Whitney Jetset d x Havidoff @ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snissje

Whitney Jetset d x Havidoff @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 15:19

Dit is Whitney een merrie van bijna 7 jaar oud.. Ik heb haar nu bijna een jaar en we zijn goed op weg maar hebben nog 1 klein probleempje wat je op de foto`s ook wel terug zien Whitney wil heel erg snel inknikken en gaat veels te diep lopen dan. Ik rijd haar goed aan mijn been en me handen probeer ik altijd naar voren te houden.. Dit doet ze eigenlijk alleen aan het begin van het rijden.. Iemand die hier dan tips voor heeft?
Hier de foto``s ze staan niet op volgorde.. En Whitney was een week neit gereden en was dus ook erg druk.. Dan gaat ze dat inknikken ook veel erger doen..

1. Haar knappe koppiej!!
Afbeelding
2. Galopje hier heb je het al en valt nu nog wel mee maar veels te diep!
Afbeelding
3. Poseren :D
Afbeelding
4. hier loopt ze fijn ontspannen maar wel iets te veel op de voorhand
Afbeelding
5. Hier ook veels te diep
Afbeelding
6. Beetje rare foto maar daar loopt ze redelijk
Afbeelding
7. Knapperd en mijn nieuwe laarzen :D
Afbeelding
8. Hier loopt ze lekker
Afbeelding
9. Op deze foto zie je echt wat ik bedoel!!
Afbeelding

Dit waren ze dan..
Mijn punten voor mijzelf zijn handen iets hoger en bij elkaar
Rechtop zitten (schouders)

Wij willen graag commentaar maar wel opbouwend :D Wees beetje aardig :D

snissje

Re: Whitney Jetset d x Havidoff @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 15:37

Nobody?? :(

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:59

Wat een mooi paard! Lekker koppie zit erop :+:. Ik vind je een nette zit hebben :j. Let alleen op je handen - wat je zelf ook al zegt - en voor het mooie zou je soms net even wat meer voor je uit mogen kijken. Ik heb helaas geen tip voor je hoe je dat inknikken op kan lossen.

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:19

Leuk paard! Ik heb zelf ook dat mijn paard zich opkropt of zoals jij dat noemt inknikken. Bij mij komt dat omdat hij niet goed voor mijn been is. Ik heb als tip gekregen dat ik veel overgangen moet gaan rijden, dus halthouden, langzaam draven, verruimen.. hierdoor komen ze goed aan je been.. op het moment dat die inknikt zou je het beste naar voren kunnen rijden denk ik.. ik weet niet zo goed hoe je het kunt verkomen..

wat verdere rijden betreft. je moet inderdaad op je handen letten goed recht ophouden. Verder ziet het er goed uit!

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:21

wat een knappe merrie heb je daar zeg!
vind het er goed uit zien,,
foto 6 vind ik haar super lopen...
voor het inknikken,, veel overgangen op je zit rijden en dan meer overgangen naar voor toe dan terug.. zo kan je haar als het ware tegen je hand aanrijden.

vind het er over het algemeen niet eens erg storend uitzien maar is wel een puntje om aan te werken idd

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:23

Leuk paard:)

Zoals hierboven genoemd. Goed naar voren rijden en veel overgangen rijden. Probeer veel te veruimen en oefening te doen waardoor ze goed voor been wordt. Bijv. een paar passen stap dan direct weer in draf/ of elke keer bijv 7 stappen arbeidsdraf en dan weer 7 stappen veruimen /of elke lange zeide veruimen. Probeer veel zulke oefenen te doen daardoor buigt ze haar nek van zelf meer uit. Middenstap is ook een goede oefening! Veel succes ermee! Voor de rest vind ik het heel netjes!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 16:38

Dank jullie wel !! :D Wat betreft het overgangen rijden dat doe ik ook al heel erg veel.. En ze is ook onwijs goed aan het been.. Maar misschien van halthouden naar draf en van stap naar galop?

