Royal op wedstrijd (en privéles)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Royal op wedstrijd (en privéles)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 20:22

Hoihoi!

1.
Afbeelding

Na een (veelste lange) vakantiestop, heb ik gisteren en vandaag eindelijk weer op Royal kunnen rijden.
Zaterdag had ik privéles en vandaag had ik weer wedstrijd.

Royal is een KWPN'er van 12 jaar oud.
In het begin was Royal nogal een 'tijdbommetje' onder je, maar dit gaat steeds beter!
Royal is een manegepaardje. Helaas rijdt ik hierdoor maar gemiddeld 2 keer per maand op hem..
Ik start met wedstrijden nu F8b (FNRS). Ik reed vandaag in een poule van 13 volwassen.

Er zijn zeker nog punten waar ik met Royal aan moet werken.
- Af en toe wil Royal te ver achter de LL duikelen.
- Mijn houding (benen, handen)

De wedstrijd ging voor mijn gevoel erg goed. Royal was ontzettend braaf en heeft geen stap verkeerd gedaan!
We zijn geëindigd op een 2e plaats met 232 punten :D

Nu wat foto's! Eerst 2 foto's van de privéles van zaterdag;

2. Privéles
Afbeelding

3. Privéles
Afbeelding

4. Halthouden & groeten
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Inzet gebroken lijn (met volte)
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Galopje
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Ons prijsje :D
http://i34.tinypic.com/ix5va0.jpg

Tips en commentaar zijn zeker welkom, maar hou het wel netjes :D
Laatst bijgewerkt door Channiiiej op 29-08-10 20:32, in het totaal 2 keer bewerkt

sunnymay

Re: Royal op wedstrijd (en privéles)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:29

Wat leuk dat er op jullie manege toch aardig dressuurmatig gereden wordt (want als ik in je profiel spiek rijdt je alle paardjes eigenlijk wel rond)!
Heerlijk voor je om weer Royal te rijden na zo lange stop.
En dan ook nog een tweedeprijs! Gefeliciteerd

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:35

Dankjewel! :D
Ik vond het ook echt heerlijk om eindelijk weer op Royal te rijden. De manege was 3 weken gesloten en daarvoor was ik 4 weken op vakantie. Ik had dus 7 weken niet gereden!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 11:47

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:56

ik blijf hem maar eng vinden := maar hij kan wel lopen :D
Ziet er goed uit chan, paar kleine puntjes, je handen en voeten gaf je zelf al aan, maar op sommige momenten lijkt het of je ietswat naar achteren hangt (foto 12 bv), probeer rechtop te zitten ;) maar verder ziet het er top uit! :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 17:21

Bedankt voor de reacties :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:25

Op verzoek van de TS verplaatst van RIJ-ITP naar RT-HAW.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:15

He Chantal!
Ik vind het er goed uit zien. En fijn dat Royal steeds fijner te rijden is en minder ontploft.
Probeer alleen wat meer op je houding te letten, je valt af en toe achterover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:51

En nog steeds heb ik het idee dat dit paard juist wél op de manegemanier 'rond' gereden wordt. Te zien aan de gespannen kaak en nek... Dus er is geen sprake van nageeflijkheid zoals het hoort. Bovendien valt hij ook redelijk op de voorhand...

Je lijkt wel een beetje een stoelzit te hebben, dus je kunt het beste je bovenbenen wat meer naar achteren leggen en je bekken kantelen. Succes :D Is heel moeilijk vanaf te komen :')

Succes in de F9 ;)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 01:24

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:32

natje82 schreef:
mogen jullie op wedstrijd met beenkappen rijden?
(sorry effe offtopic)

Dat zijn FNRS wedstrijden en daar mag dat ja, net als hulpteugels.

TS, ziet er weer goed uit hoor, je hebt hem lekker aan het lopen! Probeer nog steeds die neus eruit te krijgen, dan is het een nog mooier plaatje!

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:44

Ik vind het ook mooi zeg, dat er op sommige manege's nog zo wordt gereden zeg! super! (bij ons in de buurt gebeurd dat dus echt niet ) nog 1 puntje, op sommige foto's lijkt het alsof je piano speelt.. probeer daarop te letten ;)

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:53

Wauw! Inderdaad, toen ik manege zag staan dacht ik o.. dat word wat. Maar het ziet er super uit! Ook het tuig en alles!

Probeer zijn neusje er wel wat meer uit te rijden. Dat kun je doen door hem iets langer en lager te rijden en dan steeds meer oppakken. Ook goed je been gebruiken.

Succes!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:03

Bedankt voor de reacties!

@Bizzybijtje; Ik heb zelf niet (meer) het idee dat ik Royal op de 'manege manier' rondrijdt. Ik ben hier veel mee aan het oefenen en merk ook wel vooruitgang, hoewel het natuurlijk nog lang niet perfect is. Het neusje kan er nog meer uit! Maar je ziet ook dat ik hem tijdens de privéles wat ronder had ingesteld, en tijdens de wedstrijd wat hoger!

Mijn problemen zijn inderdaad m'n handen..die graag piano willen spelen :P Probeer hier op te letten, maar this só moeilijk!
Ik heb ook mijn beugels iets te kort, maar dit is al beter als eerst! Dus dit gaat vooruit :j
Het naar achteren zitten heb ik alleen tijdens doorzitten. Dit komt omdat Royal behoorlijk hoog opgooit en ik dit moeilijk vindt om uit te zitten.. iemand tips?

