Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
beetje triest... sorry, mijn mening hoor.
ze heeft een enkel gebroken watertrens. De tandarts die ze had deed het met de hand en hebben hem met veel zorg uitgekozen. Waarom zou het triest zijn? Ik bedoel, de pony weet dat ik de kracht niet heb( nog niet
) om haar omlaag,of ja, gewoon netjes te rijden met mijn benen, dus gaat ze me uit proberen. Misschien zou bitloos ook een optie kunnen zijn. Ehm, tja, het is ook wel een beetje mijn probleem ja, maar ik heb die thiedeman niet verzonnen, het is op aanraden van mijn instructrice. En ja, het is een hulpteugel, geen martel iets. En mijn pony probeert ons (mijn vader en mij) vaak uit. Als ze bv niet op de trailerwilt moeten we wel touwtje om dr neus en zweep erbij. Dan kun je ook zeggen, tja, jullie kunnen het ook op een gewone manier oplossen. Maar ja ze is gewoon moeilijk ze verzet zich gewoon. Ik rijd al met spoortjes en zweep erbij. 'Waar de kennis van de ruiter stopt beginnen de hulpteugeltjes' we rijden haar altijd goed los maar ja ik heb nog niet de kracht van een volwassene die haar wel zo erdoor kan rijden, door met meer kracht in de benen te rijden. En ik dacht dat thiedeman gewoon voor te kijken of ze zich dan misschien wel overgeeft en dus niet met haar hoofd in de lucht is. En dan thiedeman afbouwen totdat ze volledig op mijn hand haar hoofd tenminste gewoon houdt. Wat denken jullie? Xlieke
Maar de correcte hulpen enz zal je toch echt moeten leren.
JoviBan schreef:Ongelooflijk dat ik hier zaken lees zoals kracht, uitproberen, "hulp"middelen, sporen, zwepen, touw om de neus, overgeven etc etc.....![]()
Paardrijden zou geen krachtsport, pesterij of strijd moeten zijn.
Gebit is goed nagekeken, vertelde je. Blijft in ieder geval over: een goede zadelmaker en een fysio of osteopaat bij je paard halen!
Laat dit alles goed checken voordat je uberhaupt verder gaat met rijden!
Mocht het paard fysiek in orde zijn en het zadel ook, ga dan nog een stap verder.
Het paard van een vriendin van mij vertoonde dit gedrag ook en bleek uiteindelijk kissing spines te hebben.