Sam (v. kennedy) @ trainen L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Sam (v. kennedy) @ trainen L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 15:41

:wave:

Een weekje of 2 geleden reden Sam (Sennedy B: Kennedy x Reder - 11 jaar - KWPN) en ik onze laatste 2 puntjes voor het B. A.s. zondag hebben we ons eerste L1 debuut. We zijn er wel klaar voor, uiteraard zijn er nog puntjes waar we op moeten letten maar de komende wedstrijdjes gaat mij puur om de oefening en hoe het in de ogen van de jury eruit ziet. :) Vandaag weer even lekker wezen trainen, Sammie was braaf en liep fijn, heb geen foto's van wijken, lange teugel etc. maar dit hebben we uiteraard wel gedaan. :j
Genoeg gekletst, zie hier de foto's:

Lekker stapje!
Afbeelding

halthouden, hihi die oortjes, hij had last van de vliegjes :o
Afbeelding

idem, iets achter de loodlijn. :Y)
Afbeelding

ik ben erg blij met dit plaatje :) alleen ik mag iets meer naar voren kijken!
Afbeelding

doorzitten
Afbeelding

rechtop zitten en buik inhouden }:0
Afbeelding

middengalop, ZITTEN nicole
Afbeelding

opwaartser, iets het neusje eruit, dat was een moment opname. :)
Afbeelding

en klaar! :) liefje :+:
Afbeelding

eigen commentaar:

- m'n handen, al ging dat vandaag echt goed en waren het vaak moment/schakel opnamens
- soms meer zitten
- rechtop en vooruitkijken
- hakken lager

hou het lief! :+

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:47

Mooie foto's, maar ik mis de activiteit in de foto's en daardoor ook de ontspanning. Het ziet er wel ontspannen uit, maar dan in de zin van te braaf (haast tegen lui aan).

Ga eens wat meer rijden, voorwaartser en rijd vooral veel overgangen om hem scherp en actief te houden. Een paard dat niet actief is, kan ook niet los en ontspannen zijn. Je paard loopt nu te diep en op de voorhand en is totaal niet voorwaarts van achter naar voor.

http://i45.tinypic.com/2rgp2ms.jpg
Bij deze foto krijg ik de neiging om hem, vanaf hier, een enorme rotschop te verkopen. Hier is hij veel te traag en loopt hij veel te veel op de voorhand.

Ga lekker veel overgangen rijden, leg je basistempo wat hoger en doe veel dingen achter elkaar, zodat hij zijn aandacht bij jou houdt.

Succes! :D

Grrrom

Re: Sam (v. kennedy) @ trainen L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:50

Daar ben ik het heel erg mee eens! Het viel me vooral op dat je heel erg op de voorhand rijdt, alsof je z'n hoofd naar beneden probeert te kijken ;). Gewoon van achteren naar voren rijden, dan gaat dat hoofdje vanzelf naar beneden.
Veel overgangen en figuren rijden, van achteren activeren, en niet prutsen aan de voorkant.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:52

Col wat een super leuke foto's!:D
sam en jij zijn een super leuk stel!
Alleen je mag wel iets meer voor je uit kijken en niet naar die leuke pooown van je. Ook mag je je hakken iets meer uit drukken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:56

Leuk paardje zeg!

Ik vind ook dat hij veel voorwaartser mag op de foto's,
maak hem eens goed wakker, flink van achter naar voren rijden!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:04

dat viel me ook op dat die lui oogt.
is die dat ook?
ik zou hem lievre iets meer voorwaarts zien,
succes met de l.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:27

Dat is het probleem juist,
mijn pony is meestal VEEL te snel, echt te snel veel te voorwaarts en is heel erg moeilijk hem dan terug te rijden, nu was het dan erg warm en was blij dat ik hem lekker bij me kon houden, ik zou hem iets voorwaartser proberen te krijgen voortaan maar dat ie op de voorhand loopt vind ik reuze meevallen.

bedankt :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:29

ik zit absoluut niet tot weinig aan de voorkant, geloof me dan zagen de plaatjes er van vandaag heeeel anders uit :P
Grrrom schreef:
Daar ben ik het heel erg mee eens! Het viel me vooral op dat je heel erg op de voorhand rijdt, alsof je z'n hoofd naar beneden probeert te kijken ;). Gewoon van achteren naar voren rijden, dan gaat dat hoofdje vanzelf naar beneden.
Veel overgangen en figuren rijden, van achteren activeren, en niet prutsen aan de voorkant.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:30

nee hij is altijd té snel. vandaag wel ietsje tegen het luien aan ivm het weer! zou daar opletten :)
sammy1 schreef:
dat viel me ook op dat die lui oogt.
is die dat ook?
ik zou hem lievre iets meer voorwaarts zien,
succes met de l.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:31

komt wel goed.
flink oefenen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:32

voor je gevoel loopt hij misschien alleen wat onder je uit,
maar zo van de foto's zie ik een paard wat op de voorhand valt, te kort loopt en niet van achteren erbij loopt.

