Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Haha, nouja we zien wel haha.
roxxxiejjj schreef:Mijn pony steigert weleens tijdens het buitenrijden, dit omdat hij dan per se ergens niet langs wil. Maar dit is alleen als ik alleen met hem weg ga. En eigenlijk bijna nooit. Maar het komt weleens voor.
En dan heeft ie zeker geen pijn, dus naar mijn mening steigeren paarden niet alleen door pijn.
Edit: over het bokken, mijn pony word boos op het moment hij een tikje (al raak je hem alleen al aan) van de zweep krijgt. En dit is ook niet van pijn. Dus het hoeft wederom niet altijd door pijn te komen.

Eentje dat dribbelt als hij wordt voorbij gestoken en hij niet mee mag, en deze durft ook af en toe beetje te steigeren uit hyperactiviteit. Het moet natuurlijk wel allemaal veilig blijven
aerdenhout1 schreef:Steigeren, bokken,staken.....er is altijd iets fout als dat gebeurd.
Bokken/steigeren van een paard in het land, is spelen , maar onder de man is het toch echt voor 99% dat er ergens iets niet goed zit tussen mens en paard.
roxxxiejjj schreef:aerdenhout1 schreef:Steigeren, bokken,staken.....er is altijd iets fout als dat gebeurd.
Bokken/steigeren van een paard in het land, is spelen , maar onder de man is het toch echt voor 99% dat er ergens iets niet goed zit tussen mens en paard.
Dus een vreugdebok voor een rengalop is in jouw ogen ook uit pijn?