Vanochtend heb ik voor de 2e keer op mijn Harley x Corland gereden. Ze is 5 jaar (2 veulens gehad) en 4 weken voor het beleren weggeweest, heb haar gister opgehaald en bij de zadelmakmaker nog even kort gereden. Toen was ze nog erg slingerig en zwaaide ze in de bochten uit. Vandaag voor het eerst thuis met haar gereden, eerst even gelongeerd. Opstappen was nog heel spannend, maar het rijden ging eigenlijk heel fijn. Hier wat foto's:
Beetje stappen

Drafje

Beetje schiethouding, maar hier moest ze in galop en dat duurde even wat langer dan gedacht

Keurig aangesprongen in de contra

Dan even poseren:

En dan lekker uitstappen:

Wat vinden jullie van haar? En hebben jullie nog tips mbt het rijden? Houding en zit van mij kan vast rechterop, maar dat vind ik in deze fase nog niet zo belangrijk
Hakken/benen optrekken zal ik even aandacht aan besteden de volgende keer.En oh ja, het is de bedoeling dat ze gaat springen, al zal ze denk ik ook niet misstaan in de dressuurring

- niveau: 4 weken professioneel zadelmak laten maken, nu sinds paar dagen thuis en dus net met haar gestart, nu maar lekker doorrijden

- doelen: heb nog niet concrete doelen met tijdsindicaties bedacht, ze moet eerst maar lekker op eigen benen gaan lopen en vooral ervaring onder het zadel op doen. Uiteindelijke doel is sowieso dressuur- en springsport en wellicht ook sGW

- problemen: opstijgen is nog lastig, dus dat doen we in het gangpad, want buiten lukt het niet (loopt ze weg/door). Afstijgen lukt inmiddels wel prima in de bak. Verder pakt ze de linkerstelling nog vaak, waardoor ze wat scheef gaat lopen, maar ze is vorige week door de tandarts behandeld en toen bleek dat ze haken op de kiezen had en dat haar wang daardoor geirriteerd was geraakt. Vandaar dat ze nu nog iets stelling houdt, om de druk daarop te vermijden.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

... ziet er goed uit! Ze loopt als best fijn vind ik, ziet er ontspannen uit.