Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
alison_belle schreef:Als ik het zo hoor breng jij juist de rust in je paard.
Zou mijn merrie best een beetje van mee willen krijgen.![]()
Ik kijk wel eens naar hoe anderen rijden en vraag me af of het paard het nu echt naar het zin heeft gehad.
Ze prikken met sporen, trekken via de mond het hoofd naar beneden, trappen even flink als het dier het niet snapt en zijn daarna helemaal trots omdat het gelukt is![]()
Ik moet zeggen dat ik ook fouten zat maak hoor maar ik probeer wel te leren het goed te doen.
Zoals jij het beschrijft is het leuk voor jou en leuk voor je paard
Die van mij is een echte vluchter, zonder tuig lig je er geheid naast![]()
een angstig type die zich beter voelt als ze zich achter je kan verstoppen als er een kabouter voorbij komt
susanne_m schreef:lammie, dat lijkt me een bizarre situatie! een gelukje bij een ongeluk dat jullie zo'n goede band hebben.
goed ook dat je respect aanhaalt, was mij alweer ontschoten dat woord.
maar dan is er ook niet echt sprake van 'rijden', in mijn ervaring kun je je paard alleen ontspannen rijden als je het zelf ook bent, en die ontspanning komt toch voort uit vertrouwen.
Mijn eigen pony vertrouw ik volledig. De pony's waar ik wel eens op les vertrouw ik ook wel, maar niet allemaal voor de volle 100%. Dat moet ook groeien denk ik, en dat kan niet met een paard waar je zo even op stapt. Maar een paard wat ik totaal niet vertrouw, daar zou ik niet zomaar op stappen.