Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

melizz13 schreef:Konik; ik heb hem nog maar vanaf oktober '09
zijn vorige baas reed alleen of het strand maar ze zei dat hij wel langzaam kon galopperen
op het begin ging het dus helemaal niet dus heb ik ook niet gegalopeerdja die volte zal ik eens proberen!
longeren gaat niet altijd even goed maar ik zal het proberen!
vibabu; ja dat heb ik ook een poos gedaan
soms zelfs uit halt dat doet hij zo
dan gaat hij wel een paar passen langzaam
mis moet ik hem een paar meter voor de bocht aan galopperen dan kan hij niet snel want dat haalt hij de bocht niet!
Sjolvir; ik heb hem nog maar sinds oktober '09 en ja hij doet het al zo lang ja
ik heb geen les, zo iets heet een moeder die niet snapt dat je les nodig hebt, hoe ik het ook uitleg
ja dat doe ik vaak lekker op een dijk enz!
op het moment dat je op tijd stopt en hij geen kans krijgt om hard te gaan zal hij ook niet er vandoor vliegen. Het kunnen dus per keer 2 galopsprongen of 10 galopsprongen worden.
en dan langzaam de duur verlengen zonder dat hij uitzichzelf heel erg gaat versnellen.
melizz13 schreef:het lukt niet
is krijg hem niet snel genoeg terug
dan is hij er al weer vandoor
ik heb nu vooral ge-oefend op middendraf en terug nemen
maar de galop lukt niet
Ik ken jou en je paard niet dus kan vanaf hier niet inschatten waar en hoe het precies fout gaat. Het klinkt voor mij nog steeds als een paard dat nog onvoldoende kracht heeft om bij jou te kunnen blijven op het moment dat je aanspringt. Vergeet niet, het kost echt best wat inspanning voor een paard om eerst zn achterhand onder de massa te brengen en dan aan te springen en dan ook nog in een rustig tempo te blijven.