ik heb sinds 2 maanden mijn lieve leuke 4 jarige new forest pony, sem
ik heb vorige week een zadel enz voor hem gekocht, vannaf de eerste keer dat ik het zadel erop legde ging het super,
met aansingelen, geen probleem hoe hard ik ook moest trekken omdat het leer nog zo stijf was, haha.
dus elke dag stukje bij beetje aan het zadeltje laten wennen, hem ermee los gezet(wel erbij) en ermee laten lopen, ging allemaal super!
Hij is zo makkelijk met alles, en dus ook met het zadel dat ik vandaag de beslissing nam om er op te gaan hangen, want ik en andere mensen die erbij stonden zeiden dat hij daar wel aan toe was,
alles ging goed, ik zette mijn voet in de stijgbeugel, ging goed, hing er half over en toen sprong hij weg als een konijn en is een kwartier aan de kletter gegaan(ik was snel genoeg om er af te stappen).
Hebben jullie tips om verder te gaan? moet ik het morgen weer proberen? ik heb al iemand gevonden die vrijdag komt om kennis te maken om mij te helpen en te begeleiden ( zij kan er niet op ze zei dat ze een hernia heeft gehad,en ik wil het graag zelf doen)
maar op dit moment loop ik even vast, en ben benieuwd wat jullie in mijn geval zouden doen
bedankt voor t lezen !