Sinds vorig jaar november / december rijd ik Impala voor andere mensen
. Ze is een 20-jarige merrie van Equador x Variant. Ze heeft eerder M1 gelopen en M gesprongen geloof ik! Echter is er niet aan te merken dat ze 20 is en heeft ze nog energie voor 10!! Ik rijd d'r zo'n 4 x in de week. Het is een ontzettend lieve en ontzettende brave merrie (voor de deur van de supermarkt ging ze op rust staan en liepen de kinderen overal langs
). Ik ben in tussentijd nog 15 weken op stage geweest waardoor ik niet heb kunnen rijden. In die tijd heeft ze een peesblessure gehad, einschuss en een schimmel infectie.. Ze is er supergoed uit gekomen en ziet er weer op en top uit!We hebben geen niveau en nemen binnenkort les (van de oude eigenaresse die haar in het M heeft gereden), we proberen nu zoveel mogelijk van voor naar achter te rijden en een actief achterbeen te krijgen. Ze is echt heel braaf, maar lastig te rijden, zal nooit gemeen zijn of iets dergelijks maar ze is gewoon apart
. Kan het niet beschrijven.. Ook moet ze nog beter aan mijn been worden, wat duidelijk te zien is op de foto's. Daarbij mogen mijn beugels een gaatje langer, maar dit bouw ik op. Zelf heb ik nooit op een dressuurzadel gezeten dus probeer ze elke keer een beetje langer te doen om te wennen
. Ook moet ik beter mijn schouders naar achteren doen
.Losstappen:

Draven, contact houden met mijn binnenteugel:

Na een jaar zitten er nog steeds spoken in de bosjes

Scheve horizon

Hier ben ik toch wel blij mee
!
Galop links. Galop blijft onze lastigste kant.. Hier geef ik haar meer ruimte en probeer haar voorwaarts te rijden zodat ze vanzelf gaat zakken
.

En lekker uitdraven

Oja, zo gingen wij vorig jaar door de baan:
http://img43.imageshack.us/img43/3149/img9925border.jpg
En zo gaan wij op buitenrit
:http://www.youtube.com/watch?v=UxiLCoLaGA4
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Voor je zoiets van plan bent moet je goed overleggen. Zit je wel goed in het midden van het zadel? Beugels een gaatje langer, iets naar voren schuiven in het zadel en je bovenbenen langer maken kan al een hoop schelen.