Silver, thuis springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rianneee_

Silver, thuis springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:45

Hoihoi,

Na mijn vorige springtopic waar ik leuke reactie's op heb gehad, durf ik het wel aan om er nog eentje te openen :)
deze keer dan van thuis, maar het is ook al super, al zeg ik het zelf.. en dan weer met name super bij mezelf, Silver kan het verder allemaal wel alleen moet ik het weer even leren :j Ik weet niet hoe hoog ik vandaag precies gesprongen heb, dat zal iets rond de 95 á 100 cm zijn :)
Zaterdag hebben wij clubkampioenschappen, en springen we 2 B parcoursjes (80cm), zijn we hier klaar voor?

Vorige topic: [RT-HAW] Silver springen @ Jan dolfing

Silver King W
v. Silver general ox
1.46,5
NRPS (arabier)
11 jaar

nouja.. kijk en geniet weer van mijn ventje! :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5 ben erg trots op deze foto :j
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10 stoere poown :+:
Afbeelding

11 oeeps, ik was de beugels nog een gaatje korter aanhet doen, toen ik net klaar was liep ie al weg :=
Afbeelding

en nog 2 spring filmpjes

12

13

dat was het dan weer! :D

:wave: :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:22

Best lastig om op deze manier te trainen voor een parcours. Je kunt beter een parcours neerzetten, nu heb je een korte lijn waar hij eigenlijk door de wending valt en op goed geluk uitkomt. Ook is zo'n kruisje om te beginnen wel handig zodat ze wat voorzichtig worden, maar ik zou toch sneller naar een steiltje gaan. De hoogte is het probleem niet, meer de wending er naar toe. En zoals ik het in het laatste filmpje kan beoordelen kun je daar het beste aan werken.
En ga oefenen op lange lijnen, zo 2 galopsprongen vanaf de hoefslag is het wel makkelijk, maar spring dit eens vanaf de andere kant, zet hem recht en spring dan netjes door.
Jouw houding is weinig op aan te merken verder en het tempo is zo goed.

lindalieneke

Re: Silver, thuis springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:25

Ik sluit me aan op bovenstaande, en probeer iets langer te wachten in je bovenlichaam boven de sprong. Dus niet teveel naar voren duiken.

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 20:32

Ja, het klopt wel alleen het is erg lastig springen in onze bak, hij is namelijk erg klein waardoor ik maar een kleine aanloop kan maken omdat we ook genoeg ruimte moeten hebben voor de landing. de hindernis stond daar eigenlijk bijna op de E-B lijn voor onze bak.. Daarbij hebben we maar 4 staanders & 4 balken.. dus een parcoursje springen zal ook lastig gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:45

Dan zou ik eens kijken voor uitwijkmogelijkheden in jouw omgeving, lijkt me toch wel prettig om goed te kunnen trainen als je wedstrijden hebt :)

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:03

Hee meid, ik ga mee met bovenstaande..
Dat de bak niet groot is, wist ik al :j Maar misschien dat je iddd iemand kunt regelen met wel een grotere bak, waar je in rijden kunt.
Denk wel on je tenen, waar we het vorige week ook over hadden.. Zo meteen blijf je er nog eens mee achter de staanders hangen :=
grapje :=
Verder ziet het er keurig uit, meid

Kianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:30

Misschien moet je je stijgbeugels iets korter doen.
En probeer je handen dichter bij het zadel te houden:)
veel succes voor de rest ziet het er netjes uit.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:56

Wat me bij het laatste filmpje opvalt, is dat je de sprong niet zo netjes aanrijdt, hoewel ik dat deels verwijd aan de beperkte ruimte die je hebt. Het paardje neemt contrastelling aan, neigt over de binnenschouder te vallen, dan komt ineens heel abrupt een wending (nou ja, wending....) en dan ook al de sprong. Op die manier kun je een paard imo niet goed voorbereiden op de sprong. Ik zou dus ook kijken naar een andere ruimte om te kunnen trainen.
Voor de rest vind ik het een super leuke pony, jammer dat hij vrij matig ruggebruik heeft en niet fijn door de schoft komt zeg maar...

Lauranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:43

oefen een parcours als je een parcours gaat springen op wedstrijd! voor de rest: mooie pony :D

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:47

Hoi,

Heeft je pony geen groot weiland? Dan zet je daar toch een stuk van af in de zomer en zet je daar een parcour?

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:02

Ziet er netjes uit, alleen je moet je tenen en je knieen naar binnen draaien :P. Voor de rest ziet het er goed uit!!

nel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:40

Leuke pony heb je!
De hoogte van dat B parcours zal wel lukken maar probeer wel, ook al heb je een kleine bak te oefenen op correcte wendingen. Je pony valt door je binnenbeen heen met buiten stelling, zo kan je nooit goed aanrijden.
Probeer bijvoorbeeld eens op een volte een kruisje of laag steiltje te springen, steeds in hetzelfde ritme en dezelfde lijn. En dan natuurlijk wel de goede stelling en buiging houden!

Succes ermee!

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:33

volgensmij mogen je beugels nogwel korter. maar verder ben je al beter geworden.

probeer in de bochten wel de goede stelling aan te geven anders dan komen ze nogal raar de bocht door. verder kun je ze dan beter rechtstellen voor de hindernis.
misschien is het een idee om de hindernis op een diagonaal te zetten?

