Sinds kort start ik L1 met mijn 4 jarige, hij pikt het allemaal erg goed op. Op de wedstrijden is hij ook super braaf en goed geconcentreerd bezig.
Hij is nu 1.70 en zijn afstamming is Sandro Hit x Welt Hit II x Brentano II
Tijdens de trainingen thuis zijn we vooral bezig met het van achter naar voren rijden, veel overgangen en bergopwaarts te rijden om die achterhand sterker en actiever te krijgen. Aangezien zijn draf zijn minst sterke gang is, is dit dus ook wel nodig. Gelukkig draaft hij al stukke beter dan eerst! Ook zijn halshouding mag nog wat ronder en meer vanuit zijn schoft om meer bergopwaarts te tonen.
Verbeterpunten:
- wijken voor linkerbeen --> meer scharen
- slangevolte --> meer rechtstellen en buigen in de wendingen
- Middengalop ---> meer verschil
Aangezien het voor ons de eerste keer was dat we in een ring reden zonder hekjes, heb ik op safe gereden, omdat hij nog vrij onstabiel is. Ook kwam de middendraf er niet echt goed uit doordat de bodem niet helemaal gelijk was, waardoor hij taktfouten maakte. Thuis in de training loopt hij wel wat actiever van achter, maar nogmaals op wedstrijd rij ik liever een ontspannen en een ''veilige'' proef, we zijn dus nog een beetje zoekende naar de juiste balans tussen gewaagd en ontspannen rijden.
Graag wil ik tips en commentaar, maar wel goed beargumenteerd, zodat ik er wat aan heb!
En ohjah een filmpje van hoe hij eerst was, zodat jullie het verschil een beetje kunnen zien.

Normaal hangen die altijd stil, maar ik zou niet weten waarom ze nu zo bewegen, ik was niet aan het aansporen ofzo.

, mijn benen zwabberen, komt denk ik inderdaad door de spanning. Ik zit hem juist tegen te houden, zodat we niet snel gaan.