Veyanetta Roses, kring kampioenschappen Z1 Heerjansdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irisssssje

Veyanetta Roses, kring kampioenschappen Z1 Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 22:19

Hallo,

Afgelopen zaterdag waren er op onze vereniging de kring kampioenschappen van kring 5.

Ik reed mee in het Z1.

Het was een erg warme dag dus ik wilde niet te lang los rijden, uiteindelijk toch nog ruim een half uur los gereden wat eigenlijk toch teveel was. Het is niet een erg spectaculaire pony dus het is moeilijk haar een beetje te laten 'showen' in de proef. Het is snel braafjes. Net zoals mijn eerste proef.. alles ging opzich netjes, maar niet spectaculair. Alleen in mijn keertwending begon de parade van het springen met keiharde muziek en rond galopperende ponies, waar ze even van opkeek, midden in mijn keertwending stopte en ook écht niet meer door wilde lopen, maar daarna heeft ze er niet meer naar omgekeken (braaf beest!). Had wel een 3 voor mijn keertwending, maar die vinden we sowieso al moeilijk.
In deze proef had ik 216 punten en een 1e plaats.

Mijn tweede proef probeerde ik haar wat meer te laten showen. Had er een beetje opgejut met een beetje gekriebel van mijn zweepje, daar reageert ze heel goed op en dan laat ze toch wel zien dat het er wel in zit! In mijn proef was ze echt op... zat er nu ook al een uur op en dat begon ik te merken. Ik moest veel been geven waardoor mijn middengangen erg ongecontroleerd gingen omdat ik ze er écht uit wilde rijden omdat ik wéét dat ze erin zitten. Het was dus een wat rommeligere proef, maar toch had ik nog 207 punten en een gedeelde eerste plaats.

Ik was de beste van het Z1 en dus mocht ik overkampen!

Om half 4 's middags (moest om kwart over 11 mijn laatste proef), moest ik mijn eerste proef weer opnieuw rijden. Heb heel de middag met dr gestapt en gegraasd en toen had ze nog een half uurtje op de trailer gestaan. Ik had weer nadrukkelijk tegen mn moeder gezegt: Ik wil niet te lang losrijden! Een kwartiertje is genoeg. Maar toch zat ik er weer een half uur op voordat ik eindelijk mocht beginnen :Y) ik vond dat ze nu lekkerder liep dan het losrijden 's ochtends en zelfs de keertwendingen draaide ze in het losrijden goed! *D De proef ging minder goed dan hoe ze voelde in het losrijden, maar toch was ik super blij met mn super poown die haar 3e proefje op de dag toch maar weer braaf rond liep in het warme weer <3

Uiteindelijk had ik 215 punten voor de proef en een 3e plaats. Achteraf zag ik op internet dat ik maar 0,43% scheelde met de kampioene :+ dus al had ik 2 punten hoger gehad (bijvoorbeeld voor mijn door S van hand veranderen gewoon een 7 ipv naast de AC lijn te rijden en een 5 te halen :Y) ), was ik kampioen geweest!

Toch was ik super tevreden en weer hartstikke trots op mijn topper!

We staan nu Z1+10 maar het Z2 laten we nog even op ons wachten :) :)

De foto's zijn gemaakt door equifoto, die de kampioene een mooie uitvergrote foto sponsoren :)

Daar zijn ze!

Heerlijk geconcentreerd
Afbeelding

Binnenkomen, jammer dat ze haar mond een beetje open heeft
Afbeelding

Begin middendraf
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Terug verzamelen na uitgestrekte galop
Afbeelding

En mijn ongelooflijke lieve boeren super knol <3
Afbeelding

Een reactie zal erg leuk zijn en commentaar en bruikbare tips zijn altijd welkom! :) :)

Groetjes Iris

melle_odet

Re: Veyanetta Roses, kring kampioenschappen Z1 Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:32

ik vind het er erg mooi uit zien!
let wel op dat je, je handen niet plat houd.

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:37

Probeer iets meer te zitten hier kom ik aan en niemand verslaat my. Het zit erin want je hebt een super mooie pony zeg echt een top combinatie!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 23:27

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind dat ik al redelijk 'arrogant' zit, iig eerder tever naar achter dan naar voren..

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 14:07

En op de eerste foto zie je idd duidelijk dat ik mijn hand een beetje neer leg. Ik heb hier heel lang aan gewerkt en eigenlijk dacht ik dat het eindelijk wel goed zat, maar niet dus.

De proeven 's ochtends had ik op film en daar viel het me trouwens niet op :)

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:24

Ziet er netjes uit.
Probeer wel wat je schouders naar achtere te duwen. Zegmaar, je schouderbladen naar erlkaar toe. Let er wel op dat je dan niet een holle rug trekt!

