Tijdbom Tadesse een van de laatste keren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shinedown

Tijdbom Tadesse een van de laatste keren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 16:04

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 07-04-22 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Re: Tijdbom Tadesse een van de laatste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:06

Leuke foto's :) het eerste wat me opvalt is dat je beugels vrij lang zijn, kan dat? Ik denk dat je daardoor je beugel verliest en je benen een beetje afsteekt met het lichtrijden.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 16:13

Oh ik vond ze een beetje kort, ofja, normaal heb ik ze eentje langer. Ik verloor mijn beugel omdat ik in galop met mijn tenen heel erg naar buiten draai (doordat ik haar duidelijk de hoeken in probeerde de 'duwen'), dan druk je je hakken niet meer uit en kan je ze verliezen :P.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:25

Ik snap de term 'los contact' alleen niet...

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 17:26

Ik denk dat je van de foto wel kan zien wat ik ermee bedoel al zal het vast wel niet de juiste term zijn.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:30

Leuke foto's hoor. Het ziet er netjes en ontspannen uit. Verbeterpunten weet je zelf ook wel, en of dat nu de moeite nog is voor die paar daagjes ;)

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 17:39

Kan er alleen maar van leren en toepassen op eventuele volgende paarden dus ik zeg ja het is altijd nuttig :).

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:41

Probeer eens met beter schoeisel te rijden. Ik krijg altijd kippenvel als ik mensen met sportschoenen te paard zie :o
Ik denk dat een goede laars jou ook goed kan helpen met je beenligging.

Op de laatste foto heb je het over los contact, maar wat er eigenlijk gebeurd is dat jouw paard achter je teugel gaat lopen. Dit voelt heel fijn in jouw handen, maar is niet de bedoeling ;) Probeer dr dan voorwaarts te rijden, zodat zij zelf weer wat contact op zoekt :)

Voor de rest vind ik het er eigenlijk helemaal niet verkeerd uit zien :) Je beugels zitten wat mij betreft goed. Vind het eigenlijk niet te lang of te kort :)

Hoop dat je (ondanks dat je ze niet veel meer gaat rijden) toch wat aan de tips hebt :)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:45

Ik vind je houding opzich heel mooi, alleen je steekt je benen wat af. Maar je ziet dus wel op elke foto, zoals je zelf al zei, dat je erg gespannen zit. Dat geef je ook over op je paard. Probeer echt eens helemaal te ontspannen, je kan bijvoorbeeld ook gaan letten op je ademhaling. Dit lijkt me voor jou ook niet erg prettig rijden!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 22:56

Ik ga morgen weer rijden, dus ik zal eens kijken of ik met ademhalingsoefeningen goed kan ontspannen.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:17

Ziet er goed uit!
Idd jij moet zelf wat meer proberen te ontspannen en probeer met inrijden je paard wat lager te laten lopen ipv met haar hoofd in de wolken te lopen, dan wordt het makkelijker als je haar gaat opnemen.

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:24

Ik vind dat het er over het algemeen goed uit ziet.
Ik dacht eerst ' wat gaat dit worden met zo'n uitleg van omploegen enz.' =) maar zo erg is het toch helemaal niet =)
Maar ik vind wel dat je je paard wat meer moet rijden. Ik denk dat je je benen zo afsteekt doordat je je paard niet aandrijft/gesloten houdt.
Wanneer je paard meer van achteren uit moet werken, zal ze waarschijnlijk minder willen snel lopen en wachten op jou omdat ze meer moeite moet doen.

Wanneer je je benen beter rond je paard houdt zal je ook beter gaan zitten en ook met je zit het tempo van je paard regelen.

En je beugels misschien gaatje korter toch ipv langer =)

JorindaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:39

Ziet er goed uit, leuk beestje!
Het valt mij op, ik kan het fout hebben, dat je je binnen hand meer gebruikt dan je buiten. Is dat mogelijk?

