Siëra @ work L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Siëra @ work L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 21:09

Haiihaii,,

Ik dacht ach laat ik mijn paardje ook weer is een keertje Showen.

Siëra is een 5 jarige Friese merrie van Piter 312 x Tamme.
Ik ben M1-startgerechtig met haar maar we doen het rustig aan omdat ze de nieuwe oefeningen nog erg moeilijk vind en daar een beetje hyper van word zodat het moeilijk word om haar rond te houden En ik wil niks overhaasten het gaat al snel genoeg:D Ze vind het gewoon allemaal moeilijk ;)

De problemen waar we tegen aanlopen zijn.
- Neus eruit.
- Impuls houden.
- Ontspanning houden in nieuwe oefeningen.

Hier komen de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar mag maar houd het netjes.

Liefs Jonne.

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:13

Mooi paardje, vindt alleen wel dat je je handen redelijk hoog houd.
Verder netjes!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:14

superleuk beestje!
je rijdt hem erg netjes@!
wat mij wel opvalt en een beetje stoort is je handhouding ( niet op alle foto's)
ik vind dat je je handen te hoog hebt, er is geen rechte lijn tussen je elleboog en de mond van je paard.

maar nogmaals een geweldig dier hoor!

Braampje

Re: Siëra @ work L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:20

Wauw, wat een super leuke uitstraling heeft jou paard!!!!:D
Soms lijkt het alsof je je been wat op trekt, probeer daar op te letten.. tja je handen, heb het net zo, stoort me niet enorm maar voor het mooie moet het wat lager!!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:23

Hee Jonneke, :D

Sierra ziet erg goed uit hoor!! Jullie zijn lekker bezig, en je handen zijn erg netjes zo, zouden veel mensen van kunnen leren. Netjes rechtop en van je af.

De foto's zijn niet gemaakt op de PS toch, sta je daar nog? edit: toch wel op de PS zie ik nu ;)

Groetjes

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 21:25

@ anonymous1

hee bedankt voor je commentaar ja Siëra loopt goed op het moment nog eff lkkr doortrainen voor het M1
Ik sta idd nog steeds op de PS,
Maar ken ik jou ? :oo haha

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:43

Ik vind het er heel netjes uit zien, het neusje mag er soms nog net een heel klein beetje uit ;) Veel succes in de M1

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:15

Het ziet er over het algemeen netjes uit! alleen vind ik dat hij af en toe net iets te diep komt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:17

wat heb je met zijn sokken gedaan? :wow:

Je houding is erg netjes, maar heb het idee dat je daar afentoe wat te gefixeerd op bent.
Paard loopt netjes en constant, al zou ik hem op dit niveau wat meer over de rug zien lopen en wat actiever van achter.
Zou zelf ook meer wisselen in hals houding, gezien friezen over het algmeen de hals aanzet al hoger hebben zie ik ze in de training liever wat ronder. uiteraard is dat persoons gebonden

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 22:39

@ Sjoef_Habbibi : Heee steph hoest met jou dan :D Jaa ze gaat steeds beter lopen :D

@ Pashon : Haar sokken heb ik afgeschoren ze had mok en het ging niet weg nou hou ik het zo lkkr makkelijk met beschermers en vind het eens stuk chiquer maar dat is mijn mening :P Ik rijd haar over de rug los had haar voor de foto's wat meer opgepakt. ik zou haar ook graag actiever zien van achter maar ze moet gewoon nog veel sterker worden de kracht mist ze nog het is al wel beter.

Liefs Jonne

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:42

oke vind het zelf nogal een vreemd gezicht, snap heel goed waarom je het gedaan hebt maar op de een of andere manier horen de sokken bij een fries (nogmaals had hetzelfde gedaan in jou situatie).

Doordat ze kracht mist, is veel wisselen in de hoofd hals houding erg goed hier doen ze veel kracht uit op en uiteraard veel schakelen in gangen en tempo.

Ben blij dat je het rustig aan doet en nog belangrijker zo te zien en lezen ben je eerlijk naar je paard. super!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:47

Hoi ,door je handhouding,te hoog en tillend zal je paard te diep lopen. probeer eens als je aan het rijden bent je hand meer naar beneden te duwen-van je af -zeg maar. zodat je onderarm en je teugel een lijn worden,dan zal je paard meer gaan volgen richting de loodlijn komen. daarbij ook nog gaan schakelen om verbinding te krijgen over de rug naar je hand toe zodat je de hals meer op lengte kan rijden.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:53

oef, wat heb je je handen vreemd gedragen.
Als je die eens een cm of 20 omlaag plaatst zal het beeld meteen rustiger worden. Dan zal het voor jou ook makkelijker worden om het neusje eruit te rijden ;)
Probeer veel te schakelen in je tempo en hoofd-halshouding. Veel halsstrekken en oppakken. Veel schouderbinnenwaarts rijden, daar wordt het binnenachterbeen mee geactiveerd en sterker door.

