Fotoshoot Gabbana @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milou_Milou

Fotoshoot Gabbana @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:09

Hooi bokkers,

Vandaag heb ik weer gereden op mijn lieve haflinger Gabbana. Mijn buurmeisje Dewi (Dewirox @ bokt) heeft de foto's gemaakt.

Wat informatie over mijn pony;
Gabbana
Ruin
1.50
4jaar
Windspiel x Wiske van de Kranemortel

Ondanks dat hij pas 4 is gaat het rijden super. In die 2 maanden dat ik hem nu heb zijn we al met sprongen voor uit gegaan. Er zou alleen nog iets meer rust in het rijden mogen komen. Hij is soms wat sterk in de hand, maar dat wordt ook al een stuk minder.

Zelf moet ik meer achterover gaan zitten en me ellebogen wat meer langs me lichaam houden.

Kijk en geniet van mijn knappe haflinger;

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

SteffiiY

Re: Fotoshoot Gabbana @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:11

Leuke foto's milou :D

het is HAW dus moet commentaar geven, probeer iets meer achterover te zitten en je handen iets hoger te dragen.

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:12

Dankje,
Jaa ik zag het idd ook. Hij is zo sterk, dan ga ik automatisch mee!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:13

Ik hou niet zo van Haflingers,maar deze is wel sjiek.
Op foto 3 en 4 vind ik juist dat je teveel achterover zit waardoor je achter de 'loodlijn' komt te zitten.
Hierdoor kun je niet goed mee met je paard.
Op de foto's waar je iets meer voorover zit vind ik het beeld prettiger.
Probeer je handen iets meer te dragen,dan kun je ook al wat meer rechtop zitten.
Succes!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:13

Hij is er!
Het ziet er echt goed uit, probeer alleen je boven lichaam iets terug te houden.
Het gaat helemaal goed komen met jullie ;).

GAMEPLAYER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:17

hey,
erg leuke foto's, ziet er fijn uit *D
volgens mij een erg werklustig paardje?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:18

Ik zou, zeker omdat hij zo jong is, hem iets meer lucht geven vanvoren. :) Neusje er iets meer uit. Laat hem eerst op zijn eigen benen lopen en dan kan je nog wat lager en ronder instellen. :) Er zit volgens mij een prachtig stel gangen op en die komen nu niet helemaal fijn uit de verf omdat hij iets te kort gehouden wordt. :) Als je hem iets meer naar voren laat gaan gaat hij ruimer en losser bewegen denk ik. :) Laag en rond is ook altijd een fijne oefening voor jonge paarden. Dus met voldoende lengte in de hals maar wel mooi rond door het hele lichaam. :)

Verder mooi dier om te zien, ziet er vriendelijk uit. :j

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:45

Ziet er goed uit!! :D
Je kan misschien nog iets naar achter gaan zitten en wat minder hangen in de mond.
Maar veel commentaar kan ik er niet op geven :+

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:48

Bedankt voor jullie reactie's!
@GAMEPLAYER het is idd een werklustige pony en zeker leergierig!

@Ayasha, ik snap zeker wat je bedoelt, maar hij is de laatste tijd onwijs sterk in me hand en was al lang blij dat hij daar zo netjes liep. Hij mag zeker op sommige momenten wat meer ze neus eruit gooien, maar daar zijn we mee aan het werk. Ik laat hem het regelmatig helemaal zelf uitzoeken door me teugels helemaal los te gooien en dat eigenlijk goed! Voor een halfinger doet hij het super, maar hij heeft het zelfde probleem als elke andere haf. Kort halsje en of ze lopen niet nagevelijk of te diep. Hij doet het wel maar soms te diep.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:50

Hij kan zich enkel sterk maken als jij hem iets geeft om zich sterk op te maken. ;) Je verstoppen achter het feit dat het een haf is vind ik een tikkeltje jammer. :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:50

Misschien helpt het wanneer je je beugels 1 of 2 gaatjes langer maakt, waardoor je verder in het midden (meer naar voren dus) van je zadel komt te zitten, en daardoor zo goed als automatisch rechter zit.

Probeer verder nog het neusje er wat meer uit te rijden, wat meer naar voren, hij loopt nu op bijna alle foto's achter de loodlijn. Laat hem eens iets meer los.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:55

Mooie haflinger :9 <3
Ik ga mee in het commentaar van Ayasha.
Neusje er meer uit en zelf loslaten ! Als jij vasthoud gaat hij alleen nog maar meer hangen
en sterk maken in je hand..

