Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het gewicht houdt je lichtjes aan de binnenkant.
Op die manier lijkt mij juist dat je hem in de verkeerde stelling de volte op laat lopen... Refagreni schreef:Je hebt ook nog zo iets als zit- en gewichtshulpen. Wanneer ik op de rechterhand van de hoefslag afwil draai ik mijn rechterschouder wat naar achter en mijn rechterheup wat naar voren. Het gebeurt eigenlijk al automatisch, zelfs als je thuis op een stoel zit.Het gewicht houdt je lichtjes aan de binnenkant.
Op die manier zet ik de wending in. Je paard komt dan haast als vanzelf aan de buitenteugel en valt hij naar binnen dan leg ik mijn binnenbeen even aan. Da's alles.
Galopperen doe ik door een ophouding te maken met mijn buitenteugel en met mijn binnenbeen aan te drijven.
idylle schreef:Je buitenbeen op de plek en binnenbeen naar achteren voor een volte heb ik nog nooit van gehoortOp die manier lijkt mij juist dat je hem in de verkeerde stelling de volte op laat lopen...
ik maak m'n binnen been alleen een soort van langer en buitenbeen geef ik alleen druk indien nodig en voor de rest blijft ie op de plaats. Met galop leg ik het buitenbeen naar achteren maar laat m op het binnen been galopperen. idylle schreef:Je buitenbeen op de plek en binnenbeen naar achteren voor een volte heb ik nog nooit van gehoortOp die manier lijkt mij juist dat je hem in de verkeerde stelling de volte op laat lopen...
idylle schreef:zoals jij zegt sabientje, ga je scheef zitten, als je binnen heup en binnen schouder naar voren gaan, zal je been mee moeten, anders zit je scheef , dat is helemaal geen doen voor een paard om je dan te begrijpen...