Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
inge81 schreef:ik veroordeel er ook niets of niemand om, maar zoals gezegd ik keek er gewoon vreemd van op. Maar idd liedje89 je hebt een punt (al blijf ik het maar vreemd vinden).
en een andere reden voor het dragen van een BP, ik kan er geen bedenken dan alleen je lijf te beschermen (of loop ik al weer achter ofzo?)
ik bedoel je kan natuurlijk altijd vallen maar imo is die kans wel groter als je niet geconcentreerd en zelfs geirriteerd op je paard stapt . Nu heb ik wel een cap gevonden waarbij ik dit niet had hoor maar als je geen cap uberhaubt geen hoofdeksels verdraagd kan ik het best begrijpen en als je dan in een risico volle situatie wel een BP gebruikt vind ik ook alleen maar logisch eigenlijk. Maaikee43 schreef:Ieder zijn eigen keus.
Het is niet onze fout, als zij met een hersenschudding ligt.
Haar risico.
daantjuhhh schreef:Maaikee43 schreef:Ieder zijn eigen keus.
Het is niet onze fout, als zij met een hersenschudding ligt.
Haar risico.
Nee, maar we betalen wel met ze allen voor de zorg!!!!
liedje89 schreef:daantjuhhh schreef:Nee, maar we betalen wel met ze allen voor de zorg!!!!
Ach als iemand zijn ribben breekt betaal je er ook voor terwijl dat vaak voorkomen had kunnen worden met een BP maar niemand vind het vreemd als je die niet aan hebt. Sterker nog als je die aantrekt op een braaf paard vraagt men waarom je dat ding nu om hebt
daantjuhhh schreef:Ik heb het over de cap.
De cap is iets waarmee je eventueel kunt voorkomen dat je in het ziekenhuis komt te liggen.
Net zoals een gordel.
Natuurlijk kan je met gordel of met cap ook ernstig hoofdletsel oplopen.
Maar als ik in een ziekenhuis beland omdat ik eraf gevallen ben en ik heb iets aan mijn hoofd, dan weet ik dat ik er alles aan gedaan heb om dat te voorkomen.
Maar als iemand zonder cap rijdt en in het ziekenhuis komt terwijl zijn hoofd in deuken ligt, dan heb je niet alles gedaan om het te voorkomen.
En je laat de maatschappij er mede voor opdraaien.
Maaikee43 schreef:Ik rijd alleen met bodyproctector, als ik spring of op jonge paarden rijd. Sowieso rijd ik nu altijd met cap (Voorheen namelijk niet.) Maar ik bemoei me niet echt met mijn mede wereld, die zonder cap rijden ofzo. Als zij bijv. vallen, kan ik er niks aan doen, hun moeten dan maar een cap opdoen.
'Soms denk je, aaah, ik had geen cap op hoeven doen, alles ging prima!'
'Soms denk je, aaah, ik had beter een cap op kunnen doen, ik viel en heb nu pijn!'

die lag naast de poetskoffer op de grond.Bianca41 schreef:Soms kan je hem ook wel eens gewoon even vergeten![]()
Ik zat van de week voor de eerste keer terug op mijn paard na 2 maanden.Notabene omdat ik geopereerd ben naar aanleiding van een val van mijn paard.
Mijn dochter zegt ineens,ma waar is je cap.Oepsdie lag naast de poetskoffer op de grond.
Dus ik kan me voorstellen dat je soms eens iets vergeet.