Erg jammer dat je zegt dat iedere haflinger het zelfde probleem heeft..
Dan zullen mijn haflingers wel uitzonderingen geweest zijn dan ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:56

Vind ik ook jammer, vooral voor het ras eigenlijk. :) Zijn helemaal geen paarden die zich sterk maken.. Tuurlijk, er zal wel eens eentje tussen zitten, maar ik denk dat het grotendeels het rijtechnische is wat er voor zorgt dat een haf zich sterk maakt (wat er voor zorgt dat eender welk paard zich sterk maakt) zelf durven loslaten is de sleutel! :) Niet makkelijk, echt niet... Da's echt klikje maken... Snap echt wel dat idee van "als ik loslaat gaat ie rennen" "heb ik geen controle meer" enz.. :) En dat doen ze de eerste keren misschien ook wel... Maar het werpt echt zijn vruchten af op lange termijn. :j
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-07-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:58

Ik vind het plaatje op zich fijn, alleen loopt hij inderdaad wat teveel opgekropt. Iets voorwaartser kan al een hoop goed doen.

Jullie zijn een leuke combinatie, je hebt een prachtige haf :j.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:59

tja en toch is dat wel een algemeen haf-probleempje, net zoals friezen een typische friezenhouding aan kunnen nemen. Wel aan de ruiter om het eruit te rijden natuurlijk, maar maakt het wel lastig.
Ze hebben nu eenmaal niet een mooie lange hals en kunnen idd wat drammerig zijn.
Ik vind het een mooi beestje die zeker leuk kan lopen!
Iets meer lengte en idd laag en rond meepakken. Zelf echt meer echtop zitten, op sommige foto;s duik je wel heel erg naar voren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:00

Dan heb ik net een uitzondering gereden. (hoewel die volgens de eigenaren ook dat "typische" haffenprobleem had. :+)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:03

Ziet er mooi uit!
Ze loopt ook erg netjes, leuk om na te kijken :)
Alleen mag je je handen wel wat hoger houden.. en... het is geen piano, maar een setje teugels :+

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:04

Ik heb meerdere haflingers in bezit en in bezit gehad.. Ook voor derden heb ik meerdere haflingers gereden een geen 1, maar dan ook geen 1 die was sterk in de hand...
Daarbij zijn er zoveel verschillende paarden van verschillende rassen die wel het probleem hebben, waardoor het dus juist gewoon een rijtechnisch probleem lijkt te zijn en niet ras gebonden...

Ik rijd liever op een compact paardje, met korte hals, omdat ik dat juist makkelijk te rijden vind.. Ligt dat aan mij dan :P

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 22:09

Ik bedoel met het probleem van ieder elke haflinger een korte hals. Dat is wel iets waar ze bekend om staan.
Mijn pony is op die momenten zoals hierboven helemaal niet sterk in me hand, maar gaat wel iets te diep lopen.
Vergeet niet dat we pas 2 maanden bezig zijn

en ik ben het zeker met opisop_shop eens.

@ LadyGrace, het was me idd ook opgevallen! Erg lastig om aan te denken als je zo geconcentreerd bent! hihi :o
Laatst bijgewerkt door Milou_Milou op 04-07-10 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:13

Een wat korte hals vind ik over het algemeen makkelijker dan een lange. :) Maar ik wil zeker niet beweren dat je slecht bezig bent dus ik hoop ook dat je dat zo niet op neemt. :) Te diep lopen is jong zijn. ;) Da's hand zoeken, probeer desnoods als ie te diep komt gewoon je teugel een mm losser te laten of je hand naar voren te doen... Hij hoort dan vanzelf wat ruimte te pakken én je behoud controle. :) Op die manier kan je uitbouwen.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:58

Wat leuk om Gabanna hier tegen te komen! Ik had hem toen voorgereden ;).
Ik vind hem in de galop echt onwijs vooruit gegaan, heel erg netjes. Voor de rest ben ik het met de anderen eens, in de draf mag zijn neusje er wat meer uit.
Maar ik vind het er goed uit zien hoor :)

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:36

Zo die loopt lekker voor een vier jarige! :P
Ik vind jullie een leuke combi.
Zoals je zelf al zegt, je ellebogen, en mee naar achteren gaan zitten.
Ik vind dat ze soms wel een beetje te veel achter de loodlijn loopt.

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 20:38

Dank jullie voor de leuke reactie's!
Ik ben het ermee eens dat hij soms wat te diep loopt, zijn we hard mee aan het werk!

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:25

Wauw, leuk paard.
groot voor een haflinger, is ie alleen voor in te rijden
of ga je er verder mee door?
af en toe val je iets naar voren

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 22:32

Dank jullie voor jullie reactie's!
@tos, hij blijft bij mij:) Wil straks ook wedstrijdjes met hem starten.