Even wat achtergrond info: Deesje (bijnaampje) is een 12 jarige kwpn merrie van caruso. Ze is ong zes jaar niet onder het zadel geweest, dus ze is nog vrij groen, maar daar begint steeds meer verandering in te komen. Verder is ze erg pittig, en loopt graag op een hoog tempo, dit maakt het rijden soms wat lastig.
Het wedstrijd rijden vind ik het erg spannend, ook omdat er toch nog een aantal dingen zijn die nog niet helemaal in orde zijn.
In de B moet er vooral lichtgereden worden, en op het losrijden na, zit ik eigenlijk altijd door. Ik merk dat tijdens het doorzitten ze veel rustiger loopt, met lichtrijden wil ze nog wel eens onder mij vandaan lopen. hier moet ik dus nog echt aan werken. Ook aan de galop moeten we nog echt werken. Ze heeft nog niet zo heel veel balans en wilt daarom nogal hard gaan in de galop. Ze duikt ook nog erg of gaat achter het bit lopen of steun zoeken op mijn hand.
Ook kleppert ze veel met dr mond. Ze doet dit eigenlijk vooral wanneer ze fijn loopt en ontspannen is. Mijn instructrice zegt dat het gewoon een trekje is waar ik verder geen aandacht aan moet besteden. (ik rij met een dubbel gebroken bit, en de tandarts heeft dr gebit helemaal nagekeken)
Op dit moment ben ik bezig met het oefenen van de proef, dus veel op de hoefslag en op de letters rijden, lichtrijden en meer overgangen maken. Verder probeer ik aan de galop te sleutelen door stukjes schouder voor te rijden, te wijken en veel galopwerk op de volte te doen. Toch zijn rechte lijnen rijden ook belangrijk aangezien ze hier veel tempo maakt.
Deze foto's zijjn voor mij ook wel een eye-opener geweest want ik zag dat ik ook nog flink aan mijn houding moet sleutelen, ik hou erg vaak mijn handen heel hoog, en mijn ellebogen wijd, hier ga ik flink aan werken! Ik zag dat ik ook vaak een holle rug trek, maar dit heb ik ook buiten het paard rijden.
Ik rij met zweep en sporen puur voor de fijne hulpjes, ik hoef ze verder nauwelijks te gebruiken. Het zonder cap rijden is even voor de foto. foto's van het losrijden en cooling down heb ik eruit gelaten.

wat lager ingesteld

mooie actieve achterhand

handen en voeten

middendrafje, ik had haar hier meer ruimte moeten geven in de hals

weer een middendrafje, beter in de hals, maar mijn houding

braaf paard..

wat strekken, ontspannen teugel, maar toch is het mondje open

galopje

ellebogen

stukje schouder voor, weer die ellebogen

mooi opwaarts galopje, na een stukje wijken, ik zit te ver naar voren

Braaf paard!!
Als je voor mij tips heb, of als je zelf een galop verbeterende oefening voor me hebt, laat het me weten! verder ben ik op zoek naar tips over hete paarden.. hou het alsjeblieft een beetje lief, ik doe erg mn best, maar het is niet altijd makkelijk

Nou, brand maar los!!
Veder heb je een heel leuk paard succes met de B, jullie komen er wel !
.