Wij hebben sinds kort een eigen paard, het is een gezinspaard dat voornamelijk gedeeld wordt door mij, mijn zusje en mijn moeder.
De eerste paar keer reden mijn zusje en ik achter mekaar, dus de één ging er eerst op, en daarna de ander, we rijden nooit langer dan een uur. Ik dacht dat we dat in het begin even zouden hebben want dan ben je zo enthuosiast dus ontkom je er niet aan, want anders voelt de een zich benadeeld ten opzichte van de ander.
Ik vind het veel fijner als we om en om rijden, dus bijv. mijn zusje op maandag, ik op dinsdag enzovoorts. Dat lijkt me ook fijner voor het paard zelf omdat je toch allebei anders rijdt en je gewoon je gang kunt gaan (wat rijden betreft). Want meegaan kan natuurlijk gewoon, het gaat mij echt om het rijden. Mijn moeder rijd er nog niet op.
Mijn ouders vinden dat ik me aanstel en het paard voor mezelf opeis, maar ik vind dit gewoon niks, heb ook weleens gelezen op bokt dat het beter is voor het paard als er één persoon op rijd, en niet 2 achter elkaar, kan dit topic alleen niet meer vinden. En als mijn moeder straks ook gaat rijden, moeten er dan 3 mensen achter mekaar op 1 paard? Volgens hun moet dit gewoon kunnen en kan het paard dit makkelijk aan, ik geloof ook wel dat dit kan en zij het aankan, maar het lijkt mij veel fijner voor het paard en de ruiter zelf als je gewoon je eigen ''rij-dag'' hebt.
Wat vinden jullie? Stel ik me aan of heb ik een punt?
Alvast bedankt voor de reactie's!