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:51

Mooie larzenn!! pertrie glasgow?
ik ga ook zulke laarzen laten aanmeten :D of de hampshire of
de petrie allure haha weet nog niet maar ze staan je erg goed.
probeer je handen netjes boven de schoft te houden en probeer je
tenen ietsjes naar binnen te draaien.
probeer je merrie voorwaarts te rijden en veel overgangen (schijnovergangen) maken.
dan komt het vanzelf dat ze minder gaat inknikken.
Succes! ;)

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:58

IK denk dat je dat beter niet kan doen omdat ze dan spanning opbouwen meestal. IK heb het zelf ook redelijk veel met mijn paard maar dat is in het midden van de training meestal. zijn teken om te zeggen dat ik hem meer moet oppakken en dan is het goed. Maar aangezien het bij jou in het begin al is kan je haar moeilijk direct oppakken;)
Waar die van mij wel goed op reageert is dat ik dan de teugels wat meer druk op leg en dat hij dan zelf om ruimte gaat vragen dus zijn hals langer maakt, maar dat is net waar jouw paard op reageert.
Ik vind haar verder wel heel mooi lopen hoor!
succes

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:06

Dankje petrie glasgow jaa.. :D Me handen jaa ik ben goed aan het oefenen!! :D Whitney doet het erg goed!!

@ as_loveyou naja whitney kan dat wel aan hoor ze springt de wissels ook al zonder spanning. Alleen ik wil haar lekker lang laag losrijden maar dat lukt soms maar meestal niet..

Wendy1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:10

Ik vind dat je een hele nette rijstijl hebt ik zou je handen wat hoger houden en wat meer bij elkaar houden. Ik zou ook om het probleem inknikken te voorkomen meer overgangen rijden. Ik weet niet of je op les zit? maar daar kunnen ze je altijd verder helpen.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:14

Ja ik heb les :D Hij kan mij zeker wel verder helepen volgende keer maar met deles losrijden :D want normaal doen ik het altijd ervoor dat ik losgereden ben voor de les maar nu gaan we gewoon het losrijden oefenen!! Is wel een goeie!! :D

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:02

Leuk paardje, ziet er leuk uit!

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:08

Ha,

Leuk paardje hoor!
Ze onttrekt zich door te diep te gaan lopen. Je moet met je been het paard naar het bit toedrijven (als het ware).
Dus veel benen geven zodat het paard het bit aanneemt en zich niet onttrekt.
Ook niet de teugels langer maken, want dan maak je het alleen moeilijker voor het paard. Gewoon teugels op maat en met je benen ernaar toe rijden. Dit is nl. puur onttrekken van het werk.
Dit kan binnen een paar dagen al veel minder worden als je goed rijdt.
Succes!

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:59

Leuk paardje om te zien!

Wat betreft het inknikken inderdaad zorgen dat het paard goed aan het been is. Knikt ze wanneer je haar longeert ook in? Wanneer het paard al voldoende aan het been is en je voldoende overgangen maakt, maar het probleem nog niet is opgelost zou je misschien eens kunnen proberen met een klos te rijden. Dat is een heel vriendelijk hulpmiddel wat het paard leert niet te diep te lopen.

Succes!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 12:30

Ne emet longeren doet ze dit helemaal niet zou ik mogen weten wat een klos is? :D En misschien is dan mijn handen booruit doen en ruimte geven idd wel het gene wat ik fout doe.. :P

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:02

Een klos een een soort houten rol die je om de keelriem van het hoofdstel kunt maken. Als je paard dan te diep probeert te lopen, kom de klos tussen de hals en de kaak. Hierdoor maakt het het paard niet mogelijk te diep te komen. Maar als ze het met longeren niet doet, dan zou ik eerst inderdaad even kijken of je het in het rijden zelf kunt oplossen.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 14:08

Jaa dat ga ik ook doen :)

FFKJC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:02

mooi paard, ziet er netjes uit en lekker koppie
van wat ik gehoord heb zijn de jetset paarden vaak redelijk moeilijk te rijden k was benieuwd hoe deze was met rijden?
verder denk om je piano handjes

