Joceline schreef:Hoi,
Ik wil eerst even mijn hart luchten over wat ik zien. Ik vind dat je heel naar met je sporen volop in zijn buik prikt. Je hakken staan gewoon in zijn buik gezet, dat vind ik heel naar om te zien en het zal absoluut niet fijn voelen. Paardje voorwaarts krijgen gebeurt niet op zo'n manier. Ik vind je ook erg grof met je handen waarin je je paard belemmert op deze twee manieren. Je moet vooral oppassen met je strenge binnnenhand. Ik weet uit ervaring helaas dat je met een strenge binnenhand en te weinig buitenteugel erbij een paard teugelkreupel en scheef rijdt. Ik weet niet of je les hebt maar eigenlijk is dat wel nodig. Ik denk dat jullie heel ver komen, maar je belemmert je paard. Mijn advies, zitles, letten op de beenhouding en handen iets lager (wel dragen blijven) en los van voren. Op dit moment vind ik, ookal ziet het er meer uit als onbewust, niet vriendelijk om naar te kijken. Fot 1 vind het ik vriendelijkst ogen, wel jammer van je houding.
Uiteraard wil even zeggen dat jullie wel een onwijs leuk team zijn en ver kunnen komen. Maar ondanks dat je springt en geen dressuur rijdt vind ik toch dat je deze punten in orde moet hebben. Dus als je gaat rijden meer met jezelf bezig zijn dat met het paard. Het paard loopt wel, het is een weerspiegeling van jezelf. Rijdt de ruiter goed, loopt het paard ook goed. Vat dit niet op als een aanval, ik wil je alleen heel graag hiermee helpen omdat je zoveel meer in je zoveel meer kan. Wat een prachtpaard! Veel plezier samen!
Zozo...dat is nogal streng commentaar
......maar zeer rechtvaardig
Had idd al gezien dat ik me spoor aardig gebruik! Was me er niet echt van bewust. En daarom is t ook eens goed dat er foto's gemaakt worden! Ga er zeker aan werken!
Kan me sporen beter af doen als k in de bak rij!
Tja, en een lesje zou idd geen slecht plan zijn! Maar heb daar de motivatie helaas niet voor
Rij liever met een lang teugeltje lekker door de polder! 
opisop_shop schreef:Je handen zijn inderdaad je grootste struikelblok; je hebt je teugels te lang en je handen steeds op wisselende plekken.
Probeer de teugels wat korter te nemen, hand meer voor je en op 1 plek. Goed met je buitenteugel erbij rijden en niet op de binnenteugel alleen wenden.
Je zadel ligt inderdaad te ver naar voren. Maar als het een compact paardje is, is dat niet de reden dat het zou vertekenen, dat zou alleen zo zijn bij paarden die juist erg lang zijn

Een erg leuk beestje met een aansprekend koppie!
Hoe groot is ze?
Ze is 1.58 en ik 1.80
Cassidy schreef:Wat een mooi en stevig paard! De enige Wielkopolski die ik in mijn omgeving heb lijkt meer op een Arabier, zeer voorwaarts en erg heet.
Daisy is ook zeer zeker geen slome