Patricje@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantalhaf

Patricje@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 18:01

Hai allemaal,

Hier wat foto's van mn heerlijke DRIFKIKKER!!!!!!! en ik aan het rijden. Op de foto zie je niet echt dat het een drifkikker is maar,,,,,,,, we gaan vaak genoeg met 200 km per uur door de bak!!!!

Graag jullie advies en commentaar ( ik heb hele erge swabberbenen :( en krijg ze NIET stil wordt hier gek van! Dat zie je wel op de foto's terug) ENNNNNNN moet mn handen VOOR het zadel houden! Maar omdat ze nog wel eens weg wil stuiteren hou ik haar TEVEEL vast

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Danmaarzo

Re: Patricje@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:04

Wat een ontzettend stoer ding!

Wat rij je met hem/haar?
Denk dat je te weinig informatie in je post hebt staan ;)

Hij loopt een beetje op de voorhand veel overgangen maken en probeer hem nog wat actiever te maken van achteren.

veel succes :)

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 18:07

Ik heb haar nu 2 jaar. Ging met 3 maanden al starten met haar in de B wat achteraf veeeeeeeeeeeeeeels te snel was. Dus ging niet echt goed. Na 6 wedstrijden en 1 punt ben ik gestopt om even een paar maanden aan elkaar te wennen! Daarna in 4 wedstrijden 9 punten gereden en vorige maand ons eerste puntje in de L1 gereden! Patrice zelf heeft M2+8 gelopen! Maar dan komt er bij mij nog niet echt uit hoor hihi

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 18:51

O ja.......... nog wat info over haar! Het is een 13 jarige 'kleine' kwpn merrie met gelders bloed! Vandaar haar lange nek! Dit heeft haar vader ook. Zoals hierboven staat heeft ze M2 gelopen maar zal nog wel even duren voordat ik zover ben!

Dat ik haar net kreeg merkte ik dat ze absoluut niet lang laag wilde lopen! En alleen maar heel hoog ingesteld liep met haar hoofd ook al had ik mn teugels lang!!!!!!!!! Dit is gelukkig al iets verbeterd! Verder is ze heel erg kijkerig! Alles wat ze hoort wil ze zien!!!! Ze vind het erg moeilijk om te ontspannen omdat ze dus constant bezig is met haar omgeving! Dit is ook al stukken verbeterd in de 2 jaar dat ik haar heb

hoop dat dit genoeg info is! groetjes

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:53

Wat een leuk ding! Geweldig setje ook dat roze, vooral met dat bontje :D
Probeer je tenen naar binnen te draaien, want volgens mij prik je steeds nu met de spoor in haar buik, ipv dat je met je kuit drukt. Ook zie ik haar liever wat langer en lager, maar je geeft al aan dat ze wat druk was, dus oke ;)

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 18:56

@ Amaretto mn benen en tenen zijn inderdaad een GROOT probleem! Maar ben er mee aan het werk! Inderdaad het lange lage is voor haar best een probleem omdat het echt een hele erge stress kip is! Maar,,,,,,,,, gaat echt al beter hoor! Maar werken er ook nog steeds aan!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:04

Top :D

JorindaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:10

Super mooi paard en dat rose zadelbontje maakt het helemaal af! :+

Op foto 3 en de laatste foto is te zien dat hij op die momenten nog wat actiever kan met zijn achter hand!

Veel plezier met je paard!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:14

Wat leuk hij lijkt qau aftekening een beetje op het paard van mijn vriendin.
Het heeft wat ponyachtigs, iets ondeugends.

1Olifantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:16

Ik vind je heel netjes zitten, let er wel op dat je je blijft ontspannen, ik heb het idee da je soms was spanning in je lichaam heb, trek ook je heup niet teveel op!

