Wie durft er voor uit te komen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koningss

Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:21

Ik wel, bij deze bokkers: Ik rijd niet altijd volgens het boekje!

Na weer een topic dat zojuist gesloten is over een ruiter die de stang horizontaal in de mond van het paard had zitten, want die ruiter was wel heel dieronvriendelijk!! En dat werd allemaal uit gemaakt van één enkele foto, waarschijnlijk werd het paard gewoon even doorgevraagd/op de plek gezet en was het beeld daarna waarschijnlijk een stuk aangenamer.

Dus welke bokker durft ervoor uit te komen dat je ook je paard wel eens strenger door moet vragen of op de plek moet zetten om een gewenst resultaat te krijgen en weer fijn door te kunnen rijden? in mijn ogen niks mis mee maar voor sommige hier op bokt regel rechte mishandeling :D

__PSM__

Re: Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:22

Ik probeer het altijd goed te doen, maar ik moet bekennen bij mij mislukt het vast wel eens :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:22

*ziet de bokt-moraal-ridders zich al klaar maken voor de aanval*

Apple

Re: Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:23

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:24

Oh ja hoor... Af en toe is meneer niet lief en heb ik geen geduld meer... Tsja, waarschijnlijk ben ik -volgens de bokt-normen - geen paard waard :=

Apple: Heerlijke Uitspraak :D

Koningss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:25

haha ja het is geen bedoeling voor een rel-topic maar ik lees zo vaak dat het zo niet hoort, de ruiters gestraft moeten worden en het vooral zielughh is. En dan vraag ik me af hoe kritisch ze naar zichzelf kijken..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:25

Ach vanmiddag nog, soms moet je even optreden anders nemen ze een loopje met je :D Maar meestal ben ik te lief, dat is ook een nadeel

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:25

Soms moet je, om goed te corrigeren, nou eenmaal een keer goed doorkomen. Ik vind dat het pas "slecht" wordt als men er een gewoonte van maakt om dan maar op voorhand zo te gaan rijden. Je kan mij vast ook wel eens op een foto zetten met een (te) strenge hand, of iets te enthousiast spoorgebruik. oliebol happens. Zolang je je er maar van bewust bent en probeert te verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:26

Koningss schreef:
haha ja het is geen bedoeling voor een rel-topic maar ik lees zo vaak dat het zo niet hoort, de ruiters gestraft moeten worden en het vooral zielughh is. En dan vraag ik me af hoe kritisch ze naar zichzelf kijken..

Je moet dat gewoon negeren ;)
Bokt vind alles sielugh, je kan beter tegen een muur gaan discusieren want die discusiert beter mee als de gemiddelde bokker.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:27

hihi waarschijnlijk ben ik dan ook geen paard waard.. Er zijn bij iedereen op vele momenten wel missers te vinden, vooral als dat is op een stilstaand beeld (foto). Hetzelfde moment zou je in een filmpje waarschijnlijk niet eens opvallen :=

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:28

Oh ik heb een ontzettend sterke fjord, en in de tijd dat Trix nog een jong Trixje,
en Siets nog een klein Sietsje was, zijn er een hele boel teugels doorheen gegaan.
Ik had elke week 2 keer les, en gemiddeld 1x per week moest ik haar van de instructeur
tegen de bakrand aan sturen omdat ze anders maar door denderde. Ik durf dus wel
te zeggen dat ik qua kracht in mijn handen meestal niet volgens het boekje heb gereden.
Omdat zowel ik als mijn instructeur destijds, ervan overtuigd waren dat het bij deze
ex-manegepony gewoon niet anders kon, moest het maar zo. Uiteindelijk heb ik haar
wel voor me 'gewonnen', en konden we samen de wereld aan :).
Laatst bijgewerkt door Siets op 30-06-10 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:29

Soms, op het strand, heb ik een noodrem nodig. Niet de liefste noodrem maar anders weet ik ook niet zo goed hoelang we doorgaan :+ Nee ben ik niet trots op, voor de rest buiten rijden we met een lange teugel, ook op het strand alleen na/tijdens de galop niet...

Sadi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:29

Ik denk (bijna zeker te weten) dat iedereen wel eens DE regels van het boekje overschrijd. Het kan toch niet waar zijn dat iedereen het precies op de juiste manier uitvoerd? Anders zouden we geen les nodig hebben toch? En ik ben het met Yv eens. Apple wat een magnifieke uitspraak! :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:30

Apple schreef:
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat :+

idd sluit ik me bij aan. Ik ben ook maar mens en als m'n paard denkt overal me weg te komen, dan durf ik ze ook wel eens goed op haar plek zetten en als dit dan even paardonvriendelijk is, dan is dat zo. liever even niet volgens de regels, om daarna fijn verder te kunnen werken, dan een heel uur mezelf dik te maken en een paard te hebben dat je vierkant uitlacht...