All_Star08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:14

Sieltjuh schreef:
Probeer eens met beter schoeisel te rijden. Ik krijg altijd kippenvel als ik mensen met sportschoenen te paard zie :o
Ik denk dat een goede laars jou ook goed kan helpen met je beenligging.

Op de laatste foto heb je het over los contact, maar wat er eigenlijk gebeurd is dat jouw paard achter je teugel gaat lopen. Dit voelt heel fijn in jouw handen, maar is niet de bedoeling ;) Probeer dr dan voorwaarts te rijden, zodat zij zelf weer wat contact op zoekt :)

Voor de rest vind ik het er eigenlijk helemaal niet verkeerd uit zien :) Je beugels zitten wat mij betreft goed. Vind het eigenlijk niet te lang of te kort :)

Hoop dat je (ondanks dat je ze niet veel meer gaat rijden) toch wat aan de tips hebt :)

Mee eens! Met dit soort schoenen is het echt gevaarlijk rijden! Juist omdat ze explosief kan zijn... En inderdaad is een laars een stap in de goede richting qua beenligging. Succes!

Sadeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:51

weetje wat jou paard doet als hij aan/achter de teugel loopt?
hij houd zijn hooft wat schuiner, dat moet je een beetje tegen gaan vraag hem dan maar stelling de andere kant op laat hem op jou letten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:30

Ziet er niet gek uit hoor. Probeer, ook al heb je 'los contact', wel daadwerkelijk contact te houden! Eigenlijk heb je op de laatste foto's helemaal geen contact meer.. Succes!

Sunshineee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:26

niet verkeerd, probeer wel op je voeten te letten dan vallen je beugels ook niet uit !
tenen dus na binnen en hakjes meer uitdrukken

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:30

Steek je je benen soms wat af omdat ze zo "heet" en loperig is ?
Juist je benen eraan houden en daaraan laten wennen. En ik ga mee met wat eerder gezegd is: juiste laarzen geeft ook wat betere beenligging. leuk paardje wel!!

PaardJetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:57

Ivp gymschoenen kun je ook jodphurs (ik weet niet of je het zo schrijft) gaan dragen.
Verder vind ik het best wel netjes.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:21

Vind hem zo leuk hea die Tadesse! Ik vind je rijstijl zoals altijd vriendelijk ! En omdat het HAW is..Ik zal niet teveel op los kontact rijden,een paard moet immers van achteruit naar de hand gereden worden :)

Ainsley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:51

wat een leuke pony!
Probeer je pony iets meer van achter naar voor te rijden, dan zoekt ie je hand beter op en gaat hij ook niet achter de teugel lopen.

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:33

Leuke combi!
probeer allen iets ontspannener te zitten met je bovenlichaam,
Voorderest een leuk beestje!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:34

Het valt me inderdaad op dat je schouders zowat in je nek zitten :+
Goed blijven in en uitademen!
Verder hele leuke combi en netjes hoor!
Welk ras is het paardje?

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 10:40

Ik vergeet idd af en toe wat te ademen :').

Het was een kruising met draver, arabier en welsh. Hoeveel procent etc. wat is dat is niet bekend.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:35

Wat is Tadesse een leuk paard! Jouw houding vind ik ook mooi. Wat ik me alleen afvraag is waarom je op een paard stapt wat zo weinig op jou gericht en zo explosief is als je schrijft? Dat lijkt me niet prettig rijden en zelfs gevaarlijk. Op de foto's lijkt Tadesse niet zo druk, dus dat scheelt weer. Maar misschien dat je, als je nog eens een paard met hetzelfde gedrag gaat rijden, ook iets aan grondwerk kan gaan doen? Dan kan je zorgen dat je op de grond eerst contact maakt wardoor het rijden ook weer makkelijker gaat.
Heb je al een ander bijrijpaard gevonden? Jamme dat je met haar stoppen moet!