Succes ermee! :)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 18:19

Bedankt voor jullie reacties! :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:21

Gefeliciteerd!! Je eerste keer Z1 startte je bij mij in de ring trouwens. :D

Ze mag wat meer bovenhalsbespiering krijgen, ze mag zichzelf nog wat meer gaan dragen. Meer gesloten, verzameld en daardoor meer halswelving vanuit de schoft.

Op de schouderbinnenwaartsfoto is de lengtebuiging niet geheel correct. Ze buigt hier teveel in de hals in verhouding met het lichaam.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 11:51

Suzanne F. schreef:
Gefeliciteerd!! Je eerste keer Z1 startte je bij mij in de ring trouwens. :D

Ze mag wat meer bovenhalsbespiering krijgen, ze mag zichzelf nog wat meer gaan dragen. Meer gesloten, verzameld en daardoor meer halswelving vanuit de schoft.

Op de schouderbinnenwaartsfoto is de lengtebuiging niet geheel correct. Ze buigt hier teveel in de hals in verhouding met het lichaam.

Mijn eerste proef of echt mijn allereerste wedstrijd? :P

Iig heel erg bedankt voor je reactie, daar heb ik echt iets aan! Ze heeft inderdaad niet echt veel bespiering, maar ik zei laatst nog tegen mn moeder dat dat toch wel begint te komen. Nu we de laatste tijd zoveel trainen zie ik haar echt groeien, in veel opzichten.

De verzameling is inderdaad een punt waar we veel mee oefenen en wat ook vaak op mijn protocol staat. Niet dat we met 4en afgekapt worden, maar altijd met 6jes en een dikke streep onder het punt 'verzameling'. Met het verzamelen zijn we thuis heel hard aan het trainen. Ik probeer haar dan heel erg 'onder' me te laten draven, dan kriebel ik een beetje op haar kont met mijn zweep (reageert ze heel goed op) waardoor ze haar achterhand er echt onder zet en boven meer om hoog komt. Ze reageert hier heel goed op, zolang ik het een korte zijde doe en daarna weer naar 'basis' draf rijd. Als ik probeer haar te lang zo onder me te rijden, wordt het te moeilijk voor haar en wordt ze heel scheef.

Op mn protocol stond voor mijn schouderbinnenwaarts ook 'LB', had nog wel een 6je. Maar hier hebben we eigenlijk al een tijd geen last meer van. In het M1 stond het er ook nog wel eens op, maar daarna eigenlijk geen 'last' meer van gehad.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 11:52

In de stap en de galop is de verzameling trouwens een stuk beter dan in de draf :) In de draf vinden we het beide echt nog moeilijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:55

irisssssje schreef:
In de stap en de galop is de verzameling trouwens een stuk beter dan in de draf :) In de draf vinden we het beide echt nog moeilijk.

Klopt, galopgedeelte was ook veel beter herinner ik me nog.
Je allereerste wedstrijd Z1, bij stal Brons. :)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 12:07

*zoekt coupons*

Haha eerste wedstrijd en eerste winstpunt! Had eerste proef 195 en tweede proef 210 van je gekregen. En in mn 2e proef zelfs een 2 en een 3 voor mn keertwendingen. Je had er wel erg leuk commentaar op gezet :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:10

irisssssje schreef:
*zoekt coupons*

Haha eerste wedstrijd en eerste winstpunt! Had eerste proef 195 en tweede proef 210 van je gekregen. En in mn 2e proef zelfs een 2 en een 3 voor mn keertwendingen. Je had er wel erg leuk commentaar op gezet :)

Haha grappig dat je ze hebt opgezocht! :D
Ik hoop dat je keertwendingen wel zijn verbeterd??? :o Ze waren echt om de middenhand als ik me goed herinner.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 12:20

'Draait achter weg' had je er 2 keer op gezet :P

Ik vind de keertwendingen nog steeds verschrikkelijk haha, maar de passen zijn nu iig goed, alleen stapt ze hem te groot. Daar krijg ik dus meestal een 5 of een 6 voor :P geen 2en meer gelukkig.

Het probleem is, dat wanneer ik hem kleiner probeer te draaien, ze haar achterbeen laat staan waardoor hij dus hélemaal slecht is... Dus stap ik hem maar gewoon wat groter maar wel met de correcte passen :)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 12:21

Knap trouwens dat je het je allemaal zo goed herinnert! :P

Heeft mn boeren knol toch een béétje indruk achter gelaten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:23

irisssssje schreef:

Ik vind de keertwendingen nog steeds verschrikkelijk haha, maar de passen zijn nu iig goed, alleen stapt ze hem te groot. Daar krijg ik dus meestal een 5 of een 6 voor :P geen 2en meer gelukkig.

