Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lieke_Ulfer schreef:Ik heb hier ook vrij veel last van en dat komt met name doordat ik een groot paard heb met ruime gangen. Op een kleiner paard met vlakkere gangen heb ik er eigenlijk geen last van. Ik probeer er niet teveel op te letten, omdat ik dan juist weer mijn bovenbenen en billen aanspan en dat komt een correcte zit al helemaal niet ten goede. Maar ik vraag me wel af hoe bijvoorbeeld een Jeannette Haazen zo stil kan zitten op die joekels van paarden waar ze altijd mee rijd, want zij is echt een heel stuk kleiner dan ik...
Over het vastzetten van de beugels aan de singel heb ik ook wel eens nagedacht. Zijn er meer mensen met goede ervaringen?
Lieke_Ulfer schreef:Ik heb hier ook vrij veel last van en dat komt met name doordat ik een groot paard heb met ruime gangen. Op een kleiner paard met vlakkere gangen heb ik er eigenlijk geen last van. Ik probeer er niet teveel op te letten, omdat ik dan juist weer mijn bovenbenen en billen aanspan en dat komt een correcte zit al helemaal niet ten goede. Maar ik vraag me wel af hoe bijvoorbeeld een Jeannette Haazen zo stil kan zitten op die joekels van paarden waar ze altijd mee rijd, want zij is echt een heel stuk kleiner dan ik...
Over het vastzetten van de beugels aan de singel heb ik ook wel eens nagedacht. Zijn er meer mensen met goede ervaringen?
Gooya schreef:Bij de paardendrogist verkopen ze speciale bandjes met klittenband die je vast kan maken aan de beugel en singel. Zet je teveel druk erop, dan zorgt de klittenband ervoor dat de bandjes op gaan. Extra veiligheid dus.
Hiermee kan je heel goed oefenen en voelen wat je met je benen doet.
Verder zou ik zitlessen aan de longe gaan nemen. Omdat je dan niet op hoeft te letten hoe je paard loopt en hoe je moet sturen, kan je aan de longe heel veel leren. Echt een aanrader!
Weet jij hoe die dingen heten? Dreamable schreef:Ik ga dit topic even volgen want heb hetzelfde probleem. Op het moment dat ik probeer mijn benen er meer aan te houden, heb ik heel snel de neiging verkrampt te gaan zitten, wat natuurlijk ook niet de bedoeling is. Vooral tijdens lichtrijden heb ik dit probleem.