Ik heb een jonge quarter x new forest.
Toen ik hem kocht was hij véél te vroeg onder zadel en ik rij hem sinds kort.
Toen ik hem kocht hadden ze hem een stang en trens aangedaan!! waar ik dus hélemaal
niet mee akkoord ging! aangezien hij toen net 2 jaar was!
Dat heb ik afgebouwd naar een kneveltrensje, en dat is me gelukt na een hersenschudding,
aantal ' springlessen het veld in met mijn ruiter er nog op ' en spelletje ' happen in het zand is plezant'!
Nu is hij een half jaartje bij mij onder het zadel ( hij is nu 3.2 jaar).
Ik rij heel weinig, dus daar aub geen commentaar op, zijn foto's genomen door de dierenarts van zangersheide en die heeft gezegt dat ik ermee kon beginnen! dus bouw ik het stilletjes op na die paar maanden op de weide met leeftijdsgenootjes.
Hij is een erg slim paard en probeerd altijd wel een trukje uit, wat natuurlijk grappig is om te zien!
Maar ik zit met een praktijkprobleem:
- bij een cirkel( volte) zou ik mijn buitenteugel moeten goed contact houden en binnenteugel mag hij niet aan trekken, en ik zou hem met mijn buitenbeen ' naar het middentoe' moeten 'duwen' ( weet niet hoe dit heel goed uit te leggen zodat jullie het verstaan) maar hij neemt zijn binnenteugel vast en laat zijn buitenteugel los.. ik zou hem dan de goede manier moeten laten toepassen door het hem te leren maar
hij reageerd totaal niet op mijn been! ik kan gewoon in hem stampen, maar krijg totaal geen reactie.. en stampen met sporen vindt ik ongepast!!
Hoe kan ik hem gevoeliger op de benen krijgen? iemand tips?
Gelieve me niet af te breken, ik vraag tips om mezelf te verbeteren& niet om
enkel negatieve commentaar te krijgen.
Groetjes Chiara & Winst.
hihi
) bereden is. succes er mee hoor, groetjes deess
hij heeft t nu iig goed dan, na een slechte start!