Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Frantic schreef:les nemen... standaard antwoord op Bokt als kinderen zo levensgevaarlijk bezig zijn....
xDeems schreef:Als je weet waar je mee bezig bent zou ik het NIET aan de longeerlijn doen.. zometeen schiet ie uit je handen en gaat hij erop staan.. En met longeerlijn doe je het vast ook met longeerzwéép? Dat is helemaal niet ideaal. Je moet hem niet opjagen, maar gewoon naar je instructeur gaan!
ninajojo schreef:Hij kan dus wel galopperen zonder iemand erop. Dus misschien snapt hij de hulpen niet.
Vraag aan de instructrice of zij hem wil longeren met je vriendin er op. Dan kan je de hulpen van de galop aanleren.
JessAndHope schreef:Wat een vriendelijke reacties weer... pffff.... ze vraagt niet om afgezeken te worden, maar om tips!
Ik zou inderdaad ook eerst op stem aanleren, en dan de hulpen er later bijnemen. Zie het als het africhten van een compleet onbeleerd paard, dat doe je ook stapje voor stapje
het kan natuurlijk ook zijn dat het een eigenwijs paardje is en als het met die instructeur/instructrice? niet lukt zou ik iemand anders zoeken... CasanovaLY schreef:het valt me hier op dat hier alleen het advies gegeven word dat het helpt met je stem (dat is ook zo) maar misschien moet je ook een keer naar de pony kijken of die geen pijn heeft ergens of dat de ruiter iets verkeerds doethet kan natuurlijk ook zijn dat het een eigenwijs paardje is en als het met die instructeur/instructrice? niet lukt zou ik iemand anders zoeken...