Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)liljebo schreef:Lijkt me op geen enkele manier een geschikt paard voor een 9 jarig meisje. Levensgevaarlijk.
Gedrag op de wei heb je eruit gekregen, maar komt makkelijk weer terug als ze een eigenaresse heeft die haar niet aankan.
Als huidige problemen door hengstigheid ontstaan, kan dat wellicht onder controle worden gebracht, maar nooit voldoende voor een meid van 9 met alleen 4 jaar manege-ervaring. Nog afgezien van het feit dat ze het begin van de hengstigheid wellicht niet herkent en zo een klap te pakken heeft.
Lijkt me levensgevaarlijk
Wellicht de eigenaars met hulp van de Da daar toch van overtuigen voordat er ernstige ongelukken gebeuren?
Lijkt me dat deze meid beter af is met een leuke, beleerde pony wiens karakter gevormd en prettig is.
Eerste eigen paardje zou geen nachtmerrie moeten worden
(weet alles af van een moeilijke eerste pony....)
en ondanks dat het meisje de pony maar 1 x per 1/2 weken ziet en verder op foto's het wel haar 1ste EIGEN pony is en er toch al aardig aan is gehecht...leg zo'n meisje maar uit dat de pony gevaarlijk is voor dr
zo sneu...liljebo schreef:Sneu voor de meid ja. Maar door haar pony het ziekenhuis ingetrapt worden lijkt me erger. En nee... ik vind niet dat je overdrijft. Een paard kan wel degelijk zeer gevaarlijk zijn.
Niet voor niets gebeuren de meeste ongelukken in de omgang met paarden.
Kan me wel iets voorstellen bij de ouders en hun idee dat ze het wel weten. Wellicht de DA inschakelen. Mensen nemen dergelijke deskundigen ooit toch net iets serieuzer, denk ik.
Op de een of andere manier moet het hen toch duidelijk maken dat het hier om het welzijn van hun dochter gaat, waarbij prestige geen rol mag spelen. En dat hun dochter veel en veel meer plezier zal beleven aan een geschikt paardje.
Succes iig.
maar dat keert wel weer terug....wellicht niet meer in dit seizoen en dan komen ze er toch nog laat achter....
dus vragen we maar een prof.caboclo schreef:zeg nooit nooit he
(niet afkraakent bedoeld)
maar een proff moet wel duidelijk weten hoe het moet.
ik heb niets tegen proffs hoor
_haflinger schreef:misschien moet je aan de ouders vragen of ze een pony van een jaar of 15 willen kopen, die al beleerd is, dan kan jij misschien die New Forest kopen van hun en kan het meisje nog altijd ervan genieten (om hem te zien)
Dan train jij dat paardje en later als het meisje wat meer ervaring heeft kan ze als ze wil het ponytje nog van je terugkopen. maar het geld speelt ook een rol