Je hebt een gave fries onder je bips, gebruik der goed ;) Succes!

edit:
op de foto waar je het bordje C ziet maakt ze een taktfout. Haar rechterachterbeen is al van de grond terwijl het linkervoorbeen nog staat.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:14

jij bent spieren aan het kweken :P
ik heb het gevoel dat jij je armen erg aanspant. (als ik naar je spieren kijken) probeer te ontspannen

verder vind ik het best goed uitzien. en ben het ook wel eens lekker nog even de L blijven rijden. maakt niets uit :d

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 08:09

pinkie87 schreef:
jij bent spieren aan het kweken :P
ik heb het gevoel dat jij je armen erg aanspant. (als ik naar je spieren kijken) probeer te ontspannen

verder vind ik het best goed uitzien. en ben het ook wel eens lekker nog even de L blijven rijden. maakt niets uit :d

Nee ik span mn spieren helemaal niet aan xd k heb gewoon hele dunne armen mssn dat het daaraan ligt haha.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:55

Jammer dat je niet op mijn post reageerd. Daar staan een paar goeie tips in.

Ik ben het wel met Pinkie87 eens, je bent net te veel bezig aan de voorkant. En dat is juist het hele probleem waar velen in het M op vastlopen.
Lekker in de L blijven tot M bevestigd is. :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:58

Vicky_88 schreef:

Ik ben het wel met Pinkie87 eens, je bent net te veel bezig aan de voorkant. En dat is juist het hele probleem waar velen in het M op vastlopen.

ik heb idd hetzelfde gezegd een paar posts voor jou en daar wordt ook niet op gereageerd door ts, jammer vind ik dat.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 17:51

knollentuin schreef:
Vicky_88 schreef:

ik heb idd hetzelfde gezegd een paar posts voor jou en daar wordt ook niet op gereageerd door ts, jammer vind ik dat.

Hallohallo,

jajaja sorry voor de late reactie maar ik zit niet zo vaak op bokt haha ben vaak weg,
Bedankt idd allebei voor de tips, Ik snap wat jullie bedoelen k heb der ook liever wat met der neus ervoor dan erachter maar ze vind alles nog erg moeilijk ben er blij op het moment met hoe ze loopt, en ik moet mn handen idd wat lager houden. Ik rijd der altijd lkkr laag los en over de rug maar voor de foto's had ik der wat meer opgepakt. ik ben wel erg aan het trainen met de oefeningen voor het M maar ze vind het zo moeilijk dat ze er hyper wan word, k blijf lkkr in het L totdat het bevestigd is k kan der wel over de zeik helpen maar wat schiet je daar mee op ?? Niets.

Bedankt !

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:57

nou dat zie je dan idd goed,je moet altijd terug kunnen naar je ontspanning,vandaar weer op kunnen bouwen. probeer volgende x als je meer oppakt niet mee te gaan tillen in je hand als je paard meer naar opgericht gaat,vraag of iemand aan de kant je corrigeerd als je gaat heffen in je arm ,je zal merken dat je paard dan beter aan het bit blijft en minder spanning krijgt of gaat hyperen

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 16:54

knollentuin schreef:
nou dat zie je dan idd goed,je moet altijd terug kunnen naar je ontspanning,vandaar weer op kunnen bouwen. probeer volgende x als je meer oppakt niet mee te gaan tillen in je hand als je paard meer naar opgericht gaat,vraag of iemand aan de kant je corrigeerd als je gaat heffen in je arm ,je zal merken dat je paard dan beter aan het bit blijft en minder spanning krijgt of gaat hyperen

Bedankt ik ga het uitproberen :D

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:55

Leuke fries en leuke combinatie.

Je handhouding stoort mij niet heel erg. Ik zie liever dit dan onderin vastgezet. Toch hoop ik wel dat je erop let dat je voldoende meegeeft. Dat je haar niet hoog hoeft te houden met je handen maar dat je het steeds meer met been kunt oplossen zodat ze lichter in je hand wordt.

Succes!

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:47

Wauw, ik vind dat echt mooier staan zonder die sokken! Ga ik toch maar eens doen bij mijn verzorgpony, haha.
Over het algemeen stoort je handhouding mij niet echt, alleen op sommige foto's ietsje te hoog, maar zoals eerder gezegt; veel beter dan helemaal vastgezet. Vind haar wel wat opgekropt in de hals maar dit komt vast wel goed. Ik vind jullie in in ieder geval een superleuke combinatie!

K_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:50

Mooi beest heb je onder je kont, probeer wel je handen iets lager te houden.
En blijf voor je uit kijken i.p.v van na beneden.
Vind jullie verder een erg leuke combinatie!

Prosperlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:49

Wow, ziet er goed uit! ;)

Ik vind dat die op de foto's niet echt zijn/haar neusje eruit duwt :o .

Je mag wel wat meer sprong in de galop hebben, dmv. meer naar voor rijden en van voren tegenhouden zegmaar. :P

Tip: Mischien kun je eens proberen met de slof :o Dan heb je net iets meer controle voor al je nieuwe oefeningen gaat rijden.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:30

wat heb je een mooi paard onder je kont :D
echt een compliment voor je houding! vind je echt heel netjes zitten ;)
vind alleen dat ze een beetje 'opgekropt' loopt, iets meer het neusje eruit en dan ziet het er nog beter uit.
gaat zeker goed komen, succes :D