Z1 dressuur : Kasagrande (7jaar)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Z1 dressuur : Kasagrande (7jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:46

Hallo bokkers,
Gister is Tyrza met me meegeweest naar de training voor het Z, daarbij heeft ze leuke kliekjes gemaakt :)

Kasagrande is 7 jaar, en ik heb hem zelf opgeleid vanaf z'n 4e jaar.
ons trainingsniveau is het Z.
Wat ik zelf op de foto's zag is dat mijn houding verslechterd is, wil hem teveel helpen door naar voren te zitten :o
Hier moet ik aan werken. Voor de rest is ons moeilijke punt dat hij nogal 'actief' wordt van de proeven en daardoor teveel gaat meedenken! Tips???(behalve zelf rustig blijven :+ )

Ik hoop dat jullie een reactie willen achterlaten !

Hier heb ik een foto dat hij 4 jaar is, en net onder het zadel:

Afbeelding

En nu Kasagrande als 7 jarige sportpony!

Afbeelding
Verzamelde galop

Afbeelding
Contra

Afbeelding
Hier gaat m'n houding de mist in. : Uitgestrekte galop
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:51

Een behoorlijk verschil tussen dat ie 4 was en nu zeg ! Gelukkig heeft ie nu wat meer bespiering op de nek.

Ik vind het er netjes uit zien, alleen valt het me wel op dat je je rug enorm hol maakt (op de foto's waar je naar voren zit, maar ook op de foto's waar je rechtop zit).

Verder vind ik je houding erg netjes :)

Voor in de proef misschien af en toe even diep uitademen? Voelen ze vaak aan waardoor ze weer wat ontspannen

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:52

Sohe!!!Die heb je aardig opgeknapt zeg!
Wat een iel halsje toen hij 4 was en moet je nu kijken.
Vind het naar voren zitten wel meevallen hoor,let wel op dat je je rug niet te hol wilt maken.Zeker bij het wegrijden.
Let ook op dat je je schouders mooi ontspannen houd,je doet hetzelfde als ik,beetje met spanning omhoog drukken.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:53

Zo, wat een verschil zeg!

Je zit inderdaad in galop behoorlijk naar voren, maar maakt ook constant je rug wat hol. Probeer lekker 'onderuit gezakt' te gaan zitten.
Schouders laten hangen.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 13-08-10 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:53

Leuke pony, zadel lijkt iets aan de kleine kant voor jou.
Op de zesde foto zit je aardig maar daar is je bovenlichaam wat te ver naar achteren zodat je onderbenen wat naar voren gaan dus je kunt je ook afvragen of je zadel wel goed is m.a.w. kun je wel lekker in het middelpunt van je zadel zitten anders word je houding inderdaad steeds slechter, veel succes verder.

laurenxx

Re: Z1 dressuur : Kasagrande (7jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:58

Zo dat is echt een hele verbetering met toen die 4 jaar was!
Lijkt wel een heel ander paard;P
Het ziet er goed uit!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:59

@ Paloedie : bedankt, mijn rughouding inderdaad altijd wat aan de holle kant. Ik heb ook rugproblemen (gehad), laatst moest ik een ruggenscan laten maken en daar kwam uit dat m'n lichaam te hol gegroeid is in de rug. Ik probeer zoveel mogelijk het te bollen, maar dat is niet altijd even makkelijk .. Inderdaad soms even flink uitblazen kan erg helpen!
@Amre: bedankt hij is nu echt een gespierde man :) , M'n schouders wil ik inderdaad soms te hoog brengen!
@ Pion : hetzelfde als het commentaar bij Amre, ik ga aan op m'n schouderontspanning letten, dankjewel!
@bigone: Zie commentaar bij Paloedie, m'n rughouding heeft een reden.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 23:01

@ Laurenxx: Bedankt :) , hij is inderdaad heel erg mooi opgegroeid :D

Afbeelding

Zijn mooie hoofdje <3

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:33

super leuk paardje, die is echt mooi opgedroogd. Puntje van kritiek (want dat moet ;)) handjes rechtop, ipv piano handjes!

Succes verder

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:21

Is dat echt dezelfde pony?

Whaha! Nee, super hoor dat jullie dat hebben bereikt.
Omdat het moet: Volgens mij kan je soms je onderbeen iets meer naar achteren doen, dan zit je hak heup en oor beter in 1 lijn.

:D

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:53

Wauw zeg, wat een verschil! Echt een knappe pony geworden.
Ik denk dat je het naar voren zitten probeert te compenseren door je schouders naar achteren te trekken, waardoor je (nog meer dan je van nature hebt) met een holle rug gaat zitten. Je kantelt je bekken teveel waardoor je niet rechtop kunt zitten, misschien je buikspieren wat meer aantrekken, zodat je wat meer op je kont blijft zitten?
Nou succes, komt vast wel goed met jullie!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:34

Leuke pony! Ik vind hem voorhet Z alleen wel erg opde voorhand lopen,dat is jammer, probeer hem daarmeerop het achterbeen te zetten :)

loismalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:15

wat een heerlijk beesie,
en wat is hij verandert !
lekkere bespiering heeft hij nu.
Commentaar is al gegeven, zoals rug, en misschien iets meer beropwaarts , verder vind ik het er erg netjes uitzien :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:40

Leuke pony geworden zeg!

