Ik heb altijd groepslessen gereden, vaak zaten we met 12 in een groep en leerden we nog amper iets bij.
Omdat ik de laatste keren ook nietmeer vast in men zadel zat, en wel in galop viel.. Had ik een schrik gepakt om te galopperen & durfde het nietmeer..
Daarvoor was deze les de perfecte gelegenheid, ik heb eindelijk nog eens kunnen galopperen. En vond van mezelf dat ik nog nooit zo goed had gegallopeerd !
Puntjes van mezelf;
- Benen stilhouden!
- op men handen letten; soms meer contact houden (mocht niet teveel, paard is vrijgevoelig) en meer samenhouden
- jeetje seg, blijf eens rechtzitten! (ik hang vrij hard naar achteren op sommige foto's).
- soms een barslechte houding!
- voeten niet te diep in de stijgbeugels (vooral in galop) maar hier heb ik nog niet veel tijd aan besteed, was al blij dat ik bleef zitten in galop

- Smilee !
Alle commentaar is welkom, ik ben weer bereid om te leren (heb wss zaterdag groepsles in een andere (betere?) manege
. Gelieve alles op een vriendelijke manier te zeggen, en denk eraan dat ik lang nietmeer reed & het vertrouwen in paarden ook helemaal kwijt was 
Kijk & hopelijk geniet

Ik reed op Granny (een paardje van ongeveer 1m65?), op de eerste foto zie je dat ik wat naar voor zit. Dit kwam omdat alle paarden gewoon zijn om in groep te rijden, ze is ook uit de kudde gehaald in de wei om te komen rijden. Daarom werkte ze even tegen

Leef je uit, maar vriendelijk
?Alvast bedankt!

)