Kan dit nou zomaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jo_peerd

Kan dit nou zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 12:59

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Ik heb al een tijdje mijn fries te koop/te ruil op internet staan.
Maandje terug Reageerde een mevrouw dat zij er wel een leuk paard voor mij te ruil had staan, foto's recente filmpjes alles gehad nou goed 2 week later stond die bij mij op stal mijn nieuwe aanwinst. Had hem eerst nog 2 week op proef nouja die waren zaterdag voorbij, tot mevrouw heel leuk belde dat mijn paard ineens kreupel is? Terwijl mijn paard goed is weg gegaan :?
Week later belde mevrouw dat ze haar paard terug wil halen en ik krijg mijn kreupele paard terug? Zijn ze helemaal besodemieterd!!
ze heeft er een dierenarts bij gehad en dus zijn been vollaten spuiten met iets waardoor alles erger is geworden. (LET OP IN DE PROEFTIJD) wat niet de afspraak was en nu is mijn paard helemaal naar de kloten. Kan zij nu gewoon haar goeie paard terug eisen en mijn kreupele paard terug brengen die 100% goed is weg gegaan. (Een dag voor dat hij weg ging zijn er no filmpjes gemaakt van het longeren losgooien etc. Sorry als het allemaal onduidelijk is komt van de stres.
Laatst bijgewerkt door jo_peerd op 01-08-10 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mienmien

Re: Kan dit nou zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:01

Iets in zijn been laten zetten??

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:02

wat vervelend allemaal!!

heb je een contract laten opstellen?? waarin je ook afspraken hebt gemaakt voor de proeftijd??

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:04

mienmien schreef:
Iets in zijn been laten zetten??

inderdaad wat dan wel?
en nee hoor dat hoef je dan niet..
als ze dat echt heeft gedaan dan zou jij ook voor de kosten op moeten draaien ect.
en dat mag naar mijn mening niet

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:06

Ik vraag me ook af wat ze dan in zijn been heeft laten zetten :=

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 13:06

@mienmien heb het niet helemaal goed begrepen hij is iniedergeval volgespoten met iets in zijn been.

@Mister01 ja dat als er wat met mekaars paard gebeurt op eigen terrein zijn het ieders eigen kosten. En dat er 2 week proeftijd maar gister was de laatste dag.

ni_ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:07

jeetje! Wat een nare situatie!
Wat is er precies met je eigen paardje aan de hand?
En wat heeft ze bij hem laten doen?
Ik denk niet dat dit zomaar kan, heb je hem laten keuren voordat hij verkocht werd?

ni_ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:07

Ik lees net dat je dat niet helemaal precies weet.
Ik zou het tot op het laatste detail willen weten!

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 13:08

Ik heb het al verbeterd.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:09

Als jullie beiden de paarden niet hebben laten keuren bij aankoop/overdracht, hebben jullie dus ook niets om aan elkaar te eisen toch?
Mits jullie een contract hebben opgesteld met duidelijke afspraken daarin natuurlijk.

Wat heeft ze trouwens, in de proeftijd, in dat been laten zetten?
Dat had trouwens ook feitelijk niet gemogen tijdens proeftijd, maar goed... Mocht er niets op papier staan, wordt het wel lastiger.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:09

nou als er iets ingespoten is...dan zal het wel nodig geweest zijn..
ik dacht er iets in: een stalen pen of wat dan ook..
gelukkig is dat niet het geval.
ik zou mijn eigen dierenarts meenemen daar na toen haar paard nog bij jou laten staan en je eigenpaard na laten kijken door je eigen DA ..
als het dan allemaal meevalt kunnen jullie het er misschien nog eens rustig over hebben.

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 13:09

ni_ne schreef:
jeetje! Wat een nare situatie!
Wat is er precies met je eigen paardje aan de hand?
En wat heeft ze bij hem laten doen?
Ik denk niet dat dit zomaar kan, heb je hem laten keuren voordat hij verkocht werd?

Hij is voor de kerst nog goed gekeurd verklaart door de DA, de kreupelheid is dus bij haar gebeurt en zij heeft er een dierenarts bij gehaald en die heeft er iets ingespoten en nu loopt die helemaal kreupel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:18

en weet je ook welke dierenarts? Dan zou ik het gewoon navragen bij de bron.

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 14:28

Ja dat ga ik doen, er komt een rechtzaak iemand heeft mijn paard zojuist gezien hij staat 6 uur op de trailer mocht er niet uit zat onder de wonden en was opeens hardstikke vals. Zjn been is ggigantisch dik.
Ik ben niet van plan om een kreupel en onder de wonden paard terug tenemen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:31

zou je dan niet eens zelf gaan?
ik bedoel als ik weet dat mijn paard er op die manier bijstaat.
haalde ik hem daarweg..wan dat is duidelijk geen goede siuatie,jammer dan voor dat paard wat ik wilde..maar een paard wat van mij is en dan er nu in de proeftijd zo aantoe is gun ik haar iig niet. maar zo ben ik

Kassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:13

Nou ik zou mijn paard wel terug nemen als hij kreupel is en onder de wonden zit!!!!!
Als dat echt zo is laat je je paard toch niet bij die mensen? :?

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:17

Hebben jullie een contract opgesteld? En zo ja, wat stond daar in wat relevant is voor deze situatie?

