Paard = net 13 jarige Lancelot. Mocht Z springen bij vorige eigenaar, mag bij mij nu M1 dressuur. 'k Heb hem nu ruim drie jaar, en alles is voor mij nieuw, dressuurmatig gezien... Thuis oefening ik vooral de basis. Lekker los in het lijf stappen, draven, galopperen. Soms pakken we wat lastigere stukjes mee zoals lange zijde aangalopperen. Maar verder als ik zelf rij (en geen les heb) vooral basiswerk. Was ook wel errug warm vandaag haha.
Waar ik ernstig op moet letten is de aanleuning van mijn kant zeg maar
Ik heb veel moeite om m'n teugels op een lengte te houden en m'n handen gaan ook nog wel eens alle kanten op. Zitten in galop blijft ook een aandachtspunt, maar ja. Die wist ik al, en daar probeer ik hard aan te werken
Ik heb op concours en thuis een compleet ander paard. Op concours is ie heerlijk aan het been, voorwaarts, fijn in de aanleuning. En thuis niet
Aan het been wel, daar help ik 'm anders een handje bij
Maar de aanleuning is niet best.Ben er hard mee aan het oefenen en tips zijn altijd welkom!

Losstappen. In stap is hij bijna altijd fijn. Met aanleuning, met tempo, met alles.

En hier komt het probleem al, aandraven...

Dit zijn dan twee foto's, maar dit kan hij flink volhouden.
Dus gewoon echt de teugels uit m'n hand trekken.
En eigenlijk wil ik natuurlijk niet terugtrekken, dus dan draaf ik maar een eind door.
Loopt ie met z'n neus vooruit, gelukkig niet meer zo trekkerig.
Moet ik wel echt flink doorkomen met een ophouding wil ik dat ie weer lekker aan het bit loopt.
Lastig verhaal. En op concours en zo doet ie het eigenlijk niet, met springen ook niet.
Alleen als ik thuis dressuur..
Ik had hieronder last van beestjes

Naja de rest van de foto's spreken voor zich.
Zitten goeie stukken tussen en minder goeie.
Heb vooral getracht z'n hoofd lekker laag te houden.

Misschien ook leuk ter vergelijking, zo liep hij ruim anderhalf jaar geleden;

)
huh. Haha volgens mij doe ik dat niet hoor. Ik adem wel altijd met m'n middenrif, nooit door m'n buik. Ben ik mee aan het oefenen hihi.
voelt zo onnatuurlijk