Het probleem is, dat wanneer ik hem kleiner probeer te draaien, ze haar achterbeen laat staan waardoor hij dus hélemaal slecht is... Dus stap ik hem maar gewoon wat groter maar wel met de correcte passen :)

Ja draait achter weg houdt in dat ze hem op de middenhand draaien. Dan stappen ze dus niet met het binnenachterbeen onder de massa maar zwaaien ze dus gewoon uit met de achterhand, ze stappen dan geen keertwending om de achterhand maar draaien om de middenhand.
Ongehoorzaam voor het buitenbeen, die begrenst de achterhand.

Maar goed.... :D
Succes verder, je weet prima waar je nog aan moet werken.

Edit: Ja toevallig herinner ik me jou nog en een leuk paard wat won daar, goed dier was dat.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 12:54

Suzanne F. schreef:
irisssssje schreef:

Ja draait achter weg houdt in dat ze hem op de middenhand draaien. Dan stappen ze dus niet met het binnenachterbeen onder de massa maar zwaaien ze dus gewoon uit met de achterhand, ze stappen dan geen keertwending om de achterhand maar draaien om de middenhand.
Ongehoorzaam voor het buitenbeen, die begrenst de achterhand.

Maar goed.... :D
Succes verder, je weet prima waar je nog aan moet werken.

Edit: Ja toevallig herinner ik me jou nog en een leuk paard wat won daar, goed dier was dat.

Er zat toen eigenlijk nog niets in wat ook maar iets van een keertwending weg had :P die zijn nu wel een stuk verbeterd gelukkig. Wanneer kom je weer eens jureren op Stal Brons, kan ik het gelijk laten zien :D

Ell1997 schreef:
mooi paard!

Dankje :D !

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:49

Ziet er super uit zeg! :)
Vind jullie een hele leuke combinatie.
Je zit er heel netjes op en je hebt een geweldig paard. :~

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:46

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 24-08-23 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:30

je bent echt vooruit gegaan hoor !!

Me complimenten hoor!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:34

Zeer mooie combinatie wordt hier gereden naar mijn mening :)

Dars12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:14

hoi wat een leuk paardje!!! <3 maar probeer je handen rechtop te houden en je hakken omlaag te drukken!!!! maar verder super hoor!!! en heel veel suc6 in de z2 +:)+

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 10:55

KBTP schreef:
Zeer mooie combinatie wordt hier gereden naar mijn mening :)

Dit vind ik een heel fijn compliment, dankje!

Zijn er misschien ook nog mensen die wat commentaar hebben op het rijden? Dus niet alleen over mijn houding. Ik stel het echt op prijs, maar ik wil graag beter worden in het rijden en dat mijn houding niet helemaal perfect is geloof ik nu wel :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:02

Ziet er fijn uit, maar zoals al gezegd is bij de schouderbinnenwaarts let er goed op dat ze niet de buitenschouder teveel inloopt.

Over de keertwendingen, wat ik doe als een paard moeite ermee heeft om ze klein te stappen is een stel springbalken op de grond leggen als een soort 'poortje/sluis' en daar binnen die keertwendingen stappen. Zo is het makkelijker om ze klein te houden en ook je paard wordt daar meer toe gedwongen omdat ze niet 'weg' en kan jij je meer bezighouden met dat ze goed doorstapt en niet om het spilbeen draait. Zeker als je er moeite mee hebt wil dit goed werken.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 18:28

peanutbutter schreef:
Ziet er fijn uit, maar zoals al gezegd is bij de schouderbinnenwaarts let er goed op dat ze niet de buitenschouder teveel inloopt.

Over de keertwendingen, wat ik doe als een paard moeite ermee heeft om ze klein te stappen is een stel springbalken op de grond leggen als een soort 'poortje/sluis' en daar binnen die keertwendingen stappen. Zo is het makkelijker om ze klein te houden en ook je paard wordt daar meer toe gedwongen omdat ze niet 'weg' en kan jij je meer bezighouden met dat ze goed doorstapt en niet om het spilbeen draait. Zeker als je er moeite mee hebt wil dit goed werken.

Hey dorpsgenoot! :D Ik zet nu regelmatig een pion in de bak, waar ik dan omheen moet stappen. Dan stap ik dus een grote keertwending, maar wel met de correcte passen. Mijn instructrice zei dat ik daar eerst maar eens kilometers in moet gaan maken, en dan komt het sluiten vanzelf wel. We moeten allebei eerst maar eens doorkrijgen hoe de stappen horen te zijn. Bedankt voor de tip, springbalken hebben we ook sinds kort dus ik kan het eens proberen! :)