13 juni was het weer zover,
ik had een (oefen) dressuurwedstrijd met mijn dikzakje!
Na de vorige wedstrijd kwam ik erachter dat m'n zadel niet meer goed lag,
Tarzan was te breed geworden in z'n schouders van de spieren,
dus ben toen maar een aantal weken zonder zadel gaan rijden,
maar ik had wel deze wedstrijd in het vooruitzicht!
Na lang zoeken naar een passend zadel voor de betreffende dag, eindelijk 2 dagen voor de wedstrijd ene gevonden,
en dus nog 2 dagen gehad om te oefenen.
Zie hier het resultaat:
Men neme een ruiter in wedstrijdtenue..

en een paard in wedstrijdtenue

Stap, bak ff verkennen voor de proef begint

Drafje langs m'n instructrice!

Drafje op de volte denk ik

Middendrafje

Drafje

We hadden uiteindelijk een 3e plaats met 195 punten!
En dat terwijl ik er helemaal niks van had verwacht, omdat ik een hele tijd alleen maar zonder zadel heb gereden,
zo trots op m'n mannetje

(Uiteraard heb ik nu iemand langs laten komen en zelf een nieuw goed passend zadel gekocht
)Ik heb dit paard nu 1,5 jaar en we zijn bij nul moeten beginnen. We zijn nog volop aan het werken met Tarzan aan het actief zijn voor het been, maar met zijn hoofd mooi nageeflijk blijven, wat al erg goed lukt. Ook zijn we bezig zijn achterhand aan het werk te zetten zodat hij van voren niet gaat hangen in de teugels, wat hij nogal veel doet.We hebben nog heel veel te leren, maar gelukkig krijg ik goede begeleiding van m’n instructrice! We werken eraan om volgend jaar officieel te kunnen starten in de B dressuur, dit jaar hebben we alleen enkele oefenwedstrijden gereden om wat te oefenen, en te zien wat hij kan, en doet op vreemd terrein. Commentaar over dat het paard te dik is hoef ik niet, dit weet ik en ik probeer er ook iets aan te doen, ik ben er ook niet blij mee, maar heb hem toch liever de hele dag buiten op gras staan dan de hele dag op stal. Hij krijgt elke dag beweging, nauwelijks brokken, wel hooi.