Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zou je denken als ik een zweepje pak dat dat helpt? En hoe doe jij dat met het doorzitten voor je aangallopeert want hij gaat dan ook heel snel draven en dan valt er niet meer door te zitten.. marieke1983 schreef:Idd aan de longeerlijn of los in de wei. Geef maar flink het commando galop erbij en beloon voor het in galop gaan. Na een tijdje zal hij het commando koppelen aan de actie.
Overhaast het niet. Succes!
marieke1983 schreef:Idd aan de longeerlijn of los in de wei. Geef maar flink het commando galop erbij en beloon voor het in galop gaan. Na een tijdje zal hij het commando koppelen aan de actie.
xXEviIXx schreef:marieke1983 schreef:Idd aan de longeerlijn of los in de wei. Geef maar flink het commando galop erbij en beloon voor het in galop gaan. Na een tijdje zal hij het commando koppelen aan de actie.
maar dit snap ik niet zo, midden in een dressuurproef kun je toch ook neit gallop roepen??
xXEviIXx schreef:marieke1983 schreef:Idd aan de longeerlijn of los in de wei. Geef maar flink het commando galop erbij en beloon voor het in galop gaan. Na een tijdje zal hij het commando koppelen aan de actie.
maar dit snap ik niet zo, midden in een dressuurproef kun je toch ook neit gallop roepen??
) nu vanaf de grond de gangen aan, gekoppeld aan een commando. Als ik er straks op zit geef ik commando en ze snapt wat ze moet doen. Later plak ik er de hulp aan vast en nog later weet ze precies wat ik met een kleine hulp bedoel.

Citaat:Tegen de tijd dat je een dressuurproef gaat rijden hoop ik inderdaad dat je paard kan aanspringen zonder een commando, maar enkel op hulpen. Maargoed, als een paard niet in galop kan aanspringen is het nog laaaaang geen tijd voor een proefje toch?
Ik leer mijn jonge paardje (toevallig ook tuigerbloed) nu vanaf de grond de gangen aan, gekoppeld aan een commando. Als ik er straks op zit geef ik commando en ze snapt wat ze moet doen. Later plak ik er de hulp aan vast en nog later weet ze precies wat ik met een kleine hulp bedoel.
Snappie?
En idd verlichte zit, vooral niet doorzitten of achter het zwaartepunt komen. Dan snappen ze er niets meer van
Succes ermee
marieke1983 schreef:Zwaartepunt: ik had een heel verhaal getypt. Maar kijk hier even, daar staat het helder uitgelegd.
http://www.paardenbegrijpen.nl/kennisbank/zwaartepunt
http://www.paardenbegrijpen.nl/training ... erplaatsen
Als jij achter het zwaartepunt zit geef je je paard niet echt het sein om over te gaan naar een andere gang, eerder om af te remmen.
Maar denk ook eens na over het grondwerken, zoals op www.paardenbegrijpen.nl staat beschreven: een paard moet voldoende soepel zijn om alle gevraagde oefeningen aan te kunnen.
Voor het paard geldt dat eigenlijk ook, alleen zijn wij zijn coach
)