Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Irma77 schreef:Ik ben van mening dat je ieder paard meer vooruit kan krijgen, mits je consequent bent en daar eerst goed mee aan de slag gaat, desnoods onder begeleiding. Voorwaarts is het allerbelangrijkste, de rest komt dan vanzelf.
Anneert schreef:Mijn vorige paard was soms ook echt niet vooruit te branden, maar inderdaad als ik hem 'hard' liet werken (veel overgangen, figuren etc) dan werd hij wel actiever. Verder heeft mijn instructrice mij ook geleerd hoe ik hem actiever kreeg, maar de kern daarbij was ook, consequent blijven.
Succes!
Anneert schreef:Ik snap dat je twijfelt. Mijn paard was wel al 16 toen ik hem kreeg, maar omdat hij M2 had gelopen, wist ik wel dat er meer in zat, zeg maar.
Ik persoonlijk zou de Fries niet zomaar laten staan, gezien wat je met het paard wilt doen, maar inderdaad nog wat vaker rijden.
Kun je hem niet op proef nemen voor een paar maanden en kijken hoe hij het bij je thuis (of de stal waar je hem gaat zetten) doet?
DiamondHorse schreef:Ik zou hem hier wel voor laten staan, een paard aanschaffen kost nou eenmaal een hoop geld, als je op voorhand al een minpunt tegen komt, zou ik doorzoeken! een perfect paard bestaat niet, maar op het moment van aanschaf moet hij/zij wel aan al je verwachtingen van dat moment voldoen en je zal zien dat als je meerdere paarden gaat bekijken dat er aan elk paard wel een minpuntje zit, alleen om op voorhand al te beginnen met een flegmathiek paard zou ik niet adviseren, grote kans dat als je alleen met zo een paard naar buiten gaat, dat hij ook niet vooruit te branden is!
Ik zou zeggen, neem geen overhaaste beslissingen en er zijn zat bom proef paarden die wel voor waarts zijn![]()
Succes!!
In het begin heeft het me erg gefrustreerd, maar gelukkig heb ik een hele geduldige en ervaren instructrice. Met heel consequent trainen heb ik haar zover gekregen dat ze nu ook in de bak lekker voorwaarts is. Ok, na een weekje rust moet ze weer even opbouwen maar over het algemeen gaat het goed.