Ik heb een beetje het idee dat je misschien je beugels een gaatje langer moet doen. Je onderbenen liggen in het geheel wat naar voren. Dus bekken draaien en benen meer naar achteren leggen. (zal ook wel wat met je rug te maken hebben) Echt op je bips gaan zitten. Dan kun je wel een holle rug houden, dan zit je misschien iets te ver naar achter, maar dan breng je het niet in onbalans.

Vind ik altijd wel mooi met foto's, kun je weer wat aan je rijden doen. Je ziet jezelf natuurlijk normaal niet rijden.

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:42

Wat een schitterende pony zeg! Welke vader heeft hij?
Mijn paard gaat ook meedenken in de proeven. Ik probeer thuis altijd de oefeningen uit m'n proef te rijden, maar dan net even anders.
Succes verder, het ziet er goed uit.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 18:27

Danamuts: Bedankt, en ik speel inderdaad graag piano op het paard haha :D

mvjk: Bedankt *D
Sidera: haha het is écht dezelfde pony.Inderdaad moet mijn onderbeen iets naar achter. In dit topic kreeg ik ook commentaar dat ik m'n beugels misschien een gaatje langer moet doen, dat ga ik iig proberen! bedankt

Tessebes: Ik heb inderdaad geprobeerd met mijn wedstrijd om m'n schouders naar achter te plaatsen, en dit had wel effect :D

Vilouma: Daar zijn we hard mee bezig, maar hij is nog maar 7, dus ik wil hem in de trainingen niet té hard eronder gooien.:)

Loismalibu: Bedankt! Hij is echt mooi gespierd geworden, ik schrok een beetje toen ik de foto van 3 jaar geleden zag :)

Peet_Paneel: dankjewel :D, ik ben ook zeker trots op hem !!
LovesRobin: dankjewel <3
RM94: Dankjewel :D

Elan_GV: Hier zat ik ook al over te twijfelen, of mijn beugels niet wat langer moesten, bedankt voor de opmerking! Foto's zijn inderdaad erg handig:D .. Bedankt!

Anneloes 1991: Dankjewel, zijn vader is Kasanova van Klaverborch, is niet bekend in de dressuur maar wel in het springen (zz) :D

N_fotografie: Dankje Nikki, als ik weer eens op Sgravenmate ben, dan sms ik je !!

Kladj: Bedankt :D

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 18:30

Ik wil jullie nog vertellen dat ik zondag een oefenwedstrijd heb gehad met een officiele jury in het Z1! Ik wilde hem niet meteen in het diepe gooien, dus hebben we eerst een oefenwedstrijd gedaan.
De eerste proef kregen we commentaar en daar heb ik aan gewerkt, de tweede proef ging fantastisch en de jury vertelde me dat ze genoten had van onze proef :D

Resultaat 204 & 214!!

Afbeelding

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:39

Wat een paardje zeg! <3
Moeten je beugels alleen niet ietsje langer? Vooral op de laatste foto zie je dat je je hakken veel te ver uitdrukt, ziet er niet mooi meer uit...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 00:26

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist veel berichten die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd. Denken jullie wel aan die regels?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:30

Pony is enorm veranderd in positieve zin, wat heeft hij zich goed ontwikkeld zeg! Zelf kan je inderdaad nog aan je houding willen, probeer niet te 'duwen in galop', maar echt ontspannen te gaan zitten en je pony het werk laten doen. Knap gedaan en succes verder!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 07:51

ik zag die eerste foto en dacht direct: zucht weer zo een die denkt dat ze Z klaar is, gelukkig heb ik toch nog verder gescrolld :Y)

mooie pony hoor, je zou ipv steeds maar aan het bollen van je rug kunnen denken aan het intrekken van je middenrif, dat druk je nu vooruit, door ooa je schouders naar achteren te trekken, maar vooral op de laatste foto kunnen we zien dat je stiekem heel netjes rechtop kunt zitten!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:07

Zo die is echt opgeknapt joh! Dat verschil in zijn hals, bijna ongeloofelijk. Rijden ziet er heel netjes uit. En volgens mij kunnen jullie het Z nu wel aan, zeker na de punten die je met de oefenwedstrijd hebt gereden. Heel knap :)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 15:48

Update: Vandaag een wedstrijd gehad, en het ging super :D
206 & 213 dus 2 winstpunten. Ben echt trots op hem <3

KG_images: Bedankt, aan die tip heb ik inderdaad wat, want ik wil soms hem in de verzameling naar voren duwen.. Vandaag heb ik daar opgelet
Lisette: Haha gelukkig dat je verder bent gaan kijken :D . Ik heb vandaag m'n beugels een gaatje langer gedaan, en m'n ontspannen rughouding was beter :D
Tarja: Bedankt :D vandaag is gebleken dat we het Z aankunnen:D

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:43

Jeetje, leuk dier zeg! :D

Je pony mag van mij iets meer er door, jij iets meer naar voren zitten en je handen rechtop en naar voren.

Wat voor papier zit erbij?

Veel succes!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 19:11

Dankje Rivaldo daar heb ik nu hard aan gewerkt, en vandaag had het goed resultaat geboekt, ik zat ook lekkerder op het paard!

Hij heeft springpapieren: Kasanova v. Klaverborch x Nieuwmoeds Erasco :)