Ik ben nieuw hier, en heb een tijdje geleden een fnrs wedstrijd gereden, de f10. Ik
heb nu zo'n 8 jaar rij-ervaring bij maneges, maar ben opzoek naar een fijn bijrijdpaard.
Wat ik graag wil weten, zijn mijn verbeterpunten, ik weet dat ik af en toe mijn handen
rechtop moet houden, en rechtop moet zitten. Misschien kunnen jullie mij helpen, en
mij vertellen wat jullie opvalt? Zodat ik daar ook aan kan gaan werken. Ik benieuwd wat
jullie er van vinden commentaar en tips mogen, maar hou het netjes.
Ook deed ik laatst mee aan de zitcompetitie, ik heb het gehaald tot en met de regio-
finale. Wat mij toen vooral tegen zat was dat het paard waar ik op reed, een super
leuke, en zelfs een Z dressuurpaard, erg grote passen maakten, waardoor ik niet goed
kon doorzitten. Kan iemand mij vertellen hoe ik kan werken aan het doorzitten? Zodra
ik op een nieuw, of ander paard ga rijden die ik niet ken, zit het echt enorm anders dan
dat ik gewend ben, waardoor ik er niet meteen netjes op kan blijven zitten.
En vinden jullie dat ik met de korte beugels rijd? Iemand vertelde mij dat mijn beugels
best een gaatje langer mochten, maar toen ik dat deed, kon ik moeilijk mijn balans
houden. Moet ik gewoon de beugels eentje langer maken, en er aan wennen? Of hoe
zit dat?
Ik rijd nu nog FNRS wedstrijden op maneges, maar ik zou erg graag willen gaan starten
met de KNHS proeven. Helaas doen de maneges waar ik rijd niet aan startkaarten, en
daarom ben ik sinds een paar weken opzoek naar een bijrijdpaard. Een leuk, maar ook
een paard met dressuurkwaliteiten. Ik heb al een aanbod gekregen, maar we zijn er nog
niet helemaal over uit, en de eigenaar zelf ook niet omdat ik en mijn ouders geen paard
kunnen en mogen vervoeren voor eventuele wedstrijden. Maar wie weet vind ik nog wel
een ander paardje, of vinden wij een oplossing hiervoor. In ieder geval ga ik stoppen bij
de maneges waar ik rijd, dus ik hoop snel een leuk paardje te vinden.
Voor mensen die een bijrijdster zoeken voor hun paard, of grote pony in/of dichtbij almere
kunnen mij zeker een berichtje sturen!
Mijn jasje is inderdaad wat te groot

beugels op maat maken.

Mijn schouders zouden hier best wat meer naar achteren mogen, verder vind ik hier mijn beenhouding prima?

Meer contact houden op rechts.

rechtop zitten, niet naar achteren vallen, handen rechtop, wat meer contact op links want het paard kantelt met zijn hoofd?

Opzich best netjes, teugels op maat maken.

. Voor het mooie zou je kunnen zeggen dat je nog iets meer voor je uit kunt kijken, maar dit gaat prima!