Ik zou zeggen, film het eens! :) scheelt echt, doe ik ook altijd.
Vind het wel een erg mooi paardje, lekker dooroefenen.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:35

ik heb ook een filmpje :) zou hem hier eens neerzetten!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:44

hier het filmpje, alleen zie wel dat mijn handen hier heel erg bewegelijk waren (bewegelijk lees: mee met de beweging van mijn paard, dus niet in de term bewegelijk van zagen.) shame on me :o dit is echter iets nieuws, probeer hier beter op te letten :)

KLIK

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:44

Ik vind het ook niet echt actief ogen op de foto's, ben wel benieuwd naar een filmpje. Er zit trouwens wel verschil tussen snel en actief hé.. Veel schakelen en iedere keer als je voelt dat ie wat minder actief wordt snel weer naar voren schakelen :) Komt goed!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:45

Leuk paardje! Hij mag dan wel snel zijn, maar actief is hij zeker niet. Hij valt erg op de voorhand en sleept achter maar wat mee. Oefen eerst maar eens heel veel stap-draf. Wanneer hij te hard draaft direct weer stappen en daarna weer opnieuw aandraven. Veel voltes en figuren meepikken tijdens de schakelingen. Ik vind slangenvolte en gebrokenlijn met volte 10 meter bij X fijne oefeningen om los te rijden! :j

Succes. :j

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:45

jep jep! thanks!
marlinH schreef:
Ik vind het ook niet echt actief ogen op de foto's, ben wel benieuwd naar een filmpje. Er zit trouwens wel verschil tussen snel en actief hé.. Veel schakelen en iedere keer als je voelt dat ie wat minder actief wordt snel weer naar voren schakelen :) Komt goed!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:46

Ook in het filmpje vind ik hem niet actief.. Probeer echt van achter naar voren te rijden, actief houden, overgangen, tempowisselingen. En probeer niet zo enorm bewegelijk te zijn in je handen, niet nodig. :) Succes!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:46

NicoleHorses schreef:
hier het filmpje, alleen zie wel dat mijn handen hier heel erg bewegelijk waren (bewegelijk lees: mee met de beweging van mijn paard, dus niet in de term bewegelijk van zagen.) shame on me :o dit is echter iets nieuws, probeer hier beter op te letten :)

KLIK

Ik vind hem hier helemaal niet snel hoor?
Probeer hem echt veeeeel meer naar voren te rijden en dat iets op te vangen met je buitenhand. Véél meer impuls rijden, echt veel meer. :j Hij sjokt maar wat, het lijkt leuk van de voorkant, maar achter doet niks. Dus laat dat koppie even en begin met de achterhand. :)

Succes, jullie zijn een hele leuke combinatie!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:47

Vind het paardje op de volte niet helemaal lekker lopen, van achter niet bij, van voren loopt hij erg kort..
Denk dat hij veel meer kan, maar vind hem zelf niet fijn over de rug lopen!

Lekker veel lichtrijden, lang en laag over de rug.
hij mag wat meer je hand opzoeken, je hebt nu ook waslijntjes!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:48

Oke, ik vind het reuze meevallen, was blij dat ie goed bij me bleef, maar zou kijken of ik hem voortaan iets actiever krijg, zijn achterhand kan er misschien nog iets meer onder maar hij 'sleept' hem zeker niet mee. :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:49

tsja kan er zo uit zien, maar voor mij voelt het altijd alsof ik geen controle heb.
achterhand zou ik kijken of ik die er meer onder kan zettten, teugeltje was daar langer omdat ik net begonnen was en ik hem zo het beste over de rug kan krijgen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:50

Als een paardje zo voorwaarts is van zichzelf, is het juist wat makkelijker om ze over de rug te laten lopen.
Denk dat het probleem ook in de hals/rug zit, je mag er best wat meer met je been aan zitten.
En nette aanleuning krijg je pas als je je paard er naartoe drijft, en hij er dus van achter bij loopt.

Had je morgen wedstrijd? Of volgende week zondag?
Iig, succes :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:52

essie_blue dankjewel, morgen heb ik wedstrijd :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:52

Oke! Laat je even weten in dit topic hoe het ging? :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:53

Maar je zult zelf ook wel zien dat hij verre van actief is. Achterhoef moet óver de afdruk van voorhoef komen, en bij hem komt het daar niet in de buurt. (Niet vervelend bedoelt hoor). Verder vind ik hem wat eng lopen aan de voorkant.. Hij volgt niet, en dat kan soms link zijn aangezien je snel een valse knik zo krijgt. :) Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar meer als tip om veeeel te oefenen om je hand te volgen.

Het valt me wel op dat je overal een antwoord hebt, maar bijvoorbeeld: lang teugeltje was omdat ik net begonnen was en ik hem zo het beste over de rug kan rijden. Je rijd paarden juist goed over de rug door ze lekker laag te rijden, en dan nog.. Een paard die ontspannen gereden wordt, volgt je hand altijd... ook wanneer je net begint. :) En doorzitten als je net begonnen bent kan slecht zijn, weet nie thoe jij hier tegenover staat maar ik mijn mening! Heb je les?

Succes in het L! :)
En nogmaals, het is niet vervelend bedoelt maar gewoon als tips.