Het was een allround week waarbij dus gedressuurd, gesprongen en gecrost werd.
Urlie en ik zijn inmiddels een aantal keer M1 gestart, daar is nog een hoop bij te verbeteren.
In deze week wilde ik graag aan de aanleuning gaan werken en rust in mijn handen. Ik werk soms te streng in met mijn binnenhand, omdat hij soms erg sterk kan worden.
Urlie is snel geneigd om achter de loot lijn te lopen en hebben wij nog weleens last van miscommunicatie.
Een hoop te verbeteren dus, waar wij hard aan werken.
Maandag middag, onze eerste dressuurles.
Wat lager en ronder ingesteld en binnen stelling vragen. Helaas te streng met mijn binnenhand.

Mooi op twee teugels, helaas kantelt hij hier iets zijn hoofd.

Wat meer terug rijden, achterhand mag wel actiever.

Hier rijd ik hem niet meer lager en rond. Zijn neus had er hier meer uit gemogen.

Stappen met meer halslengte, Urlie zoekt mooi mijn hand op.

Een actief drafje.

Galop, achterhand treed mooi onder en zijn neus is mooi op de loodlijn. Ik mag wel meer achterover zitten.

Dinsdag middag, onze tweede dressuurles.
Lang en wat ronder los rijden.

Hier had hij dus duidelijk zijn neus er meer uit mogen hebben.

Hier zie je dat hij zichzelf sterk maakt, ik zet mijn schouders en ellebogen vast.

Bij de komende 3 foto's (op een volte) vind ik zelf dat ik mijn handen netjes heb.

Pasje wijken

Een nette SB vind ik zelf, maar ook hier had zijn neus er meer uit gemogen.

Tijdens onze laatste dressuurles, donderdagmiddag, heb ik een goed gevoel gekregen hoe Urlie moet lopen om met zijn neus tegen de loodlijn aan te lopen. Hier ga ik thuis hard aan werken. Tijdens onze laatste les merkte ik ook een duidelijk verschil met zijn aanleuning in combinatie met mijn handen.
Ik ben dus dik tevreden over het resultaat.
Naast dressuur hebben wij ook gesprongen, gecrost en meegedaan aan een longeer clinic, hier zijn ook topics over.