Iwan @ Dressuurwork [L2]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Iwan @ Dressuurwork [L2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:55

Hoi! Vandaag kwam Suzanne [sukana @ bokt] plaatjes van ons schieten! Nogmaals bedankt! :D
[***] is een schimmel ruin van 11 jaar. Van :)Ikkuh:) hier op bokt. Ik rijd hem sins september 2 jaar! En we rijden nu goed een jaar wedstrijden, en zijn nu L2+2! :D
We hebben veel ups en downs gehad. Ik heb er er vaak naast mogen liggen, was al mijn vertrouwen kwijt, maar ik kon hem niet opgeven.
En ik ben nou ontzettend gek met hem. :+: Al mijn vertrouwen is terug, en durf nu alles met hem aan! We zijn in de bak aan het trainen op L niveau,
en binnen kort pakken we wat M oefeningen mee!

Ik train met [***] op L2 niveau, en in de bak op M niveau. Voorheen is [***] ook al L2 geweest met een andere ruiter. We werken veel aan stelling en buiging, en aan het wijken. Maar we doen het vooral voor ons plezier! Mijn doel is om ooit nog in de M te rijden. Of om sowieso M startgerechtig te zijn. Maar voor nu blijven we lekker door rijden in de L2. Verder moet ik heel erg letten op zijn tempo, want hij wil nog wel eens inkakken, en dat hij met wijken niet over de buitenschouder weg loopt. (nog tips voor? ).

Genoeg gepraat, hier de prachtige foto's! <3

Afbeelding
Hoi! wij zijn [***]&[***]. :D
Afbeelding
Even voorbereiden :Y)
Afbeelding
Warm stappen
Afbeelding
Idem
Afbeelding
Draf, Hoofd en Handen _-:(
Afbeelding
[***] heeft geweldig been werk, alleen ik niet.
Afbeelding
Wijken
Afbeelding
<3 <3 <3
Afbeelding
:+:
Afbeelding
Galop
Afbeelding
Nogmaals
Afbeelding
Afbeelding

Jullie snappen nu vast wel hoe gek ik op hem ben! :D
Afbeelding
En zo zag het er uit toen ik hem net reed.. :+
Laatst bijgewerkt door lindake op 06-07-10 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Schuingedrukte tekst is aanvulling TS zodat het topic voldoet aan de regels van RT-HAW.

MaritB

Re: Iwan @ Dressuurwork [L2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:05

Denk aan je handen! draag ze liever nog iets meer naar voren lijkt net of je m een keer tegen werkt!

Verder wat een geweldig paard! mooi beenwerk inderdaad! en veel succes jullie komen er wel;)

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:05

ik vind dat je een mooi paardje hebt! :D
je mag soms je handen wat meer bij elkaar houden.
en vind ik dat je op de laatste rijfoto's teveel terugtrekt. op de eerste mag je rechtop kijken maar dat is denk ik momentopname ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:10

Prachtig paardje!!

Let wel op dat je recht zit, je linker schouder, zit op alle foto's wat weggezakt.
Maar er zitten geen rechtdoor rij foto's bij, zuiver van voren of achteren genomen,
dus kan niet zien of het alleen je schouder is of de rest ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:14

Bedankt! Ik trek niet, ik houd gewoon contact, en houd hem ook niet tegen oid, lijkt miss zo omdat ik mijn handen hoog houd. :j
@Sjolvir: Denk dat het moment opnamens zijn! Want naar mijn idee zit ik niet scheef. :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:27

Topic is weer open na aanvulling TS zodat de OP voldoet aan de regels van RT-HAW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:35

Bedankt! :D

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 06:32

paulaa_ leuke foto's!

Let inderdaad op je zweef benen, en probeer je handen op 1 lijn te houden.

Ze zien er echt goed uit verder!..Hij wijkt ook mooi en duidelijk!.

Snap goed dat je trots ben!
Succes in de L2.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:06

Woow wat heb je toch een super leuk paardje. <3.

Hij heeft indd prachtig beenwerk. Vind jouwn benen op deze foto's niet heel erg storend ofzoo. Maar misschien kan je ze wat rechter houden. !
Nog veel succes :D

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:13

Leuke combi! Wat betreft je handen, ik zou de teugels ietstje korter nemen. Zodat je je handen mooi voor je kunt houden en niet meer zo omhoog hoeft te doen;) Verder zijn jullie goed opweg hoor!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:46

Een superplaatje zijn jullie samen! Vind vooral de eerste foto van jullie heel mooi!!!!

Jullie staat ook in een wereldse omgeving volgens mij! Het lijkt wel een mooie ranch ergens in Canada of zo, gaaf hoor!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:49

Wat een geweldig leuke pony <3 Ziet er goed uit hoor! Hij kan lekker lopen.

Als je je teugels wat korter neemt is het een stuk makkelijker voor jou. Je moet nu helemaal je armen naar achter brengen om contact te houden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:00

erg leuk paardje.

Rijtechnisch schort er nog behoorlijk wat.
Paardje laat niet goed los in de kaak en krijgt daardoor een valse knik en het lijkt alsof jij met kracht rijd.
"Heel veel overgangen en schijnovergangen rijden, let zelf heel erg op je houding een zitlesje zou niet verkeerd zijn denk ik.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:06

Probeer je armen te ontspannen, ik vind de hoek in je ellebogen te groot. minder gebogen, maar vloeiende lijn zou mooier zijn en dan lijkt het ook meteen minder gespannen aan de voorkant.

probeer je benen op zn plek te houden en je hulpen klein te houden.

