Nieuw hafje Iris en ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Nieuw hafje Iris en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 18:39

Hoi allemaal,

Ik heb nu sinds 2 weken een nieuwe haflingerdame van 13 jaar oud.
Ik weet vrij weinig van haar, alleen dat ze de laatste 3 jaar heeft staan niksen.
Volgens degene waar ik haar heb gekocht deed de vorige eigenaar er wel veel mee rijden, maar hij wist niet op wat voor niveau ze gereden was.
Met proefrijden haar lekker in de lucht laten lopen met haar koppie en nu na 1 week gelongeerd te hebben ben ik haar nu voor de 3e dag echt aan het werk aan het zetten ohz. Zie hier het resultaat:
Hier aan het opwarmen met een langer teugeltje...

1. Afbeelding

2. Afbeelding

Hier pak ik haar meer op...

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding
Deze foto heb ik de teugels wat langer omdat ze heel erg de neiging heeft om op te kroppen, hier zie je al resultaat dat ze het neusje er meer uit duwt.

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding
Bij sommige foto's valt ze erg door het binnenbeen heen, deze foto vind ik erg mooi, hier loopt ze netjes gebogen over haar hele lichaam richting volte.

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding
Voor haar doen, goed achterbeen gebruik (ze heeft de neiging erg kort te lopen achter, dribbelen)

15. http://i29.tinypic.com/ztjg9z.jpg

16. http://i31.tinypic.com/2chxg05.jpg

17. http://i31.tinypic.com/dff4th.jpg
Stilstaan vind ze erg moeilijk, vandaar dat ik haar momenteel licht omhoog laat komen, wil in de loop vd tij de teugeldruk licht oppakken zodat ze netjes op de loodlijn blijft staan. Wel mooi vierkant :D

18. http://i32.tinypic.com/e6c1ms.jpg
Mooie foto

19. http://i31.tinypic.com/ve4s5h.jpg

20. Afbeelding

Dit waren de foto's Waar we nu mee bezig zijn is haar achterhand meer te activeren en ruimer te laten worden en haar meer lengte in de hals te laten krijgen.
Commentaar is zeer gewenst, zou je er dan wel het foto nummer bij willen zetten waar het commentaar over gaat? Zo is het voor mezelf ook goed terug te kijken en leer ik er weer van
O.ja nog 1 ding.. Willen jullie mss ook een oordeel over mijn eigen reactie bij sommige foto's beoordelen , of het juist is wat ik zie en zo niet hoe jij het ziet?
Alvast bedankt!!!
Groetjes,
Maria en hoefjes Iris
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 27-07-10 02:20, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto's zichtbaar gemaakt, Voortaan mag je dit soort dingen wel even doorgeven door een TeM te plaatsen (rode uitroeptekentje).

Astaloca

Re: Nieuw hafje Iris en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:44

je bent vergeten de te plaatsen ;)

Anyway.. ziet er goed uit, denk aan de kabouters!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 18:45

de wat te plaatsen?!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:48

idylle schreef:
de wat te plaatsen?!

de img codes, zodat je de fotos kan zien :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 18:51

ohw werkt dat zo hahahah, wist ik nog niet dank je, ga ik de volgende keer doen, kan het nu niet meer bewerken...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 19:03

Hmmm, het kon nog wel dus overal voor gezet, maar ze mogen niet meer als 800 megapixels zijn.... snap er niks van want had ze verkleint met up-loaden...

Zou iemand dat mss voor me kunnen doen zodat ze gewoon zichtbaar zijn?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 19:42

Niemand die tips kan geven? wel jammer dat het al bijna 200 x bekeken is en niemand die even een reactie geeft....

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:51

Ik heb 15 foto's zichtbaar gemaakt. Foto 15 t/m 19 geven inderdaad een foutmelding.

Het rijden ziet er keurig uit, lekker ontspannen. Wel voor je blijven kijken en laat je teugels niet te lang worden. Op sommige foto's vind ik ze wat te lang.
Ga zo door, jullie passen mooi bij elkaar.
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 27-07-10 02:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd, foto's zijn nu zichtbaar in de openingspost. Dankjewel! :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 19:57

Super !!! hartstikke bedankt :D
Verder heb ik idd de teugels wat te lang op sommige punten. Ik wil haar meer lengte in de hals laten krijgen omdat ze neiging heeft zich op te kroppen, maar ze heeft idd op sommige foto's te veel teugel..

jessica4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:00

zit er erg goed uit zo samen! En dat al zo snel! Leuk te zien. Inderdaad wel voor je blijven kijken

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 20:02

Ja heb je gelijk in :$
Ik voel nog niet goed aan wanneer ze netjes en ontspannen rond loopt en wanneer ze te opgekropt loopt, vandaar dat ik overal naar beneden kijk, maar ga er zeker wat mee doen! bedankt voor de tip!