Koningss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:30

toch nog bokkers met een realistisch zelfbeeld :D

Momenteel heb ik ook een volbloed, op de voorhand gebouwd vanuit nature om hard te kunnen. Maar in de dressuur willen we toch een gesloten en bergopwaardse galop zien, en dat brengt nog wel eens wat strubbelingen met zich mee. Ze wil of in mijn hand gaan hangen of de rug weg drukken dan vergt dan toch om enige handigheid en dwang om haar te plaatsen waar ik wil, wat afentoe leidt tot uitbarstingen. Als bokt dat zou zien ben ik ook geen paard waardig denk ik, maarja kan nou eenmaal geen paard sluiten met afwachten en niks doen.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:31

Hehe, ik schreeuw de hele bak bij elkaar als het weer eens niet lukt... Kunnen de buren mee genieten. Kan echt niet hoor (al vaak gehoord).

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:37

Niet voor niets dat ik nooit geen foto`s zou plaatsen van mijzelf op paard!!!! ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:38

Ik heb schijt aan regeltjes :+ Ik heb mijn paard wel eens omgetrokken, ik heb hem wel eens een klap gegeven met mn elleboog tegen zijn snuffert, én hij heeft al best wat trappen voor zn kont gehad, en de longeerzweep heeft hij ook al vaak mogen voelen := Maar zodra hij braaf is dan ben ik ook poeslief :Y) Ben altijd eerlijk voor mn knollie
Qua rijden kloten we ook maar wat aan haha. Als het maar lekker ontspannen gaat, neus omlaag en luisteren en dan ben ik tevreden :))

Ik sta wel altijd als eerste te zeuren over hoe mensen op wedstrijd het allemaal fout doen :') Met hun sporen liggen te prikken en dat afranselen na een weigering en aan het bit hangen en straffen in de mond en liggen te bitchen.. krijg ik altijd zin om er met de zweep achteraan te gaan :') kijken of zij het leuk vinden
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 30-06-10 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:38

@ Victory2000 Haha idd, krijg je weer allemaal commentaar enzo.... Verstandig hihi

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:41

Het is net breien(af en toe) doorhalen en af laten glijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:41

Ik moet steeds zo lachen als ik op concours kom, hier praat iedereen maar heilig dat het netjes en correct moet en zus en zo. Dan zie ik internationale springruiters weer inrijden of gewoon trainen en dan worden alle principes etc uit het raam gegooid.
Gewoon even binnenhandje over de buitenschouder, slof met stang en martingaal en ga zo maar door.

Nee, ik ben ook niet heilig, maar dat wil ik ook niet zijn.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:42

ik had mezelf ook voorgenomen, nadat mijn vorig paardje was afgekeurd, en ik een 3 jarige op stal had staan, om nooooit meer de regeltjes te overtreden en altijd keurig te rijden zoals het hoort.
ze is nu 4 jr en ze doet het erg goed onder het zadel. ( zie foto's profiel) maar ik biecht op, je komt er helaas niet onder uit, heb ik helaas ook ff 1x moeten ingrijpen, dat was in de galop, ze ging recht op de uitgang af en was niet meer te sturen, toen heb ik helaas ff heel hard aan 1 teugel moeten trekken, anders waren we dwars door de hekken heengereden....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:45

haha, ik!

ik ben als eerste te zwaar voor mijn pony, ben niet consequent genoeg, ben af en toe wel wat hard met mn handen, deel hier en daar wel eens een schopje uit, en als het (imo) te warm of te koud of te winderig of te nat is rijd ik gewoon lekker niet!!
soms laat ik mn paardje heel hard lopen, en een andere keer vind ik dat dan weer niet fijn en moet ie op de rem...
heel slecht... ach ja...
ze is nog steeds wel blij en staat met de oortjes naar voren als ik op stal kom, dus het zal wel meevallen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:47

Ik pas ook boktcensuur toe op de foto's die ik plaats, maar zelfs als je geen foto's plaatst en mensen hebben je zien rijden op een niet zo gelukkig moment, kan dit moment je tot in lengte van dagen blijven achtervolgen....

De opmerking van Apple vind ik heel goed...:j

Koningss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:47

Criollolover, het ligt er natuurlijk ook maar net aan wat de eisen zijn, als je het prima vindt om aan een lang teugeltje te rijden en verder er niks van vraagt kom je waarschijnlijk minder snel punten tegen waarvoor het voor het paard moeilijk wordt en er iets gedaan moet worden om staken te voorkomen.

Juval, zit jij niet in het topic: ben ik te groot/zwaar voor mijn pony?? schaam je! :+ ;)