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:28

xDeems schreef:
Hoi,

Heeft je pony geen groot weiland? Dan zet je daar toch een stuk van af in de zomer en zet je daar een parcour?

Of geen stuk afzetten en hindernissen gewoon tussen de paarden zetten. (:
Zo regelen ze dat bij ons op de manege ook.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:11

Wat een leuk paardje! :D
Springen ziet er ook netjes uit, je houding is ook erg netjes.

Vind alleen dat er niet zo netjes naar de sprong toe wordt gereden, hij drukt erg zijn rug weg en valt door je binnenbeen heen.
Dat zorgt ervoor dat hij een beetje die bocht in valt zeg maar.
Je komt ook niet heel mooi uit, bij het laatste filmpje zie je geen ritme als je naar de sprong toe rijdt.
Maar denk dat als je een parcoursje met hem springt dat dat wel veel beter is,
is ook wel erg lastig om te springen met beperkte ruimte :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:27

Probeer wat trotser te springen! :D Schouders laag, wat meer ontspannen en 'verkrampen'. Verder vind ik het er erg goed uitzien, vooral je benen!

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:33

Let inderdaad op het aanrijden naar de sprong toe. Wat mij altijd vertelt is is "Spingen is dresuur met een hindernis of wat in je baan. Rij zoals je dressuur rijdt en pas als DAT goed gaat let je op de sprongen. Pas als al je wendingen en tempo wisselingen perfect gaan ga je letten op de sprongen en de hoogtes!"

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:23

je moet wat meer binding houden met je teugels.
verder doe je het super!!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:08

ligt het nou aan mij of is het gewoon een rare foto op een verkeerd moment foto 11, de stand van zn voeten is nog al vreemd..
excuses als het niet zo is.
maak ik keek er een beetje vreemd tegen aan.

verder leuke foto's hoor!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:15

Jammer dat je niet meer ruimte heb om te oefenen.
Knap dat je dan toch je wedstrijdjes kan rijden.
Zo te zien springt je pony heel erg makkelijk en zal je nog een hoop springplezier hebben!!

Let op dat je je handen niet vast zet en je hoeft niet te liggen op je paard he ;)
Gewoon netjes mee geven!
Succes en veel plezier!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:07

Ik ga mee met bovenstaande. Ik vind het een leuke pony. ;)

Ik vind het beeld alleen niet erg ontspannen, de pony springt niet netjes over de rug, in de filmpjes vind ik dat je vergeet om te blijven dressuren naar de hindernis toe. Is lastig vanwege de beperkte ruimte, maar blijf het echt doen! Ik heb ook het idee dat jijzelf teveel 'pusht' met je zit, waardoor je de pony aanleert dat een hindernis iets is om je druk over te maken, om het maar zo te zeggen. Laat de hindernis naar jou toe komen, ga niet naar de hindernis toe rijden.

Verder moet je even letten op je peesbeschermers, of ze zijn te groot, of ze zijn afgezakt. Zie foto 10 en 11. Het lijkt of ze iets aan de lange kant zijn. ;)
Succes verder en veel plezier met deze leuke pony!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:21

Ik ga ook mee met het bovenstaande. :j

Het lijkt ook of je een beetje plat ligt op je pony.
Probeer ook in een vast tempo aan te rijden, het lijkt of je pony voor de sprong nogal aantrekt.
Ook wat meer ruggebruik zou fijn zijn, lijkt me ook fijner voor je pony. :)
Dus laat haar ook tijdens het springen netjes lopen (vooral goed over de rug!) bij de filmpjes zie ik dat je pony nogal zn rug wegdrukt. Dressuur moet overal bij, ook tijdens het springen. :)

nateJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:20

Ik ga mee met het bovenstaande commentaar, een goed springpaard is ook een goed dressuurpaard.
Vind alleen je martingaal aan de kleine kant, iets wat mij zaterdag ook al opviel.

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 21:47

Silver drukt inderdaad zijn rug weg, degene die hem voor mij reed heeft er nooit aan gewerkt, ik rijd hem nu 3 maanden en er zit wel vooruitgang in, alleen zoals mijn instructrice vandaag nog zei: Je leert het niet in 1 dag, en het komt ook niet in een dag. het duurt, dagen, weken, maanden en zelfs jaren.
dat klopt ook, dus verwacht niet dat het volgende topic perfect is. Ik word ook niet perfect, maar ik ga er zeker aan deze punten werken, daarom heb ik ook dit topic ge-opend.. voor tips.
Mijn peesbeschermers passen wel, alleen vooral idd die foto 11 is op een raar moment gemaakt dat al het gewicht op dat voorste been zit en die dus zo gaat staan. en daardoor de peesjes verder naar beneden drukt. maargoed mijn peesjes zijn een beetje vaag, dus die moet je in het echt zien om ze te snappen. Ik ga ook oefenparcoursen opzoeken, maar zoals sommige zeggen dat ik allemaal mogelijkheden moest gaan zoeken. zoals ik zelf al heb aangegeven heb ik deze pony nog maar 3 maand te rijden, we moeten ook aan elkaar wennen
enz. enz. :P

bobobo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:08

Leuk beestje heb je! Jullie hebben zo te zien veel plezier in 't springen. :D
Ik zou nog wel zorgen dat je pony netjes naar de beenhulpen luistert voordat je een parcours gaat rijden. Het lijkt ook of hij er heel dicht onder komt steeds, dus misschien een grondbalkje wat verder (20 cm) leggen om te oefenen? :)