Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KBTP schreef:liesje1986 schreef:En ik gebruik dus juist heel veel mijn teugels. Niet alleen door er druk op te zetten, maar ook door de plaatsing van mijn hand te veranderen. Rechtrichten doe ik ook puur met mijn teugels, de schouder voor de achterhand plaatsen.
In mijn ogen is dit niet goed..
Wanneer hij wil
In overgangen laat ik mijn been los,steek hem af en ga compleet over op mijn handen.

Tuurlijk schuif ik m'n handen wel een beetje op om te begrenzen enzo, maar het is allemaal erg subtiel
Ik streef naar directe reactie op mijn been wanneer ik stuur of met de tijd wil wijken, SB etc. Charna schreef:Je benen zijn toch cruciaal in het vragen van (stelling en) buiging? Dan zijn je benen toch cruciaal bij het sturen? Ik kan me niet voorstellen dat er ruiters zijn (uitgezonderd beginners) die alleen met hun handen sturen.
hestejente schreef:Dat ben ik met je eens. Het is ook belangrijk om er eens bij stil te staan hoe je je benen precies gebruikt. Het is nog best lastig om dat precies op te schrijven!
Maar om nou te zeggen dat je benen cruciaal zijn? Ik vind gewicht de belangrijkste hulp
doei schreef:Wat bedoel je met buiging? en dan je binnenhand naar voren? Dat kwartje valt niet bij mij