heb jullie er ook last van dat als je een galopswissel maakt aan het einde van een diagonaal en dat je pony/paard de eerst volgende lange zijde terug spingt
Ik vind het echt zo irritant maar ik kan er nooit iets aan doen
Anybody tips?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Norway_girl schreef:Waarschijnlijk zit je dan gewoon niet goed, geef je hem misschien toch net een foute hulp waardoor hij weer omspringt. Ligt er ook maar net aan hoe gevoelig ie is natuurlijk, maar met wissels springen steekt het wel nauw is mijn ervaring
Sonja schreef:Nee nooit last van. Dat soort eigen initiatief kan ik ook niet echt waarderen in een paard.
Maar hoe kan het dat jouw paard terugwisselt danWat doe je met de schouder en heup van je paard?
listiglistje schreef:Mi is het onmogelijk en ook niet nodig om met B + 8 correcte wissels te maken![]()
Leer eerst je pony verzamelen en op het achterbeen te zetten, zorg dat de basis er goed in zit, bevestig alles en ga dan pas beginnen met wisselen
BowieBonanza schreef:Sonja schreef:Nee nooit last van. Dat soort eigen initiatief kan ik ook niet echt waarderen in een paard.
Maar hoe kan het dat jouw paard terugwisselt danWat doe je met de schouder en heup van je paard?
Niks ik galoppeer gewoon verder en dan na een half rond springt hij terug, na de wissel gaat hij redelijk hard omdat hij het nog niet zo goed kent.
BowieBonanza schreef:listiglistje schreef:Mi is het onmogelijk en ook niet nodig om met B + 8 correcte wissels te maken![]()
Leer eerst je pony verzamelen en op het achterbeen te zetten, zorg dat de basis er goed in zit, bevestig alles en ga dan pas beginnen met wisselen
Weet ik maar ik vind het zo handig voor in het bos als je debocht omgaat of tijdens een springwedstrijd.
BowieBonanza schreef:listiglistje schreef:Mi is het onmogelijk en ook niet nodig om met B + 8 correcte wissels te maken![]()
Weet ik maar ik vind het zo handig voor in het bos als je debocht omgaat of tijdens een springwedstrijd.

[/quote]
Sonja schreef:Tja maar kun je dan ook van je paard verwachten dat 'ie daarna maar blijft doen wat je hoopt dat 'ie gaat doen? Is niet echt realistisch denk ik, als je 'm rijtechnisch totaal niet begeleidt...
Als het zo simpel was allemaal dan zouden ze de wissels al wel in een B-proef schrijven, denk je niet?