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:40

Leuk paard!
Ik heb zelf ook een jetset D en toevallig heb ik precies van hetzelfde 'last'. Je pakt de teugels op en hop in de knik. Mijn paardje is ook nog eens super voorwaarts, dan lijkt het alsof ze aan het been is maar dat is ze dus niet (bij mij dan). Idd wat de andere al zeggen, veel overgangen rijden.. bij mij helpt het ook om te oefenen op rust en ontspannen. dus 'gewoon stilstaan' dan pas wegrijden als ze ontspannen is, terugnemen als ze weer wilt wegrennen en achter de teugel wilt kruipen, meteen weer ontspannen in je hand en weer overgang naar draf. Vaak heb je dan in het stukje in de overgang zelf wel de juiste aanleuning, dit kun je dan proberen uit te breiden... hoop dat t een beetje duidelijk is zo ;)

Anneee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:46

MeFlower schreef:
Ha,

Leuk paardje hoor!
Ze onttrekt zich door te diep te gaan lopen. Je moet met je been het paard naar het bit toedrijven (als het ware).
Dus veel benen geven zodat het paard het bit aanneemt en zich niet onttrekt.
Ook niet de teugels langer maken, want dan maak je het alleen moeilijker voor het paard. Gewoon teugels op maat en met je benen ernaar toe rijden. Dit is nl. puur onttrekken van het werk.
Dit kan binnen een paar dagen al veel minder worden als je goed rijdt.
Succes!

En hier ben ik het helemaal mee eens!
Gaaf beestje trouwens.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 18:32

Mijn jetsetje is ook erg moeilijk te rijden.. Ontspanning daar ben ik voor! Dus daar let ik altijd erg op!! En dat gaat goed maar aan het been is zijn altijd wel!! Maar misschien idd meer overgangen rijden ookal doe ik dat al erg veel.. Helpen veel figuren rijden daar niet mee want dat doet ik niet zo heel erg veel.. Wel voltes en gebroken lijntjes beetje wijken maar meer niet..??

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:36

Anne___ schreef:
Leuk paard! Ik heb zelf ook dat mijn paard zich opkropt of zoals jij dat noemt inknikken. Bij mij komt dat omdat hij niet goed voor mijn been is. Ik heb als tip gekregen dat ik veel overgangen moet gaan rijden, dus halthouden, langzaam draven, verruimen.. hierdoor komen ze goed aan je been.. op het moment dat die inknikt zou je het beste naar voren kunnen rijden denk ik.. ik weet niet zo goed hoe je het kunt verkomen..

wat verdere rijden betreft. je moet inderdaad op je handen letten goed recht ophouden. Verder ziet het er goed uit!

Klopt, vooral goed aan je been krijgen.
Scherp op de hulpen met een actieve achterhand.
Dat zie je heel erg terug op de foto's.
Dat ze weinig actief is van achter uit, daardoor op de voorhand valt en achter het bit/los van het bit komt.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 18:38

Welke foto is ze niet actief met de achterhand dan??

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:44

Gaaf dier!

Heb er zelf ook eentje die dat snel te diep en te kort komt in de hals, de oplossing daarvan zit hem niet zozeer in het naar voren rijden, maar wel in het steeds scherper maken van achter uit, in hetzelfde tempo. Ze moet steeds meer aan blijven vullen van achter, zodat zij zelf lengte en dus ook verbinding gaat pakken. Maar op het moment dat je in feite alleen maar hard gaat rijden (dus steeds naar voren oplossen omdat je anders bang bent dat ze niet scherp genoeg is), komt ze juist weer van het achterbeen af. Dat is heel lastig, althans, dat vond en vind ik zelf. Het scherp maken aan je been kan je bereiken door veel overgangen te rijden, maar uiteindelijk moet ze in hetzelfde tempo scherp gemaakt worden, zodat ze achter meer gaat dragen en dus zelf verbinding kan pakken. Dus eerst zorgen dat ze echt scherp is aan je been, door veel overgangen en consequente hulpen, en vandaar hele kleine schakelingen maken zonder echt harder of zachter te gaan, maar dat je echt voelt dat ze achter meer gaat dragen. Iig veel succes ermee!