Tuig is inderdaad wel goed in orde. Royal heeft sinds 2 weken een nieuw, helemaal op maat gemaakt hulsebos zadel! Het vorige zadel lag toch niet helemaal fijn op z'n rug..
Het hoofdstel is al wel wat ouder, maar dit voorkom je natuurlijk niet op een manege! De frontriem die hij omheeft is van mij. Ik zit erover te denken om een eigen hoofdstel voor hem te kopen voor tijdens wedstrijden enzo :D

Wiesje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:09

Ik vind het er op zich aardig uit zien, maar inderdaad wel wat spanning in de hals. Ik zou zeggen nog meer werken aan lang laag, lekker kaugom van maken en achterhand erbij rijden en dan nog meer prijzen wegkapen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:23

Channiiiej schreef:

@Bizzybijtje; Ik heb zelf niet (meer) het idee dat ik Royal op de 'manege manier' rondrijdt. Ik ben hier veel mee aan het oefenen en merk ook wel vooruitgang, hoewel het natuurlijk nog lang niet perfect is. Het neusje kan er nog meer uit! Maar je ziet ook dat ik hem tijdens de privéles wat ronder had ingesteld, en tijdens de wedstrijd wat hoger!

Mijn problemen zijn inderdaad m'n handen..die graag piano willen spelen :P Probeer hier op te letten, maar this só moeilijk!
Ik heb ook mijn beugels iets te kort, maar dit is al beter als eerst! Dus dit gaat vooruit :j
Het naar achteren zitten heb ik alleen tijdens doorzitten. Dit komt omdat Royal behoorlijk hoog opgooit en ik dit moeilijk vindt om uit te zitten.. iemand tips?

Tuig is inderdaad wel goed in orde. Royal heeft sinds 2 weken een nieuw, helemaal op maat gemaakt hulsebos zadel! Het vorige zadel lag toch niet helemaal fijn op z'n rug..
Het hoofdstel is al wel wat ouder, maar dit voorkom je natuurlijk niet op een manege! De frontriem die hij omheeft is van mij. Ik zit erover te denken om een eigen hoofdstel voor hem te kopen voor tijdens wedstrijden enzo :D

Ik bedoel de manier waarop de paarden op de gemiddelde manege 'aan de teugel' gereden worden.
Want een goede nageeflijkheid is het niet als ik het zo zie, op geen enkele foto. Dat heeft niet met de halshouding te maken...
Als je kijkt zie je dat hij zich vastzet in zijn kaak+nek, deze zijn dus níet ontspannen en er is dus helemaal geen sprake van nageeflijkheid...

Leg eens uit, hoe gebeurt dat daar? :)

Kianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:31

Mooi paardje!
maar volgens mij mag je niet met pees beschermers rijden

_Megan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:43

Jammer dat het een manegepaardje uit want het ziet er leuk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:43

Kianlover schreef:
Mooi paardje!
maar volgens mij mag je niet met pees beschermers rijden

Mag wel hoor... Fnrs ;)

bobobo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:04

Leuk paardje. D'r mogen nog wel wat spieren op komen, maar izet er netjes uit. Let op je handen, dat ziet eruit als een struikelblok. Gefelicteerd met je punten! :D

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:12

ziet er netjes uit hoor!!
let idd op je handen en voeten,

offtopic: heb jij 'm een HorsUs dekje op of lijkt dat zo? :o

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 11:56

Mijn handen blijven idd het grootste struikelblok.. zó moeilijk af te leren.. :(

@Jitskeangela; Ik heb inderdaad een HorsUs dekje ;)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:05

Royal ik volg hem altijd eventjes. Vind het vrij bijzonder dat jullie zoveel fijne paarden op de manege hebben. Nou moet ik zeggn een manegepaard is lastig te rijden ik rijd vaak de paarden die in de les vervelend zijn en als ik er dan ben dan stap ik op. maar ik moet zeggen dat ik ze best wel lekker aan het lopen heb als ze eenmaal goed warm zijn.

ik dacht namelijk toen ik op een pensionstal stond dat manege paarden vrij verziekt waren en niks meer konden :P

dat hij vasthoud in zijn kaak tja dat kan maar ik vind hem gewoon heerlijk onder je lopen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:50

Hoi, mijn complimenten voor de manier waarop je dat slagschip aan het lopen hebt. En dat voor een manegepaard. Zelf ben ik ook manegeruiter op het moment en rijd ook behoorlijk fanatiek met een paardje dat het moeilijk vindt om lekker nageeflijk te lopen en helemaal ontspannen in de hals.
Onlangs heb ik het er nog over gehad met de bedrijfsleider van de manege, die zei dat manegepaarden eigenlijk alleen maar slechter worden omdat er vrijwel geen manege bestaat waarop alle manegeruiters weten hoe ze correct een paard ontspannen moeten rijden. Het is lastig om alle paarden bij te laten rijden, naast de manegeruiters die erop rijden.
Je kan je dus afvragen in hoeverre het reëel is om te verwachten dat het paard dit dus ook doet.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:16

Dankjulliewel :j