Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xAmazone schreef:ik denk dat ik het wel snap, heb er ook last van gehad, bener gelukkig van af
je zegt dat je altijd alles links omdoet.
je moet net afwisselen. niet bij dat
probleem alles op de andere kant gaan
zettten, maar omschakelen. kan je je laatste
zin anders verwoorden??
setteke schreef:Nee, niet onze schuld. Zoals hierboven beschreven is een paard net als een mens, rechts of links georiënteerd. Naar mijn weten heeft dat te maken met de ligging van de foetus in de baarmoeder.
)
kehdra schreef:setteke schreef:Nee, niet onze schuld. Zoals hierboven beschreven is een paard net als een mens, rechts of links georiënteerd. Naar mijn weten heeft dat te maken met de ligging van de foetus in de baarmoeder.
Ik heb ziggy vanaf 8 maanden nooit bewust een een kant meer begeleid (sterker nog, geen idee welke an het hoort als je me het zo tussendoor zou vragen)
En tóch is hij zo scheef als een hoepel...

moonfish13 schreef:Ik denk niet dat het er mee te maken heeft, opstappen links.
Elk paard is scheef, net als dat wij links of rechtshandig zijn.
Bij mensen is één kuit dikker is als de ander door de bespiering.
Wij mensen zijn dus ook scheef.![]()
Net als dat ik met mijn rechterbeen pootje over schaatsen makkelijk kan, en met links als basis veel slechter.
)het schrijven met de linkerhand of de rechterhand. Het rechtrichten van een paard is ongeveer te vergelijken met een mens met beide handen te leren schrijven. De ene kant gaat nou eenmaal makkelijker dan de rechterkant.
setteke schreef:Maar bij een paard "moeten" we iets doen met die voorkeurskant. We moeten hem rechtmaken, net zo soepel maken links als rechtsom. Dus als mens zou jij net zo goed moeten kunnen schrijven links als rechts. Ben benieuwd hoeveel mensen gaan steigeren en bokken....
setteke schreef:Maar bij een paard "moeten" we iets doen met die voorkeurskant. We moeten hem rechtmaken, net zo soepel maken links als rechtsom. Dus als mens zou jij net zo goed moeten kunnen schrijven links als rechts. Ben benieuwd hoeveel mensen gaan steigeren en bokken....
setteke schreef:Mijn voorkeurskant is rechts, maar door klein ongeluk, poets ik mijn tanden nog steeds links (na 20 jaar), dus wat is onze inbreng en waarom MOETEN paarden op beide kanten gelijk zijn? Zij mogen ook een voorkeurskant hebben, wat doen we ermee?