Verder zie ik wel vooruitgang en heb je al zeker bijgeleerd.

Ga door met lessen en oefenen en dan kom je vanzelf in de M ;)
Die loopt niet weg ;)

Succs!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:08

en dat hij met wijken niet over de buitenschouder weg loopt. (nog tips voor? ).

Goed opvangen met je buitenteugel!

Chap_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:15

Wat een leuk dier zeg! De eerste foto is ook wel erg gaaf.

Misschien is het een idee om je teugels wat korter te pakken? Je hebt je handen nu heel dichtbij je en hoog, en dat lijkt wel om te compenseren dat je je teugels te lang hebt. Probeer verder netjes je been op zn plek te laten liggen en voor je uit te kijken.

Succes ermee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:45

Bedankt voor de tips! Dat gespannen kan wel goed komen ja, hij moet nu hoger lopen, zodat hij niet op de voorhand knalt, en gaat duiken. En dat is bij ons een heel groot probleem geweest, en dat vind hij moeilijk, maar het gaat steeds beter. :j

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:17

Ondanks dat het gister niet je beste les was, zit het beenwerk er lekker in hoor! Helemaal niet slecht gereden :)
Grappig om te zien dat je op de oude rijfoto je handen bijna op je knieën houdt en nu redelijk hoog, misschien helpt kortere teugels inderdaad nog wel.

marielleee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:25

Leuke combinatie!

Nog wat verbeterpuntjes: je moet wel goed op je zit gaan letten, misschien dat je een paar keer in een binnenbak met spiegels kan gaan rijden, dan zie je jezelf rijden en weet je precies wat je moet veranderen.

Verder loopt hij ook wat op de voorhand, die van mij doet dat ook en ik geef hem regelmatig ophoudinkjes naar boven toe bijvoorbeeld tijdens schouderbinnenwaarts/buitenwaarts. dit helpt bij mij wel, misschien bij jou ook :D

succes nog!

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:31

het zijn mooiee foto's geworden Paulaa:) leuk jullie zo samen te zien:)
haha van dat inkakken heeft ze Van der mama, MIsty is naamelijk Presiece het zelfde met rijden :o lekker aan werken en ga zo door jullie komen er dan vast nog wel samen

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:58

@Sukana: Dankje, hihi!
@Marielleee_: Daar gaan we binnenkort mee aan de slag! :D
@Jacquelinee: Haha ja indd :P Dankje!

Kortere teugel zal ik ns gaan proberen :j .

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:07

Ziet er goed uit hoor!
Super leuke combinatie zijn jullie! <3

Probeer op je armhouding te letten,
je hebt namelijk je ellebogen achter je lichaam.
Ik zou de teugels wat korter nemen en dan je ellebogen naast je lichaam ;)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:16

Jeetje! Ik vind dat er echt wat verschil in zit. Als je kijkt naar die laatste foto en die vergelijkt met de rest! Hij loopt zoveel actiever en meer bergopwaarts, super zeg!

Je moet nog wel wat letten op je houding, op je benen en handen. Die zitten namelijk niet altijd op de goede plek. Voor de rest vind ik het er echt super uitzien! Leuke combinatie! :D

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:30

Wat een leuke pony! Je rijd m ook niet verkeerd hoor! Waar je, zoals al gezegt is, wel aan moet werken is je houding, je ellebogen langs je lichaam houden en benen netjes laten afhangen. En ik zou de teugels een stuk korter nemen! Dan kan je makkelijker contact houden terwijl je je handen op de plaats en naast elkaar houdt, je pony zal zich ook meer gaan dragen. Hij kan nooit gesloten lopen als je je teugels zo lang hebt.
Het wijken komt helemaal goed zo te zien kan je pony het wel degelijk, je geeft alleen de verkeerde hulpen. Je pony doet precies wat jij van m vraagt. Wanneer je je binnenhand naar je toe haalt en je binnenbeen achter de singel legt kan je pony niks anders dan met zn schouder naar buiten gaan. Sommige zeggen hiet buitenteugel eraan houden, opzich klopt dat wel maar het grootste probleem is je binnenbeen die te ver naar achteren ligt en je binnenhand die je naar je toe haalt. Doe je dat goed, gaat je pony al niet over de buitenschouder en hoef je dat dus ook niet te corrigeren met je buitenteugel. Dus: je binnenbeen op de singel laten en handen netjes naast elkaar! Gewoon blijven zitten, niet teveel doen. Het enige dat je hoeft te doen is denken aan wijken (niet aan teveel zijwaarts, ook voorwaatst blijven denken!) en iets je binnenbeen aandrukken. That's it.
Succes en ik denk dat jullie het M wel halen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:57

Bedankt iedereen! Aan mijn houding moet ik zeker werken ja. :o Ik ben altijd meer bezig om hem fijn te laten lopen, dan met mijn houding.
@JessicaD88: Dankjewel! Hier heb ik wat aan :D . Misschien denk ik wel teveel ja haha!