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 03:25

Leuke haf!
Je hebt haar best fijn aan het lopen, vooral als je bedenkt dat ze een lange tijd niets gedaan heeft!
Haar achterhand mag er wel wat meer bij, en wanneer je dat voor elkaar hebt denk ik dat ze ook je hand wat meer op zal zoeken, ik heb nu het idee dat ze de neiging heeft om wat achter de teugel te gaan lopen. Probeer haar dus echt van achter naar voren te rijden, de achterhand er goed onder te zetten en haar naar je hand toe te werken.
Verder ziet het er echt goed uit!
Jullie komen er wel!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 06:23

ja dat was wat ikzelf ook al zei idd. bedankt voor je reactie

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 06:26

HEb je een levensnummer/stamboeknummer van de Haf. Met dit nummer kan je bij de KNHS opvragen of zij wedstrijden heeft gereden en op welk niveau.
Mooie maat haflinger. Veel plezier samen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 06:28

Heb KNHS al gebelt, maar ze heeft geen wedstrijden gelopen. Ze is gewoon goed getrained door niet de vorige eigenaar maar die daarvoor.
En het lijkt alsof het een mooie maat is, maar ze is erg klein, als ze de 140 haalt is het veel.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:19

idylle schreef:
Super !!! hartstikke bedankt :D
Verder heb ik idd de teugels wat te lang op sommige punten. Ik wil haar meer lengte in de hals laten krijgen omdat ze neiging heeft zich op te kroppen, maar ze heeft idd op sommige foto's te veel teugel..

Hoi, dit is inderdaad wat ik ook zie, op de meeste foto's mag het neusje er veel meer uit, lekker veel geen schakelen en wanneer ze zich weer zo opkropt (goeie)halve ophouding en been eraan. Op heel veel foto's zie ik echt een valse knik zitten in de hals.

Moet wel zeggen dat het er echt niet zo verkeerd uitziet! Lekker doortrainen, komt vast goed.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 07:32

even voor mezelf om te kijken of ik het snap: op foto 5 loopt ze netjes gebogen en op foto 9 in de valse knik?
Het halve ophoudingen maken ben ik niet zo van. Op het moment dat ze erachterkruipt geef ik alleen been en sta toe met mn hand, zodat ze die van achter naar voren opzoekt. Ik heb namelijk een hele lange tijd met een veel te strenge hand gereden, dit ben ik mezelf aan het afleren en wil proberen dat mn pony puur op eigen kracht nagevelijk is vanuit de achterhand en niet vanwege ophoudingen in de mond.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:02

Foto 12 en foto 13 loopt ze veel te diep, mag het neusje er veel meer uit.. , foto 1 waarbij je aangeeft dat je met losse teugel aan het instappen bent vind ik een veel beter beeld geven, achterhand zakt wat, neusje is er mooi uit en net achter de oren is het hoogste punt.

Een halve ophouding maken hoeft niks te maken te hebben met een strenge hand, even hand(en) sluiten en weer openen, hiermee maak je je paard attent op dat er iets moet gebeuren.

Trouwens foto 9 vind ik weer een beter beeld geven dan foto 5, alhoewel ik foto 5 niet heel duidelijk vind, van eraf en het punt waarop hij gemaakt is...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:32

Zo dat ziet er al goed uit als ze een poos niks gedaan heeft, het is een mooie haflinger hoor!

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:12

ik vind het er goed uitzien hoor! ;)
omdat ik ook nog commentaar moet geven:
je hebt kapstokjes ;)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 20:24

Ik zag het ja, hahaha.
Ze wil soms slecht opzij voor mn binnenbeen en als ik dan kapstokjes maak komt het beter door, maar moet er zeker op letten...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:00

leuke haf heb je, hij loopt al lekker daar vooraan maar van achteren mag hij echt wel wat meer!
In elk geval, zet hem lekker aan de longe, balkjes lopen en probeer hem te veruimen, dan zal
het aan de voorkant ook veel gemakkelijker gaan!
succes :D

my_luf_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:22

Ziet er netjes uit zeg! probeer je hakken alleen wel goed uit te drukken en op je binnenhand te letten

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:09

Aangezien ik zelf ook altijd de fout gemaakt heb van het idee langere teugel geven is neusje eruit.
Maar dat is dus niet zo.
Je kan beter je teugels op maat houden en vanuit daar opvullen met je been dan krijgen ze de kans niet op de rollen en kun je ze makkelijker op de loodlijn houden.
Zodra je het niet alleen meer met je been kan opvullen maak je een kleine ophouding met je binnenhand en vul je tegelijk aan met je been en geef je meteen weer lucht in je hand.
Als je dit volhoud zul je zien dat het diepe lopen snel verleden tijd is.
Waardoor ze als ze aan je been word ook beter van achteren naar voren kan lopen en het voorbeen beter weg kan zetten.
Op de foto`s houd je je handen erg bij het zadel probeer voor je uit te rijden dit gaat ook makkelijker als je de teugels op maat houdt.

Verder dien jullie het al best wel leuk aangezien ze al zo lang niks meer gedaan heeft.
Vooral veel kilometers maken!

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:26

Ik vind het een leuke haf, knap dat je haar alweer zo kunt rondsturen zo na 3 jaar niets doen :j

Het te diep lopen vind ik nu niet eens zo erg. Ik zou gewoon lekker je teugels op die lengte houden, haar mooi los in de aanleuning en buiging zien te krijgen en haar van achteren uit gaan activeren. dan kan je op de juiste manier de neus op de ll krijgen. Geef je haar nu meer teugellengte, dan komt de neus er wel meer uit, maar dan wordt ze nóg langer in haar lichaam.
Misschien je teugels wat korter pakken en handen iets meer naar voren, dat scheelt vaak ook al in het 'opkroppen'.
Zo gauw ze de kracht heeft en goed van achteruit komt, komt dat neusje er echt wel uit.