zit. Het ziet er al stukken beter uit.
Je tenen zijn toch wel iets waar je op moet gaan letten en het recht op zitten. Je zit namelijk soms naar voren en soms naar achter. Ik kan mij niet voorstellen dat dat lekker is voor zijn rug. ;)

Amy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:45

Knappe pony heb je, omdat het haw is moet ik ook rt kritiek geven.
Je teugels mogen iets korter, nu hangen ze op sommige foto's door, of doe je dat met een reden. Verder mag je wat rechterop zitten en je tenen wat meer naar binnen toe draaien, wat niet simpel is.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:49

Ik vind hem zo mooi lopen, alleen mogen je schouders naar achteren. Je kijkt vaak ook naar beneden, dus daar moet je ook op letten (; De rest zeg je zelf, het ziet er mooi uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:10

Wat zijn jullie veranderd zeg! Positief natuurlijk :D

Ik vind je teugels op sommige foto's een beetje los, probeer boogjes in je teugels te voorkomen. Maar ik vind jullie al wel B-waardig :j

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:07

je kijkt soms een beetje naar beneden, waardoor je schouders dus ook naar voren vallen en dat is echt zonde want jullie zijn een leuke combi!

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:15

Leuke combinatie. Hoe groot is hij? Je mag denk ik wel wat trotser (dus met rechte rug en schouders naar achter) op je paard zitten en naar voren kijken. Ik kijk ook altijd naar mijn paardje hoor <3

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 05:03

Mooi paardje met een mooi kleurtje! :D

Let erop dat je in de galop achterover blijft zitten..

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 08:37

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik kijk idd veel naar beneden haha probeer het wel af te leren maar hijs is ook zo mooi he ;)

De reden waarom mijn teugels op sommige foto´s een beetje los hanges is omdat Ivanhoo zelf moet leren lopen.. Hij doet dit al super maar hij heeft ook een tijdje het ´hangen´uitgeprobeerd ;) vandaar...

Ik heb nu al meer als een jaar geen les gehad en wil binnenkort weer beginnen.. wel leuk om dat te horen dat we toch vooruit zijn gegaan! :D
Alleen die tenen... tja volgens mij kom ik daar nooit meer vanaf }:0

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 08:38

SaskiaLucia schreef:
Leuke combinatie. Hoe groot is hij? Je mag denk ik wel wat trotser (dus met rechte rug en schouders naar achter) op je paard zitten en naar voren kijken. Ik kijk ook altijd naar mijn paardje hoor <3

Ivy is ongeveer 1.52 maar kan zijn dat die al weer wat gegroeid is.. hij toont ook veel groter! ;)

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:00

Heee Kel!!!
Lang niet gezien/gesproken! Wat is Ivy een knappe grote poownie aan het worden zeg! Jeetje wat is hij veranderd!
Ik moet zeggen dat ik echt vindt dat je kapstokvoeten minder zijn geworden hoor, alleen op die ene foto waar jij t eronder hebt gezet valt t me echt erg op.....maar ze stond altijd nog veeeeel meer naar buiten.
Verder heb ik eigenlijk alleen het commentaar wat hierboven al gegeven is, idd de teugels en wat trotser zitten...echt duidelijk over je pony heen kijken, kijken waar je heen rijdt, dan ga je automatisch al wat rechterop zitten.
Verder ziet t er goed uit! :)
Wanneer kom je eens op de Volte starten?

Liefs, Joyce

(edit, nog een puntje!: probeer goed in t midden van je zadel te blijven zitten....niet te ver naar achteren. T lijkt of je afentoe wat op de lepel zit)

Garnaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:07

Ik dacht eerst he, een western paardje! :P

Echt een leuk paardje om te zien zeg! Je hebt hem mooi aan het lopen. Er is veel vooruitgang te zien :j

Ik zou je graag wat meer vooruit zien kijken (Al is dat lastig met zon knap dier ;) ). En de tenen wat meer naar binnen :j

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:25

thnx joyce! gaat ook best wel goed op het moment! :D starten begin ik nog even niet aan haha.. volgend jaar misschien, maar dat zeg ik nu al 2 jaar lang dussehh.. ;) zodra ik het van plan ben, ben je de eerste die het weet!

ja ik heb de neiging om zelf ook 'aan de teugel' te gaan lopen haha ;) macht der gewoonte en moeilijk af te leren...

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:01

Zo wat een verbetering !

natuurlijk ook niet zo gek als hij net onder het zadel is ( eerste foto ) maar hij loopt er nu lekker ontspannen en rustig bij...

vind het een erg fijn beeld geven.

Inderdaad af en toe je kapstokjes, verder vind ik dat je netjes zit!

Ga zo door en dan komen jullie er zeker wel !

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:07

Wauw, wat een prachtig paardje.
Je rijd hem netjes, probeer je teugels op een gelijke lengte te houden en je handen netjes stil te houden dan kom de nageefelijkheid al snel. Rijd je hem ook eens laag, misschien laat hij dan fijner los.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 21:29

@Romytjuuh: Hij is los zat das 't probleem niet ;) ik heb niet voor niks zulke losse en ontspannen teugels.. ik kan mijn handen ook gewoon 'neerzetten' als hij eenmaal loopt waar ik hem hebben wil.. ;)

Laag rijden probeer ik meestal in het begin.. met losrijden. Alleen meneer moet de eerste 5 á 10 minuten even uitrazen dus naar beneden wil die niet echt haha! hij is daarintegen wel meteen heel soepel en los.. halverwege doe ik altijd even halsstrekken en dan zakt hij wel mooi en over de rug!

Wat ik graag zou willen weten is: Hoe krijg ik hem nog meer op de achterhand? Dus hoe zorg ik dat hij echt van achter naar voor gaat lopen? zijn daar bepaalde oefeningen voor die ik kan doen? Ik rijd al veel overgangen, maar hij 'vertrekt' soms nog niet echt als ik aandraaf...

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:22

QueLee schreef:
Wat ik graag zou willen weten is: Hoe krijg ik hem nog meer op de achterhand? Dus hoe zorg ik dat hij echt van achter naar voor gaat lopen? zijn daar bepaalde oefeningen voor die ik kan doen? Ik rijd al veel overgangen, maar hij 'vertrekt' soms nog niet echt als ik aandraaf...

Niemand hier tips/oefeningen voor??

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:26

Rijtechnisch heb ik niet zoveel op of aan te merken. Wel of geen cap moet je lekker zelf weten. Ik rijd ook altijd zonder cap (A).. Het valt me inderdaad wel op dat je naar beneden kijkt maar dat is eerder aangegeven en je rug kan wat rechter en schouders naar achteren inderdaad maar dat is ook geen nieuwe tip ;)

En nu waarom ik eigenlijk reageer wat een leuke pownie heb jij! :D

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:33

hey kel
leuke fotos :Y) :P
wist helemaal niet dat je bokt zat ;)

xx