Leuk hoor je gaat ver komen!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:17

Ziet er super leuk uit!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:18

Wat is ze moohooi!!!! :) Maar dat weet jij ook, dus je hoeft haar niet constant te bewonderen hoor ;)
Verder proberen je handen iets rechterop te houden.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 19:22

Ik zit inderdaad nogal vaak gespannen op haar! Vooral op wedstrijd ben ik heel nerveus ( weet dat ik dit overbreng op patrice en weet dat dit heel fout is!) Patrice is een pony!!!! Jesito en ook heeeeeeeeel ondeugend! Maar ben alsnog helemaal verliefd op haar! En mn handen rechtop tjaaaaaaaa hetzelfde probleem als mn zwabberbenen maar ga ermee aan het werk! Thnxxxxxxxx

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:34

Hey tal! Tref ik jou hier:)

Vergeleken met 2 jaar terug, is Patrice echt veranderd! en dan heb ik dr al een tijdje niet gezien. Leuke foto's ze ziet er goed uit!
Misschien een tip voor je voeten, heb je al van die schuine beugelblokjes geprobeerd?(geen idee of het wel mag met de knhs?)
Liefs Miran

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 19:36

Heyyyyyyyyyyyyy Miran,

Ja is misschien een optie!!!! Ik ga het even nazoeken hihi!!! Je moet echt weer even komen! Gaat al zoveel beter!!! Morgen weer wedstrijd dus als je tijd heb!

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:38

offtopic: Leuk! Hoe laat moet je?
Enne, als het mag, volgens mij heb ik evt nog wel blokjes hier liggen die je kan overnemen..heb ze nog nooit gebruikt..dus laat maar weten;)

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:40

Hoi wat een gaaf paard heb je. Blijf vooruit kijken ook al is ze zo mooi en misschien je handen rechtop houden, dat laatste kan een moment opname zijn maar het viel me op. Verder loopt ze heel leuk.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:44

Ga eens terug in je tempo. Laat haar langzaam draven zodat ze op 4 benen leert lopen en balans kan vinden.
Wel schijnovergangen maken als dat lukt en van daar uit weer weg rijden. Zo maak je haar sterk op achter en leert ze wachten op jou hulp.
Dus eigenlijk simpel gezegd...zij wil hard, jij langzaam, zij wil langzaam jij juist wat sneller.
Prachtig klein gebleven KWPN er!!! Die mooie witte buik! Schitterend!
Je bent ook een leuke combinatie met deze blikvanger.
Ik neem aan dat je wel les hebt...toch????

Zie dat je uit Haarlem komt, maar herken de stal niet, waar sta je??

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:06

Ik sta op stal easy riders in vijfhuizen ken je dat?! Goeie tip! Dank je wel!

Heb nu ongeveer 1.5 jaar les met haar en gaat steeds beter!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:13

Ja zeker ken ik Marielle.....is een heel oud buurt genootje van mij en ik heb zelfs een kind van haar ( vroegere) hengst staan!
Doe haar maar de groetjes van Greet!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:13

zal ik doen!!!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:17

Dit is een foto van onze vooruitgang--> Ik schaam me dood |( voor de bovenste foto maar dat was in de eerste week dat ik haar had!!! Alles was eng en kon echt niet normaal met haar rijden!!! Ze had constant haar hoofd omhoog en daardoor ik mn handen tegen mn buik omdat ze anders weg zou sprinten maarrrrrrrrrrr de onderste foto is 2 dagen geleden gemaakt en toch best een verschil met 2 jaar terug

Afbeelding

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:38

Wat een gaaf ding zeg!
De laatste foto ziet er netjes uit ( die van 2 dagen geleden)

Alfred_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:44

Mooi paard, eneen hele vooruitgang vergeleken met 2 jaar geleden!

Mijn commentaar: Ik vind dat de pony teveel op de voorhand valt en de achterhand iets actiever mag. Ook jouw handen: Die mogen iets rechter op, ze kantelen net teveel.

Voor de rest, ga zeker zo door!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 06:45

Dank jullie wel!!! Mn handen is een bekend probleem helaas en dat ze op haar voor hand loopt klopt. Hoe kan ik haar achterhand actiever maken. Zoals wat Aerdenhout zegt? Veel wegrijden? Ik ben sinds 2 weken veel overgangen aan het rijden van stap naar galop en weer terug is dit ook een oefening daarvoor of heeft dat er niet zoveel mee te maken?