Voor degene die Bo nog niet kennen:

Gisteren zijn er weer eens foto's gemaakt van Bo & mij tijdens de training! De vorige keer is alweer een 2 maandjes geleden, dit is het topic: [RT-HAW] Bon Ami @ dressuurwork
Bon Ami is een 4,5 jarige kwpn ruin, zijn schofthoogte gaat ondertussen richting de 1.70 en hij is gewoon erg groot in omvang
ik heb hem nu een half jaar en we hebben al aardig wat dipjes gehad, blessures etc. Maar het gaat nu de goede kant op en hij zit lekker in zijn vel 
Vlak nadat de vorige foto's zijn gemaakt, zijn we nogal in een enorme dip gekomen. Hij is 3 weken kreupel geweest door verkeerd beslag, hij had veel last van scheefheid en hier heb ik een ostheopaat voor laten komen. Bleek dat hij maarliefst 4 cm verschil had in alleen al zijn bekken. Zijn atlas stond ook scheef en er zijn verschillende werfels in zijn hals weer recht gezet. Het verschil in zijn bekken is terug gebracht naar zo'n 1 cm, het is dus nog niet helemaal opgelost maar het is al een hele verbetering!
We zijn lekker aan het trainen, vorige week dan onze echt eerste proeven gereden in de B met 157 punten in de eerste proef, en 176 punten in de 2de proef die ook een stuk beter ging. We trainen op B / L niveau, zij gangen pakt hij erg goed op maar daar zijn helaas geen foto's van.
De problemen waar we tegen aan lopen zijn eigenlijk vooral de galop. Hij galoppeerd heel makkelijk maar vergeet al snel de achterhand en valt snel uit elkaar. De laatste tijd lukt het me eigenlijk al steeds beter hem bij elkaar te krijgen en dan wordt hij echt mooi rond, helaas ging de training gisteren niet optimaal en is mij dat ook niet gelukt. De foto's geven wel een beeld van onze training op dit moment, maar over het algemeen loopt hij toch wel een stuk fijner dan op deze foto's. Maargoed, wou ze toch graag laten zien!
1. losstappen

2. Idem, fijne achterhand hier (ra is zijn 'moeilijke' been)

3. Eerste rondje draf, beetje figuren sturen, contact houden en hij komt vanzelf

4. Paar meter verder, handen blijven dragen

5. Weer zelfde, de eerste 10 min loopt hij er vaak net tegen aan. Na de galop wordt hij dan echt fijn

6. Na de galop, pasje vooruit. Jammer dat het op een verkeerd moment is

7.Tussen door even stappen, hier zie je goed hoe meer gespierd hij geworden is

( Zo zag hij er een half jaar geleden uit : http://www3.picturepush.com/photo/a/409 ... 100536.jpg )
8. Hier begint hij dan fijn te dragen, teugels korter en contact houden

9. Schakelen op de korte zijde

10. Halt, typisch bo dat hij zijn ra buiten de massa zet

11. De oh zo lastige galop nog..

12. Idem

13. Draf, fijne achterhand

14. Begin uitschuiven naar halsstrekken, fijn over de benen vind ik

Tips zijn zeker welkom, vooral voor de galop. Ik galoppeer veel, doe hem aan de longe ook veel laten galoperen (wat hij ook nog moeilijk vind) en spring vaak aan, rijd veel voltes etc. Het gaat tijdens de training vaak ook wel een stukje beter dan op deze foto's te zien, maar toch blijft het een moeilijk punt !
succes verder
) Achterover, op je kont zitten en voor los laten. Komt vast helemaal toppie in orde!
dan moet ik hem echt even omzetten, vandaar dat ik misschien op een foto sterker inwerk.