Ga met je eigen dierenarts naar het paard en zorg dat de dierenarts die het paard behandeld heeft voor kreupelheid en de nieuwe eigenaresse er ook bij is. Dan kunnen jullie uitvogelen wat er gebeurd is en hoe jullie dit nu gaan afhandelen. Persoonlijk zou ik niet willen dat mijn paard bij iemand terecht komt die ik niet helemaal vertrouw en zeker niet als ik dan een verhaal hoor over 6 uur op een trailer staan met een dik been en wonden. Ik denk dat ik mijn paardje dan mooi mee terug zou nemen, haar paardje terug zou brengen en als zij verkeerd gehandeld heeft dan mag ze daar mooi voor gaan betalen ook!

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:18

Heel jammer voor jezelf dat je het goede paard moet terugdoen, maar als ik een paard verkocht zou hebben en die zou er nu in zo'n korte tijd zo slecht uitzien, zou ik die toch echt weer terugnemen. Dat gun je een paard toch niet!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:22

Ik vind het wel een vaag verhaal.
Ook hoe jij je nu opstelt tegenover jouw paard. Waar heeft hij dit gedrag/reactie van jou uit naar hem toe aan verdient?
Als hij er daadwerkelijk zo bij staat, dan laat je dat toch niet zomaar voor wat het is?

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:33

[ Spring naar bericht ]
Geplaatst: 17-07-10 12:24

Reacties: 9
Bekeken: 999

Olivierlover schreef:
Zo's contract kan je zelf instellen bv.

waarneer het paard nog op tailer staat en er overkomt hem dan nog wat gaat het op hun kosten en waarneer hij uit de tailer is en voeten op uw terein heeft en er dan wat gebeurd zijn de kosten voor u,
al vind u gebreken aan het paard een half jaar na de ruil en u kan aanduiden dat hij het al langer heeft gehad of heeft dus bv atrose dan gaan de kosten naar haar toe...

Zou je is zo gouw een voorbeeld kunnen maken zal ik je erg dankbaar voor zijn.

Forum: [TAO] Transport, Afspraken en Overige Onderwerp: HELP SNEL HEB CONTRACT NODIG!
jo_peerd
Onderwerp bericht: HELP SNEL HEB CONTRACT NODIG!
Geplaatst: 17-07-10 12:17

Reacties: 9
Bekeken: 999

Hoi ik weet niet of het hier goed staat maar verwijder dit topic asjeblieft niet want het gaat hier om spoed.
Heeft iemand van jullie toevallig ook nog een contract van een paardenruil, ik heb mijn paard geruilt maar ben helemaal vergeten om een contract optestellen. Het paard is er al tegen 2 uur dus nu de vraag heeft iemand toevallig nog een contract liggen een voorbeeld die ik snel over kan typen voor het ruilen gebreken die bij haar of bij mij kunnen gebeuren enz enz.????

dat las ik net terug in je berichten..

je was niet bepaald voorbereid moet ik zeggen....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:35

Degene die jouw paard aangenomen heeft is verantwoordelijk voor goede zorg. Als het paard kreupel raakt is dat haar schuld en alle gevolgen zijn voor haar.
Als blijkt dat het paard al iets had dat op de tijd van de koop niet zichtbaar was en daarna terug is gekomen, valt het onder verborgen gebreken, maar bij een paard dat met de kerst nog goedgekeurd was kan ik me slecht voorstellen dat hij iets had dat je opzettelijk verborgen hebt gehouden en dat nu pas is verergerd.

Het lijkt erop dat ze geen verantwoording op zich neemt en dat is een slechte zaak.

Aan de andere kant ben ik het ook met de posters eens zie zeggen dat je het je paard niet aan kunt doen om hem bij zo Wniet wil zeggen dat jij op zou moeten draaien voor de DA kosten die zij veroorzaakt heeft.

Een rechtbank kijkt objectief naar de zaak en handelt volgens de wet. Ik weet zelf niet welke toepasbaar zijn in een ruil met proefperiode.
Ik weet alleen dat zij gewoon verantwoordelijk was en dus ook voor de kosten op moet draaien. Maar niet hoe dit verder wettelijk afgewikkeld wordt en of je het paard terug moet nemen ja of te nee.
Ik denk het wel omdat jij de eigenaar bent. Er was nog geen definitieve ruil en er is dan ook geen eigendomsbewijs uitgewisseld.

Een contract moet door beide partijen getekend zijn. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de andere partij alsnog een contract gaat tekenen dat haar verplicht het paard te houden.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:42

Is zij niet diegene die schade toe heeft gebracht aan jouw paard?? Al is de vraag van wie het paard is op dit moment. Ik zou morgen maar eens een goede advocaat/rechtsbijstand gaan bellen anders wordt het een vervelend verhaal ben ik bang. Maar een paard aan zijn lot overlaten bij iemand is niet zo'n goede zet om te vermelden op bokt.

Kassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:53

Zoiezo snap ik niet dat je dat kan als je zoiets hoord. Ik zou echt gelijk gaan kijken of het waar is en als het waar is heel jammer voor die mensen maar ik nam mijn paard gelijk weer mee terug naar huis

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:04

zij wil hem juist niet terug;)

die vrouw wil haar paard terug maar zij geen kreupel paard..

ik kan er gewoon nogmaals niet inkomen dat je je paard er niet direct weghaald..in zon toestand..wat heeft het paard je aangedaan.. maar goed je reageerd ook niet meer.. ga me zelfs afvragen of dit wel klopt maargoed

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:25

Misschien dat ze niet meer reageert omdat er inmiddels ene trailer op het erf is aangekomen?
Even niet meteen het slechtste van mensen denken.
Ik neem aan dat er nogal een paniek en boosheid is en dan kun je dingen zeggen die apart over komen bij mensen die op hun gemak aan de computer zitten zoals wij. Maar wellicht uit ze zich anders als de paniek en boosheid voorbij is.
Geef haar even de tijd.